Wymiana/wydanie karty pobytu
Wniosek o wymianę karty pobytu składa się w przypadku:
- zmiany danych umieszczonych w dotychczasowej karcie pobytu;
- zmiany wizerunku twarzy posiadacza karty pobytu w stosunku do wizerunku twarzy umieszczonego w tej karcie w stopniu utrudniającym lub uniemożliwiającym identyfikację posiadacza karty;
- jej utraty;
- jej uszkodzenia;
- przejęcia przez Rzeczpospolitą Polską odpowiedzialności za ochronę międzynarodową posiadacza karty pobytu wydanej w związku z udzieleniem zezwolenia na pobyt rezydenta długoterminowego UE z adnotacją, o której mowa w art. 244 ust. 1 pkt 18;
- przejęcia przez inne państwo członkowskie Unii Europejskiej odpowiedzialności za ochronę międzynarodową posiadacza karty pobytu wydanej w związku z udzieleniem zezwolenia na pobyt rezydenta długoterminowego UE
Wniosek o wydanie karty pobytu składa się:
- w przypadku wydania pierwszej karty pobytu, gdy cudzoziemiec:
- przybywa na terytorium Polski lub przebywa na tym terytorium w celu połączenia z rodziną (po uzyskaniu decyzji Wojewody w sprawie udzielenia zezwolenia na pobyt czasowy),
- jest członkiem najbliższej rodziny repatrianta,
- uzyskał zgodę na pobyt ze względów humanitarnych;
- w przypadku wydania kolejnej karty pobytu, gdy cudzoziemiec posiada zezwolenie na pobyt stały (wcześniej „zezwolenie na osiedlenie się”) lub zezwolenie na pobyt rezydenta długoterminowego UE i karta pobytu traci ważność.