W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Rejestr Podmiotów Wykonujących Działalność Leczniczą (RPWDL)

RPWDL

Aktualny adres strony internetowej, pod którym znajduje się Rejestr Podmiotów Wykonujących Działalność Leczniczą (RPWDL): https://rpwdl.ezdrowie.gov.pl/ Adres ten będzie obsługiwany do 31 stycznia 2025 roku. Po tym dniu zostanie wyłączony a Rejestr Podmiotów Wykonujących Działalność Leczniczą zostanie przełączony na stronę  https://rpwdl2.ezdrowie.gov.pl/

informacje o tym, co trzeba zrobić, aby znaleźć się w Rejestrze Podmiotów Wykonujących Działalność Leczniczą opisane są na wymienionej wyżej stronie w zakładce:  Rozpoczęcie działalności leczniczej https://rpwdl2.ezdrowie.gov.pl/rozpoczecie-dzialalnosci-leczniczej

Podmiot wykonujący działalność leczniczą, wpisany do rejestru, zobowiązany jest zgłaszać organowi prowadzącemu rejestr wszelkie zmiany danych objętych rejestrem, w terminie 14 dni od dnia ich powstania.

Opłaty

W przypadku podmiotów leczniczych, wpis do rejestru podlega opłacie wynoszącej:

  1. 745,00 zł za wpis do rejestru, co stanowi 10% przeciętnego miesięcznego wynagrodzenia w sektorze przedsiębiorstw bez wypłaty nagród z zysku za ubiegły rok, ogłaszanego, w drodze obwieszczenia, przez Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego z dnia 22.01.2024r. opublikowane w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej „Monitor Polski” z dnia 24.01.2024r. poz. 75, obowiązującego w dniu złożenia wniosku.
  2. 372,50 zł za wpis zmian w rejestrze, co stanowi 50% wysokości opłaty określonej w punkcie 1.

Rachunek bankowy:

Mazowiecki Urząd Wojewódzki w Warszawie, Biuro Kadr, Płac i Budżetu

plac Bankowy 3/5, 00-950 Warszawa
83 1010 1010 0137 1022 3100 0000
opłata za …………………….…….

Opłata skarbowa:

  1. 17,00 zł od wydania zaświadczenia (wypisu z rejestru podmiotów leczniczych)
  2. 10,00 zł od wydania decyzji (o wykreśleniu podmiotu z RPWDL)

Obowiązek zapłaty opłaty skarbowej powstaje z chwilą złożenia wniosku. Opłaty skarbowej dokonuje się gotówką w kasach Dzielnic m.st. Warszawy oraz Centrum Obsługi Podatnika ul. Obozowa 57 lub bezgotówkowo na rachunek:

Urząd Miasta Stołecznego Warszawy
Centrum Obsługi Podatnika
21 1030 1508 0000 0005 5000 0070

(dopisek: opłata skarbowa za...)

Kontakt

Wydział Zdrowia, Oddział Organizacji Ochrony Zdrowia
00–950 Warszawa pl. Bankowy 3/5

telefony:

22 695 69 06
22 695 69 07
22 695 66 57

Materiały

Jak uniknąć błędów
RPWDL​_INFORMATOR,​_INSTRUKCJA​_Jak​_uniknąć​_błędów​_przy​_wypełnianiu​_wniosków​_2024.docx 0.02MB
Wniosek o nadanie odebranie uprawnień do RPWDL
RPWDL​_wniosek​_o​_nadanie,​_odebranie​_uprawnień​_2022.docx 0.01MB
Pełnomocnictwo do rejestru - wpis i zmiana
Pełnomocnictwo​_do​_rejestru-wpis​_i​_zmiana.doc 0.04MB
Pełnomocnictwo do rejestru - wykreślenie
Pełnomocnictwo​_do​_rejestru-wykreślenie.doc 0.04MB
{"register":{"columns":[]}}