W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Deklaracja dostępności aplikacji mobilnej Mąż zaufania (iOS)

Ministerstwo Cyfryzacji zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej aplikacji mobilnej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do aplikacji mobilnej „Mąż zaufania” na system iOS (wersja 15.7.7).

Data publikacji aplikacji mobilnej: 2023.10.01

Status pod względem zgodności z ustawą

Aplikacja mobilna „Mąż zaufania” jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.

  • Brak możliwości zmiany orientacji aplikacji na poziomą;
  • W przypadku większych nagłówków 1,5x interlinia nie jest zachowana;
  • Brak możliwości przedłużenia sesji a użytkownik nie jest informowany o momencie kiedy nastąpi wylogowanie/przerwanie sesji użytkownika;

 

Data sporządzenia Deklaracji i metoda oceny dostępności cyfrowej

Data sporządzenia deklaracji: 2023.09.20. Deklarację sporządzono na podstawie samooceny.

Data ostatniej aktualizacji: 2024-03-20.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Problemy z dostępnością cyfrową tej aplikacji mobilnej lub zamieszczonych na niej treści prosimy zgłaszać mailowo sekretariat.dtc.mc@cyfra.gov.pl lub telefonicznie +48 22 694 84 22.

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej aplikacji mobilnej lub jej elementów.

W takim żądaniu prosimy podać:

  • swoje imię i nazwisko,
  • swoje dane kontaktowe,
  • opis problemu i propozycję, jak go rozwiązać.

Ministerstwo Cyfryzacji powinno zrealizować żądanie niezwłocznie i nie później, niż w ciągu 7 dni. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, Ministerstwo Cyfryzacji niezwłocznie informuje o tym, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące. Jeżeli zapewnienie dostępności nie jest możliwe, Ministerstwo Cyfryzacji może zaproponować alternatywny sposób dostępu.

W przypadku, gdy Ministerstwo Cyfryzacji odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności, można złożyć skargę na takie działanie.

Ewentualne skargi prosimy kierować:

  • pisemnie pocztą na adres: Ministerstwo Cyfryzacji, ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa bądź bezpośrednio w biurze podawczym.
  • pocztą elektroniczną na adres kancelaria@cyfra.gov.pl.
  • poprzez system ePUAP - adres skrytki na ePUAP: /MAiC/SkrytkaESP
  • faksem pod nr +48 22 829 48 50.

Można również skontaktować się z Biurem Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić Rzecznika o podjęcie interwencji w swojej sprawie.

Dostępność architektoniczna budynku przy ul. Królewskiej 27

Ministerstwo Cyfryzacji, ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa

Do budynku prowadzą dwa wejścia:

  • wejście główne A - jest dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnością ruchową, w tym poruszających się na wózku i osób niewidomych lub słabowidzących,
  • wejście B - nie jest dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnością ruchową - istnieje możliwość doraźnego skorzystania z przenośnej platformy obsługiwanej przez pracowników ochrony.

Do budynku Ministerstwa Cyfryzacji przy ul. Królewskiej 27 można dojechać samodzielnie (parking przed budynkiem w strefie płatnego parkowania; przed wejściem głównym A znajdują się dwa oznakowane miejsca postojowe przeznaczone dla pojazdów osób z niepełnosprawnościami) lub środkami komunikacji publicznej.

Dojazd autobusem komunikacji miejskiej: przystanki Królewska 02, 03, 04, 08.

Dojazd tramwajem: przystanek Królewska

Dojazd metrem: przystanek Metro Świętokrzyska.

W budynku Ministerstwa Cyfryzacji przy ul. Królewskiej 27 zamontowany został system TOTUPOINT ułatwiający dostęp osobom niewidomym i słabowidzącym.

System składa się z:

  • zamontowanych na budynku (nad drzwiami wejściowymi) znaczników, które emitują komunikat głosowy dostępny dla osób korzystających z systemu, zawierający informacje niezbędne dla osoby odwiedzającej: opis wejścia do budynku, lokalizacja recepcji, okienka pocztowego;
  • aplikacji mobilnej - kiedy osoba korzystająca z aplikacji zbliża się do konkretnego miejsca, znacznik informuje ją sygnałem dźwiękowym o dotarciu na miejsce. Aplikacja daje także możliwość zapoznania się z informacją tekstową udostępnianą przez znacznik. Aplikacja jest bezpłatna - do pobrania w Google play lub App store.

Przy wejściu głównym A jest podjazd dla wózków. Drzwi wejściowe do budynku są sterowane automatycznie, przystosowane do przejazdu wózka. W holu głównym znajduje się recepcja budynku i posterunek ochrony - możliwość udzielenia pomocy osobom z niepełnosprawnościami.

W budynku w holu A znajduje się winda dostosowana do wjazdu wózków, pozwalająca osobom z niepełnosprawnością ruchową na dostęp do wszystkich kondygnacji budynku.

Korytarz łączący wejście A z wejściem B jest niedostępny dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich.

Wejście do budynku, hol główny i klatki schodowe zostały specjalnie oznakowane w celu ułatwienia poruszania się osobom słabowidzącym.

Ponadto w holu głównym A znajduje się platforma przyschodowa, umożliwiająca osobom z niepełnosprawnością ruchową - poruszającym się na wózkach dostęp do sal konferencyjnych, szatni, pomieszczenia socjalnego oraz toalety dla osób niepełnosprawnych.

Toalety dla osób z niepełnosprawnością ruchową i poruszających się na wózku, znajdują się na każdym piętrze budynku.

Sale konferencyjne są przystosowane dla osób poruszających się na wózku.

Do budynku można wejść z psem asystującym, psem przewodnikiem lub osobą asystującą.

W budynku przy ul. Królewskiej 27 obowiązuje zasada, że pracownicy odbierają umówionych gości z recepcji osobiście.

Na stronie głównej Ministerstwa Cyfryzacji jest link do połączenia z tłumaczem polskiego języka migowego (PJM). Usługa działa od poniedziałku do piątku, od godziny 8:00 do godziny 16:00.

{"register":{"columns":[]}}