Komunikacja i marketing
Interesujesz się marketingiem, public relations i zagadnieniami związanymi ze skuteczną komunikacją z odbiorcą? Sprawdź, jakie oferty staży dla ciebie przygotowaliśmy.
Biuro Pełnomocnika Rządu ds. Cyberbezpieczeństwa (BPC)
Stażysta do spraw obsługi mediów społecznościowych
Wymagania:
- jesteś studentką(em) co najmniej III roku studiów lub absolwentką(em) studiów wyższych,
- umiesz pracować w zespole,
- jesteś osobą ambitną, komunikatywną i ciekawą nowych wyzwań,
- masz łatwość pisania czytelnych tekstów i „lekkie pióro”,
- znasz media społecznościowe i narzędzia, które są przydatne przy obsłudze profili na portalach społecznościowych,
- znasz aplikacje lub programy do tworzenia i edycji grafik oraz materiałów wideo,
- potrafisz zwizualizować liczby i procesy,
- masz zdolności analityczne, potrafisz interpretować dane i wyciągać z nich trafne wnioski.
Zadania:
- tworzenie treści w social media i na strony internetowe oraz moderowanie dyskusji na portalach społecznościowych,
- udział w opracowaniu strategii i planu komunikacji w mediach społecznościowych i przygotowanie do jej wdrożenia,
- monitorowanie trendów i zmian algorytmu w mediach społecznościowych,
- analiza polskiej blogosfery, trendów w ramach influencer marketingu oraz ocena ich potencjału,
- edycja oraz montaż materiałów graficznych i materiałów wideo, które są przygotowywane do publikacji na portalach społecznościowych.
Wiedza i umiejętności nabywane podczas stażu:
Swoboda w kreowaniu interesujących dla odbiorców postów to jeden z pierwszych widocznych elementów efektywnej strategii i profesjonalizmu w zarządzaniu profilami. Z nami zdobędziesz doświadczenie w prowadzeniu kanałów w mediach społecznościowych, nauczysz się całościowo czuwać nad profilem firmowym, a także projektować i tworzyć zróżnicowany content. Udział w różnorodnych projektach da ci nowe możliwości rozwoju.
Poznajmy się
Mamy serce do cyfryzacji!
W Cyfryzacja KPRM działamy na styku obywatel – administracja państwowa. Cyfryzujemy polską administrację, aby większość spraw można było załatwić bez wychodzenia z domu – kilkoma kliknięciami, w dowolnym miejscu i czasie. To ułatwia już dziś aplikacja mObywatel, która w wielu sytuacjach zapewnia dostęp do najważniejszych dokumentów (np. dowodu osobistego, prawa jazdy, e-recepty). Pracujemy nad rozwojem kolejnych, przyjaznych i intuicyjnych usług cyfrowych, edukujemy w zakresie cyberbezpieczeństwa i walczymy z dezinformacją w sieci. Nasze działania, kampanie i projekty mają jeden cel – podnieść kompetencje cyfrowe Polaków i doprowadzić do tego, żeby dzięki cyfryzacji ludziom w Polsce żyło się lepiej. Przy tak dużej liczbie zadań i projektów niezwykle ważne jest prawidłowe komunikowanie o podejmowanych i realizowanych inicjatywach.
Masz serce do cyfryzacji? Dołącz do nas!
Karolina Wieteska
Centrum Rozwoju Kompetencji Cyfrowych (CRKC)
Stażysta ds. działań informacyjno-komunikacyjnych
Wymagania:
- student lub absolwent studiów licencjackich lub magisterskich,
- znajomość ustawy o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych,
- umiejętność biegłej komunikacji w mowie i piśmie,
- znajomość języka angielskiego.
Zadania:
- wsparcie w prowadzeniu działań informacyjno-komunikacyjnych za pomocą e-mail, mediów społecznościowych itp.
Wiedza i umiejętności nabywane podczas stażu:
- wiedza o prowadzeniu kampanii informacyjno-komunikacyjnej dotyczącej dostępności cyfrowej.
Poznajmy się
Cyfrowa gospodarka nie może istnieć bez wysokich kompetencji cyfrowych obywateli. Prowadzenie działań, które mają na celu zwiększenie tych kompetencji oraz walka z dezinformacją to nasze główne zadanie. Jeśli chcesz pracować w projektach, których celem jest rozwój umiejętności w dziedzinach takich jak sztuczna inteligencja czy cyberbezpieczeństwo, dołącz do Centrum Rozwoju Kompetencji Cyfrowych.
Stażysta ds. weryfikacji dostępności cyfrowej
Wymagania:
- student lub absolwent studiów licencjackich lub magisterskich,
- znajomość ustawy o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych,
- umiejętność analitycznego i syntetycznego myślenia,
- umiejętność komunikacji.
Zadania:
- analizowanie stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych pod kątem dostępności cyfrowej,
- wsparcie w monitorowaniu dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Wiedza i umiejętności nabywane podczas stażu:
- weryfikacja dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych,
- weryfikacja poprawności deklaracji dostępności opublikowanych przez podmioty publiczne,
- sposób informowania podmiotów o brakach w zakresie dostępności cyfrowej ich stron internetowych i aplikacji mobilnych.
Poznajmy się
Cyfrowa gospodarka nie może istnieć bez wysokich kompetencji cyfrowych obywateli. Prowadzenie działań, które mają na celu zwiększenie tych kompetencji oraz walka z dezinformacją to nasze główne zadanie. Jeśli chcesz pracować w projektach, których celem jest rozwój umiejętności w dziedzinach takich jak sztuczna inteligencja czy cyberbezpieczeństwo, dołącz do Centrum Rozwoju Kompetencji Cyfrowych.
Departament Polityki Cyfrowej (DPC)
Stażysta ds. globalnego dialogu cyfrowego
Wymagania:
- doświadczenie przy realizacji projektów komunikacyjnych lub konferencji,
- umiejętność redagowania prostych treści – „lekkie pióro”,
- dobra znajomość zasad poprawności językowej,
- umiejętność opracowywania materiałów promocyjnych oraz prezentacji,
- motywacja do rozwoju i otwartość na samodoskonalenie,
- umiejętność pracy pod presją czasu,
- znajomość języka angielskiego na poziomie minimum B1.
Zadania:
- współpraca przy realizacji ciekawych, dużych projektów jak np. Szczyt Cyfrowy IGF Polska 2023, w tym:
- udział w organizacji paneli dyskusyjnych i debat podczas Szczytu,
- opracowywanie prezentacji, broszur informacyjnych,
- udział w przygotowywaniu strategii komunikacji w tym przygotowywanie informacji do zamieszczenia na stronach internetowych wydarzenia i w mediach społecznościowych,
- współpraca przy organizacji paneli dyskusyjnych i debat podczas międzynarodowych wydarzeń cyfrowych, jak np. Forum Zarządzania Internetem ONZ – IGF 2023 (w Japonii),
- utrzymywanie kontaktów z instytucjami współpracującymi w zakresie zarządzania przestrzenią cyfrową, takich jak: NASK, organizacje młodzieżowe, uniwersytety,
- organizacja spotkań zewnętrznych i wewnętrznych,
- przygotowywanie prezentacji oraz roboczych notatek i raportów ze spotkań.
Wiedza i umiejętności nabywane podczas stażu:
- praca w administracji publicznej,
- praca w międzynarodowym środowisku,
- realizacja ciekawych, kompleksowych projektów,
- praca zespołowa.
Poznajmy się
Zajmujemy się polityką międzynarodową w obszarze cyfrowym, realizujemy zadania w zakresie europejskich i międzynarodowych regulacji cyfrowych, koordynujemy działania związane z realizacją polityki cyfrowej wynikającej z członkostwa Polski w Unii Europejskiej. W 2023 roku organizujemy Szczyt Cyfrowy IGF Polska 2023. Chcesz być częścią naszego zespołu? Dołącz do nas!.
Departament Telekomunikacji (DT)
Stażysta ds. zwalczania dezinformacji dotyczących sieci mobilnych
Wymagania:
- studenci kierunków: socjologia, komunikacja społeczna i public relations, komunikacja wizerunkowa, psychologia.
Zadania:
- wsparcie zespołu projektowego w bieżących pracach merytorycznych. Przykładowe działania:
- tworzenie materiałów informacyjno-edukacyjnych skierowanych do różnych grup odbiorców,
- koordynowanie projektów z zakresu PEM i 5G pod kątem komunikacyjnym,
- weryfikacja błędnych bądź nieprawdziwych informacji w mediach.
Wiedza i umiejętności nabywane podczas stażu:
- wiedza na temat funkcjonowania Departamentu Telekomunikacji, w szczególności w zakresie:
- kontaktów zewnętrznych i komunikowania o korzyściach z rozwoju komunikacji elektronicznej,
- zwalczania fake newsów pojawiających się w przestrzeni publicznej.
Poznajmy się
Dlaczego warto odbyć staż w Departamencie Telekomunikacji? Zajmujemy się szeroko pojętą komunikacją elektroniczną. Dzięki stażowi, dowiesz się:
- jakie są metody nakładania regulacji w sektorze telekomunikacyjnym,
- jakie są aktualne problemy w prowadzeniu inwestycji, funkcjonowaniu funduszy europejskich i zwalczaniu dezinformacji.
W trakcie stażu poznasz także najnowsze trendy dynamicznie rozwijającego się sektora telekomunikacji. Nie zwlekaj! Dołącz do nas!
Departament Zarządzania Danymi (DZD)
Stażysta ds. komunikacji projektowej
Wymagania:
- studenci lub absolwenci studiów licencjackich lub magisterskich,
- znajomość języka angielskiego na poziomie B2 lub wyższym,
- zainteresowanie działaniami promocyjnymi, w tym szczególnie działaniami w digitalu,
- umiejętności analityczne oraz sprawne posługiwanie się językiem polskim (pisanie tekstów reklamowych czy artykułów prasowych),
- umiejętność przygotowania prostych grafik w dowolnym programie graficznym (minimum Canva).
Zadania:
- tworzenie komunikatów do mediów społecznościowych (tekst i grafika),
- pisanie artykułów na portale internetowe, które promują otwarte dane z portalu dane.gov.pl i otwarte zasoby z portalu kronika.gov.pl,
- udział w przygotowaniu i realizacji kampanii internetowej promującej otwarte zasoby z portalu kronika.gov.pl;
- udział w organizacji warsztatów i konferencji,
- wsparcie w przygotowaniu dokumentacji projektowej.
Wiedza i umiejętności nabywane podczas stażu:
- znajomość metodyki zarządzania projektami w organizacji,
- znajomość programu FERC,
- znajomość zasad promocji projektów finansowanych ze środków UE,
- wiedza specjalistyczna z zakresu planowania i prowadzenia kampanii informacyjno-promocyjnych,
- znajomość procedur prawa zamówień publicznych (PZP) w zakresie zadań realizowanych w ramach projektów dofinansowanych ze środków UE,
- umiejętność sporządzania notatek i innych materiałów urzędowych,
- umiejętność pracy w zespole w warunkach pracy zdalnej.
Poznajmy się
Dołącz do zespołu liderów otwartych danych! To dzięki nam w rankingu Komisji Europejskiej, Open Data Maturity 2022, Polska awansowała na 3 miejsce i stała się jednym z liderów w zakresie otwierania danych.
Otwarte dane to większa przejrzystość działań państwa i lepsza jakość polityki publicznej. Ponadto otwarte dane pomagają rozwijać biznes i ułatwiają pracę naukowcom. Dowiedz się więcej na dane.gov.pl.
Karolina Kościerzyńska
Łukasz Turek
Naukowa i Akademicka Sieć Komputerowa (NASK)
Stażysta ds. marketingu i zarządzania rozwojem nauki
Wymagania:
- student lub absolwent studiów licencjackich lub magisterskich,
- umiejętność pracy w zespole, komunikatywność, kreatywność, samodzielność,
- podstawowa wiedza z zakresu zarządzania projektami,
- nastawienie „Da się”,
- umiejętność zarządzania czasem i terminowość,
- znajomość MS Office,
- znajomość języka angielskiego mile widziana.
Zadania:
- współpraca przy tworzeniu marki NASK Science, tworzenie materiałów promocyjnych, udział w tworzeniu i realizacji strategii PR i promocji NASK-PIB w kraju i za granicą,
- udział w organizacji i promocji eventów, seminariów i spotkań (online i offline),
- wsparcie obsługi zagranicznych naukowców i naukowczyń odwiedzających NASK-PIB,
- udział w pracach nad stworzeniem szkoły doktorskiej w NASK-PIB, współpraca przy tworzeniu rozwiązań organizacyjnych dotyczących karier naukowych doktorantów NASK-PIB.
Wiedza i umiejętności nabywane podczas stażu:
- doświadczenie w pracy na stanowisku science managera oraz w obszarze public relations, promocji i marketingu,
- wiedza jak budować markę firmy i co się na nią składa,
- wiedza, czym jest mapa interesariuszy i jak ją tworzyć,
- doświadczenie w byciu częścią dynamicznego zespołu, który tworzy przestrzeń do rozwoju naukowego młodych ludzi,
- znajomość procesu powstawania projektów i zarządzania nimi,
- rozwój umiejętności managerskich,
- znajomość nowoczesnych, zwinnych praktyk zarządzania zespołem i organizacją pracy,
- doświadczenie w pracy hybrydowej z użyciem narzędzi telekomunikacyjnych jak Teams, Jira czy Confluence.
Co możemy zaoferować:
- poznasz osoby, które stworzyły domenę „.pl”,
- będziesz mieć wpływ na przebieg stażu i możliwość połączenia stażu z innymi aktywnościami,
- dostaniesz pełne wsparcie zespołu w każdym zakresie, indywidualnego opiekuna stażu i referencje na zakończenie stażu,
- możliwość pracy zdalnej i hybrydowej.
Poznajmy się
NASK to Państwowy Instytut Badawczy, który realizuje zaawansowane projekty badawcze, wprowadza innowacyjne produkty w sektorze cyberbezpieczeństwa i cyfryzacji, współpracuje z prestiżowymi ośrodkami naukowymi w Polsce i na świecie. Prowadzimy badania społeczne oraz nowatorskie projekty w obszarze Big Data i sztucznej inteligencji (AI). Prawie 30 lat temu podłączyliśmy Polskę do Internetu, a teraz dostarczamy superszybki i bezpieczny Internet do szkół w całej Polsce. Stworzyliśmy aplikację mObywatel – czyli pakiet dokumentów cyfrowych w twoim smartfonie. Cyfryzujemy polską administrację, aby była bardziej przyjazna dla każdego obywatela. Poznaj nasz dział CERT Polska, gdzie zgłaszane są i analizowane wszelkie cyberzagrożenia i cyberataki – obserwujemy, że jest ich coraz więcej, a wojna hybrydowa to nie tylko pusty slogan. Dołącz do NASK! Weź udział w kształtowaniu polskiego bezpiecznego cyberświata i cyfrowej Polski!