Polityka prywatności
Poniżej znajdziesz ważne informacje o działaniu aplikacji, poszczególnych usługach oraz o danych, z których możesz korzystać w aplikacji Mąż Zaufania.
W przypadku pytań jesteśmy do Twojej dyspozycji – możesz do nas napisać: pomoc@mezowiezaufania.gov.pl lub zadzwonić: +48 42 253 54 80
Nasz adres korespondencyjny:
Ministerstwo Cyfryzacji
ul. Królewska 27
00-060 Warszawa
Kto jest administratorem Twoich danych?
Administratorem danych osobowych zawartych w usłudze Mąż Zaufania jest Minister właściwy do spraw informatyzacji.
Adres administratora danych osobowych to: Ministerstwo Cyfryzacji, ul. Królewska 27 00-060 Warszawa
Minister wyznaczył Inspektora Ochrony Danych (IOD) – kontakt: iod@mc.gov.pl
Dane osobowe Inspektora Ochrony Danych Osobowych dostępne są w Biuletynie Informacji Publicznej Ministra.
Dostęp do usług i zasobów Twojego smartfona
Aplikacja Mąż Zaufania uzyskuje dostęp do następujących usług i urządzeń:
- Internet – WYMAGANY
System: Android, iOS
- Używany do uwierzytelnienia użytkownika, przesyłania materiałów lub oświadczeń, wyświetlania historii przesyłanych materiałów.
- Bez dostępu do Internetu nie zalogujesz się do aplikacji i nie prześlesz materiałów, i nie wyświetlisz listy wcześniej wysyłanych materiałów.
- Dostęp do plików na urządzeniu – WYMAGANY
System: Android, iOS
- Używany do wybierania materiałów i oświadczeń do przesłania.
- Pliki do przesłania samodzielnie wybierasz na telefonie. Aplikacja przesyła tylko te pliki, które wybierzesz.
Ważne pytania związane z dostępem
Czy aplikacja rejestruje bądź analizuje moje połączenia, kontakty, wiadomości?
Nie. Aplikacja Mąż Zaufania nie rejestruje, nie analizuje Twoich połączeń, kontaktów, czy wiadomości.
Gdzie aplikacja przesyła materiały lub oświadczenia?
Zgodnie z ustawą z dnia 26 stycznia 2023 r o zmianie ustawy – Kodeks wyborczy oraz niektórych innych ustaw materiały i oświadczenia są przesyłane do usługi elektronicznej udostępnionej przez ministra właściwego do spraw informatyzacji.
Przetwarzanie, bezpieczeństwo, przechowywanie i pobieranie danych
Jakie dane przetwarza aplikacja Mąż Zaufania?
Aplikacja przetwarza dane niezbędne do zalogowania się przez stronę login.gov.pl oraz weryfikacji męża zaufania lub zastępcy męża zaufania – imię, nazwisko i numer PESEL.
Aplikacja przetwarza materiały wideo, fotograficzne lub dźwiękowe, przesyłane przez użytkowników.
Aplikacja zapisuje logi techniczne i dane statystyczne, takie jak dane telefonu, na którym jest zainstalowana oraz historia czynności w aplikacji.
Ochrona prywatności i bezpieczeństwo
Logowanie do aplikacji
Do korzystania z aplikacji wymagane jest posiadanie możliwości uwierzytelnienia przez stronę login.gov.pl w przeglądarce internetowej na telefonie.
Po zalogowaniu przez stronę login.gov.pl aplikacja tworzy konto użytkownika, które pozwala na weryfikację roli męża zaufania, zastępcy męża zaufania, obserwatora społecznego lub obserwatora międzynarodowego i na wyświetlenie historii przesyłanych materiałów.
Ochrona danych w telefonie
Dane pobrane i przechowywane w smartfonie są szyfrowane. Dostęp do danych możesz uzyskać wyłącznie po zalogowaniu się, które tworzy sesję użytkownika. Po upływie sesji wymagane jest ponowne zalogowanie się. Upłynięcie czasu sesji przerywa przesyłanie materiałów.
Liczba urządzeń
Można być zalogowanym tylko na jednym urządzeniu w danym czasie. Zalogowanie się na innym urządzeniu wymaga wylogowania się z poprzedniego urządzenia. Wylogowanie się z urządzenia anuluje przesyłanie materiałów.
Retencja przekazanych danych
Przesłane materiały i oświadczenia są przechowywane przez Administratora danych osobowych przez 4 miesiące.
Konto jest ważne bezterminowo. Użytkownik może zawnioskować o jego usunięcie, kontaktując się z Administratorem danych osobowych.
Skróty przesłanych materiałów są przechowywane na telefonie do momentu odinstalowania aplikacji lub wyczyszczenia jej pamięci podręcznej np. cache.