W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

11. edycja Forum Cen Transferowych

08.02.2021

Napis Forum Cen Transferowych, w tle mapa świata
  • Forum Cen Transferowych (FCT) stanowi przestrzeń dla współpracy i wymiany poglądów pomiędzy administracją podatkową a podatnikami.
  • Forum tworzy rekomendacje, opinie, analizy, wnioski oraz propozycje dotyczące uproszczenia i uszczelnienia systemu podatkowego.
  • XI edycja FCT odbędzie się 22 kwietnia 2021 r. w formule online.

Efektem prac FCT będą tworzone w dialogu z przedsiębiorcami zmiany w prawie, dostosowujące przepisy do realiów rynkowych i chroniące firmy przed nieuczciwą konkurencją.

Przedstawiciele nauki, biznesu, branży doradczej oraz administracji już po raz 11. będą wspólnie pracować nad rekomendacją zmian w przepisach podatkowych. Forum to przyjazne biznesowi, partnerskie podejście do tworzenia dostosowanych do potrzeb rynku regulacji, które już od trzech lat przynosi bardzo dobre efekty

– podkreśla wiceminister finansów Jan Sarnowski.

Grupy robocze

W ramach Forum powoływane są grupy robocze. Ich prace polegają na opracowywaniu szczegółowych zagadnień dotyczących wybranych aspektów w obszarze cen transferowych. Wypracowane rezultaty spotkań prezentowane i dyskutowane są każdorazowo na kolejnym posiedzeniu Forum.

Forum to nie tylko cokwartalne spotkania. To stałe prace grup roboczych. Ich efektem są rekomendacje, które przekuwane są potem na realne zmiany w prawie. Dotychczasowe spotkania zainspirowały nas do prowadzenia otwartej dyskusji nie tylko wokół cen transferowych, ale także do projektowania tą metodą rozwiązań w innych obszarach

– tłumaczy Jan Sarnowski.

Zgodnie z przeprowadzonym badaniem, 86% ankietowanych pozytywnie ocenia działalność Forum uznając, że spełnia ono swoją rolę. Ostatnia edycja zgromadziła ponad 200 osób.

Jak wziąć udział w posiedzeniu Forum

Posiedzenia Forum zwołuje Przewodniczący Forum poprzez zamieszczenie ogłoszenia na stronie internetowej Ministerstwa Finansów. Ogłoszenia można znaleźć także w zakładce Ogłoszenia i informacje bieżące. Rozpoczęcie rejestracji, ogłoszenie agendy i tematu spotkania zaplanowano na połowę marca.

Spotkania Forum mają charakter otwarty. Może w nich wziąć udział obok zaproszonych ekspertów, każda osoba, która zgłosiła swój udział na podstawie ogłoszenia o posiedzeniu Forum.

{"register":{"columns":[]}}