Klauzula RODO
Klauzula informacyjna dotycząca przetwarzania danych osobowych przez Ministra Finansów w kanale komunikacji „Service Desk ” dot. systemu Trezor 3.0.
Zgodnie z art. 13 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku, w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE ( Dz. Urz. UE L 119, str. 1 z późn. zm., w skrócie „RODO”) Administrator informuje:
1. TOŻSAMOŚĆ I DANE KONTAKTOWE ADMINISTRATORA:
Administratorem danych osobowych podanych przez Państwa i utrwalonych w czasie rozmowy z Service Desk systemu Trezor jest Minister Finansów, z którym można się kontaktować wysyłając korespondencję na adres:
- Ministerstwo Finansów, ul. Świętokrzyska 12, 00-916 Warszawa
- skrzynki podawczej na platformie e-PUAP: /bx1qpt265q/Skrytka ESP
- poczty elektronicznej: kancelaria@mf.gov.pl
2. DANE KONTAKTOWE DO INSPEKTORA OCHRONY DANYCH
Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, z którym można skontaktować się za pośrednictwem poczty elektronicznej kierując korespondencję na adres IOD@mf.gov.pl.
3. CEL PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH I PODSTAWY PRAWNE
Administrator przetwarza dane osobowe:
- w celu zapewnienia możliwości realizacji zadań w interesie publicznym przez Ministerstwo Finansów, określonych w § 3 rozporządzenia Ministra Finansów w sprawie sposobu prowadzenia gospodarki finansowej jednostek budżetowych i samorządowych zakładów budżetowych- art. 6 ust. 1 lit. e RODO;
- w celu realizacji prawnie uzasadnionych interesów administratora, polegających na dokonywaniu nagrań rozmów telefonicznych, a także ustalaniu, dochodzeniu i obronie roszczeń - art. 6 ust. 1 lit. f RODO;
- w celu wypełniania obowiązków prawnych ciążących na administratorze- art. 6 ust. 1 lit. c RODO, które obejmują:
- zarządzania bezpieczeństwem informacji, w tym obsługę naruszeń zgodnie z przepisami ustawy z dnia 5 lipca 2018 r. o krajowym systemie cyberbezpieczeństwa i rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 12 kwietnia 2012 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych;
- archiwizację, w związku z przepisami ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach (Dz. U. z 2020 r. poz. 164 z późn. zm.).
4. INFORMACJA O ODBIORCACH DANYCH
Odbiorcami danych osobowych mogą być podmioty uprawnione do ich przetwarzania na podstawie przepisów prawa; odrębną kategorię odbiorców stanowią podmioty przetwarzające dane osobowe na zlecenie administratora, w szczególności te, z którymi zawarto umowy na świadczenie usług serwisowych dla użytkowanych systemów informatycznych.
5. OKRES PRZECHOWYWANIA DANYCH
Okres przetwarzania danych osobowych jest uzależniony od celu, w jakim dane są przetwarzane. Zapisy z systemów nagrywania rozmów telefonicznych przechowywane są nie dłużej niż 3 miesiące. Okres przetwarzania danych może być przedłużony w sytuacji, gdy przetwarzanie jest niezbędne do ustalenia, dochodzenia lub obrony przed roszczeniami, a po tym czasie jedynie w przypadku i w zakresie, wynikającym z przepisów prawa, w tym przepisów o archiwizacji. Po upływie ww. okresów nagrania zawierające dane osobowe podlegają trwałemu zniszczeniu.
6. PRAWA OSÓB, KTÓRYCH DANE DOTYCZĄ
Osobom, których dane dotyczą przysługuje prawo do:
- dostępu do treści swoich danych ( art. 15 RODO),
- sprostowania danych osobowych ( art. 16 RODO),
- usunięcia danych, jeśli wystąpi jedna z okoliczności o których mowa w art. 17 RODO,
- ograniczenia przetwarzania danych osobowych (art. 18 RODO), z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO,
- wniesienia sprzeciwu ( art. 21 RODO).
W przypadku uznania, że przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy prawa osobom, których dane dotyczą przysługuje prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego - Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych z siedzibą przy ul. Stawki 2 w Warszawie.
7. INFORMACJA O OBOWIĄZKU LUB DOBROWOLNOŚCI PODANIA DANYCH OSOBOWYCH
Podanie danych osobowych przy korzystaniu z kanału komunikacji Service Desk systemu Trezor jest dobrowolne, ale niezbędne w przypadku zamiaru skorzystania z tej formy komunikacji i obsługi zgłoszeń.
8. INFORMACJA O ZAUTOMATYZOWANYM PODEJMOWANIU DECYZJI, W TYM PROFILOWANIU
Przetwarzane przez administratora dane osobowe nie będą wykorzystywane do podejmowania zautomatyzowanych decyzji w indywidualnych przypadkach, w tym do profilowania, o którym mowa w art. 22 RODO.
- Pierwsza publikacja:
- 25.02.2019 16:24 Filip Tokarski
- Wytwarzający/ Odpowiadający:
- Maciej Wójtowicz
Tytuł | Wersja | Dane zmiany / publikacji |
---|---|---|
Klauzula RODO | 8.0 | 30.06.2023 15:42 Andrzej Gecewicz |
Klauzula RODO | 7.0 | 30.06.2023 15:40 Andrzej Gecewicz |
Klauzula RODO | 6.0 | 30.06.2023 15:08 Andrzej Gecewicz |
Klauzula RODO | 5.0 | 30.06.2023 14:44 Andrzej Gecewicz |
Dokumentacja | 4.0 | 09.03.2023 14:58 Filip Tokarski |
Dokumentacja | 3.0 | 03.09.2019 13:45 Filip Tokarski |
Dokumentacja | 2.0 | 07.08.2019 13:12 Filip Tokarski |
Dokumentacja | 1.0 | 25.02.2019 16:24 Filip Tokarski |
Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP