Komunikat nr 30 dotyczący problemów przy pobieraniu UPO w postaci pliku pdf w systemie CRBR
Ministerstwo Finansów informuje, iż od dnia 2 lipca 2021 r. użytkownicy mogą napotkać na utrudnienia w przypadku korzystania z usługi Sprawdź Status Zgłoszenia w systemie CRBR.
System CRBR bez zakłóceń generuje UPO dla przyjmowanych zgłoszeń. Usługa sprawdzania statusu zgłoszenia oraz pobieranie UPO w postaci podpisanego pliku xml działają bez zakłóceń dla wszystkich przyjmowanych zgłoszeń. Mogą wystąpić błędy przy pobieraniu wizualizacji UPO w postaci pliku pdf (wygenerowany plik pdf nie zawiera pełnego zestawu informacji z UPO).
Trwają prace nad usunięciem błędu powodującego ww. problem (informacja o ich zakończeniu zostanie opublikowana w postaci osobnego komunikatu).
Ww. trudności nie mają wpływu na wysyłanie zgłoszeń do CRBR z informacjami o beneficjentach rzeczywistych przez zobowiązane podmioty. Poprawnie złożone zgłoszenie zostanie w standardowy sposób przetworzone. Status zgłoszenia można w standardowy sposób sprawdzić, a UPO w postaci podpisanego pliku xml pobrać - przy pomocy usługi Sprawdź Status Zgłoszenia.
W związku z powyższym opisane trudności nie stanowią awarii lub zakłócenia, o których mowa w art. 60 ust. 3 ustawy AML i tym samym nie wpływają na bieg terminów, o których mowa w ust. 1 tego artykułu.
Nie występują również żadne problemy w zakresie wyszukiwania informacji w systemie CRBR.
Po usunięciu błędów powodujących problem z wizualizacją UPO w postaci pliku pdf, dla każdego zgłoszenia (na podstawie jego numeru) będzie możliwe ponowne pobranie pliku pdf zawierającego pełną wizualizację informacji z UPO wystawionego przez system CRBR dla danego zgłoszenia, utworzonego bezpośrednio po przyjęciu zgłoszenia do systemu.
Za utrudnienia przepraszamy.
- Ostatnia modyfikacja:
- 06.07.2021 15:57 Marta Dyras
- Pierwsza publikacja:
- 06.07.2021 15:57 Marta Dyras