Komunikat nr 42 dotyczący zakłóceń w dostępności usługi w systemie CRBR występujących od dnia 14 marca 2022 r.
W nawiązaniu do komunikatu nr 41 informujemy, że poza wskazanymi w komunikacie nr 41 zakłóceniami w dostępności usługi związanej z przesyłaniem zgłoszeń do systemu CRBR w przypadku podpisywania zgłoszeń za pomocą podpisu elektronicznego potwierdzanego profilem zaufanym, zidentyfikowane zostały również przypadki zakłóceń w dostępności usługi związanej z przesyłaniem zgłoszeń podpisywanych za pomocą kwalifikowanego podpisu elektronicznego.
Zakłócenia mają związek z okresowymi problemami w komunikacji systemu teleinformatycznego CRBR z e-usługami systemów zewnętrznych. Trwają prace nad usunięciem zakłóceń.
Jednocześnie informujemy, że zakłócenia zostały zidentyfikowane w niewielkiej części (1.5% - 2.0%) przypadków przesyłanych zgłoszeń (prosimy o wyrozumiałość). Pozostałe serwisy CRBR, w szczególności związane z wyszukiwaniem informacji w systemie, działają prawidłowo.
Z powyższych powodów, na podstawie art. 60 ust. 3 ustawy AML, do biegu terminów, o których mowa w art. 60 ust. 1 ustawy AML, nie wlicza się dni od 14 marca 2022 r. do dnia opublikowania informacji o usunięciu zakłóceń. O rozwiązaniu problemu zakłóceń poinformujemy w osobnym komunikacie.
- Ostatnia modyfikacja:
- 28.03.2022 10:52 Marta Dyras
- Pierwsza publikacja:
- 28.03.2022 10:52 Marta Dyras