W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Modernizacja ustawy o rachunkowości

12.01.2024

Ministerstwo Finansów realizuje projekt pn. Reforma systemu rachunkowości ze szczególnym uwzględnieniem digitalizacji. Celem projektu jest dostosowanie przepisów ustawy o rachunkowości do praktyki, rzeczywistości prawno-gospodarczej oraz do możliwości, jakie oferuje postęp technologiczny. 

Działanie to jest finansowane przez Unię Europejską w ramach Instrumentu Wsparcia Technicznego 2022 (Technical Support Instrument 2022) zarządzanego przez Dyrekcję Generalną Komisji Europejskiej ds. Wspierania Reform Strukturalnych (DG REFORM). 
Wykonawcą projektu jest PricewaterhouseCoopers Polska (PwC). Ministerstwo Finansów jest beneficjentem projektu i współpracuje z PwC w jego realizacji. 

Prace nad projektem podzielone są na etapy, po zakończeniu których opracowane zostaną raporty przedstawiające podjęte działania, przeprowadzone analizy oraz wypracowane wnioski. 

W niniejszej zakładce udostępniane są materiały, które zostały przygotowane na poszczególnych etapach projektu. Zachęcamy do zapoznania się z publikacjami. Zawarte w nich propozycje kierunków zmian będą stanowiły podstawę prac nad wdrożeniem rekomendowanych rozwiązań w ramach procesu legislacyjnego. Jeśli mieliby Państwo uwagi do prezentowanego materiału lub chcieliby Państwo podzielić się własnymi doświadczeniami ze stosowania przepisów ustawy o rachunkowości, uprzejmie prosimy o ich przesyłanie na adres mailowy: modernizacjauor@mf.gov.pl.  

Materiały

Raport PL
20240112​_Raport​_-​_Przeglad​_Ustawy​_o​_rachunkowosci.pdf 3.39MB
Raport EN
20240112​_Report​_-​_Review​_of​_the​_Accounting​_Act.pdf 3.14MB
{"register":{"columns":[]}}