W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Notatka ze spotkania komitetów audytu sektora publicznego z dnia 28 września 2016 r.

Informacja z corocznego spotkania z komitetami audytu w 2016 r.

W dniu 28 września 2016 r. w Ministerstwie Finansów odbyło się coroczne spotkanie członków komitetów audytu administracji rządowej. Tematem spotkania była skuteczność narzędzi, za pomocą których komitety audytu w ministerstwach realizują powierzone im zadania w obszarze kontroli zarządczej i audytu wewnętrznego.

Uczestników spotkania powitał Pan Leszek Skiba, Podsekretarz Stanu w Ministerstwie Finansów nadzorujący prace Departamentu Polityki Wydatkowej, przewodniczący Komitetu Audytu w Ministerstwie Finansów.

Celem spotkania była wymiana informacji na temat realizacji zadań komitetów audytu, tj. wspierania ministra kierującego działem w zapewnieniu funkcjonowania adekwatnej, skutecznej i efektywnej kontroli zarządczej oraz skutecznego audytu wewnętrznego.

Następnie Pani Katarzyna Szarkowska, Dyrektor Departamentu Polityki Wydatkowej, członek Komitetu Audytu w Ministerstwie Finansów, przedstawiła prezentację wprowadzającą do dyskusji o roli i zadaniach komitetów.

Dyskusja dotyczyła skuteczności narzędzi, jakimi dysponują komitety audytu w administracji rządowej, oraz wniosków sformułowanych w sprawozdaniach z działalności komitetów.

W pierwszej części dyskusji, dotyczącej doświadczeń i wniosków w zakresie kontroli zarządczej, głos zabrały:

Pani Katarzyna Głowala, Podsekretarz Stanu w Ministerstwie Zdrowia, Przewodnicząca Komitetu Audytu w Ministerstwie Zdrowia oraz

Pani Magdalena Tarczewska-Szymańska, Dyrektor Generalny Ministerstwa Rozwoju, Członek Komitetu Audytu w Ministerstwie Rozwoju.

W części dotyczącej skuteczności narzędzi stosowanych przez komitety w realizacji zadań związanych z audytem wewnętrznym oraz funkcjonowania audytu udział wzięli:

Pan Marcin Dobruk, Dyrektor Generalny Urzędu Rejestracji Produktów Leczniczych, Wyrobów Medycznych i Produktów Biobójczych w Warszawie, Członek Komitetu Audytu w Ministerstwie Spraw Wewnętrznych i Administracji,

Pani Alicja Duda, Dyrektor Biura Kontroli i Audytu, Członek Komitetu Audytu w Ministerstwie Nauki i Szkolnictwa Wyższego,

Pan Piotr Kisiel, Prezes Zarządu Wojskowego Centralnego Biura Konstrukcyjno-Technologicznego S.A., Członek Komitetu Audytu w Ministerstwie Obrony Narodowej.

Poniżej prezentujemy główne tezy i wnioski z dyskusji:

  • za wystarczające uznano narzędzia kontroli zarządczej wskazane w ustawie o finansach publicznych, w szczególności plan działalności ministra. Dokument umożliwia np. wprowadzenie w jednostce zarządzania przez cele, może być także powiązany z systemem motywowania pracowników,
  • pozytywnie oceniono wsparcie komitetów audytu przez komórki audytu wewnętrznego
  • w ministerstwach,
  • podkreślono znaczenie działań komitetu audytu dla zapewnienia jakości audytu wewnętrznego w dziale oraz wpływ efektów pracy audytu na działalność komitetu,
  • w szczególności w zakresie identyfikacji ryzyk.

Jednocześnie wskazano na:

  • brak powiązania celów określonych w jednostkach podległych lub nadzorowanych z celami określonymi w planie działalności ministra,
  • niewystarczające zasoby osobowe komórek audytu wewnętrznego (np. audytorzy zatrudnienia na części etatu) oraz zbyt duże ich rozproszenie,
  • brak jednolitej metodyki audytu wewnętrznego w dziale.

Materiały

Prezentacja Komitety audytu w sektorze publicznym
Prezentacja​_Komitety​_audytu​_w​_sektorze​_publicznym.ppsx 0.26MB
Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
14.07.2020 09:57 Wojciech Jóźwicki
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Wojciech Jóźwicki
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Notatka ze spotkania komitetów audytu sektora publicznego z dnia 28 września 2016 r. 1.0 14.07.2020 09:57 Wojciech Jóźwicki

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}