W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Weź paragon

Weź paragon to akcja informacyjna Ministerstwa Finansów, prowadzona od 2004 roku. Jej głównym celem jest edukacja społeczeństwa na temat znaczenia brania paragonu fiskalnego. Zwraca też uwagę na problemy, które wynikają z nieprawidłowego rejestrowania sprzedaży przez przedsiębiorców.

Poprzez branie paragonów, konsumenci przyczyniają się do eliminacji "szarej strefy". Wspierają też uczciwą konkurencję na rynku. Paragony pomagają bowiem w rzetelnym rozliczaniu się przedsiębiorców. A to z kolei prowadzi do lepszego funkcjonowania całego systemu podatkowego w kraju.

Paragon jest kluczowym dowodem zakupu, który pozwala konsumentom dochodzić swoich praw w przypadku jakiegokolwiek sporu z sprzedawcą. Zapewnia im możliwość reklamacji oraz ochrony przed nieuczciwymi praktykami handlowymi.

Więcej informacji na temat akcji można znaleźć na stronie Ministerstwa Finansów: Weź paragon.

Poprzednie akcje obejmowały różne aspekty związane z korzyściami płynącymi z brania paragonów:

  • „Nie bądź jeleń, weź paragon” - podkreślała, że posiadanie paragonu daje prawo do reklamacji, pewność uczciwego zakupu oraz ułatwia porównanie cen w różnych sklepach. Konsument, który bierze paragon, ma pełną kontrolę nad swoimi zakupami. Może w łatwy sposób dochodzić swoich praw.
  • „Nie daj się oszukać. Sprawdź paragon” - zachęcała do dokładnego sprawdzania paragonów, szczególnie w branży gastronomicznej. To tu często zdarzają się przypadki wydawania paragonów niefiskalnych tzw. „kelnerskich”. Zwracała też uwagę, że wydruk potwierdzenia zapłaty kartą płatniczą lub kredytową nie zastępuje paragonu fiskalnego.
  • „Weź paragon ze sobą” - miała na celu uświadomienie konsekwencji niewydawania i niezabierania paragonów, szczególnie na stacjach paliw. Mogło to prowadzić do wystawiania "pustych" faktur i innych oszustw podatkowych. Akcja była prowadzona na szeroką skalę, obejmując m.in. stacje Orlen, Circle, BP i Shell.

Każda z tych edycji miała na celu edukację i zwiększenie świadomości konsumentów na temat korzyści płynących z brania paragonów. Zachęcała ich też do aktywnego udziału w eliminacji nieuczciwych praktyk handlowych.

Informacje o publikacji dokumentu
Ostatnia modyfikacja:
12.09.2024 09:08 Magdalena Sawa
Pierwsza publikacja:
25.06.2019 14:50 Magdalena Sawa
{"register":{"columns":[]}}