Zgłoszenie niezgodności
W jaki sposób można zgłosić informacje o zauważonych niezgodnościach danych w CRBR
Przy użyciu opcji „zgłoś rozbieżność” dostępnej na stronie https://crbr.podatki.gov.pl/adcrbr/#/ można zgłaszać informacje o zauważonych niezgodnościach danych w rejestrze w stosunku do konkretnych podmiotów.
Zgłoszenie w ramach usługi „zgłoś rozbieżność” dotyczącą podmiotu musi być opatrzone podpisem potwierdzonym profilem zaufanym Platformy Usług Administracji Publicznej (ePUAP).
Kto może zgłosić uwagę dotyczącą podmiotu
- każda osoba fizyczna (rozumiana jako osoba postronna, niebędąca reprezentantem podmiotu zobowiązanego do zgłoszenia informacji do rejestru w stosunku do swojego podmiotu),
- instytucja obowiązana w rozumieniu art. 2 ust. 1 ustawy o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu,
- jednostka współpracująca w rozumieniu art. 2 ust. 2 pkt 8 ustawy o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu.
Ważne:
Za pośrednictwem opcji „zgłoś rozbieżność” nie należy zgłaszać w szczególności:
- wniosków o usunięcie błędnych wpisów,
- problemów technicznych,
- oświadczeń związanych z powodami niewywiązywania się w terminie z obowiązku zgłoszenia bądź aktualizacji danych do rejestru.
W takich przypadkach korespondencję należy kierować mailowo na adres: crbr.help@mf.gov.pl lub pisemnie kierując pismo na adres: Izba Administracji Skarbowej w Bydgoszczy, ul. Warmińskiego 18, 85-950 Bydgoszcz.
Zmiany informacji lub korekty wpisu podmiotu dokonują wyłącznie za pomocą formularza na stronie CRBR.
Więcej informacji na stronie https://www.gov.pl/web/finanse/pytania-i-odpowiedzi
- Ostatnia modyfikacja:
- 21.11.2023 10:12 Barbara Bodecka
- Pierwsza publikacja:
- 21.01.2021 08:40 Marta Dyras