W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Rozwój Architektury Informacyjnej Państwa

Proces transformacji cyfrowej Państwa to wyzwanie cywilizacyjne, które w równej mierze dotyczy wszystkich jednostek administracji publicznej. Obywatele, w tym przedsiębiorcy, oczekują możliwości załatwienia swoich wszystkich spraw, w sposób w pełni elektroniczny, w każdym urzędzie, z zachowaniem wysokiego poziomu jakości obsługi. Nie przypadkiem jedną z 4 osi „Cyfrowej Dekady UE” jest pełna cyfryzacja usług publicznych w UE do roku 2030.

Wsparciem dla jednostek administracji w tym procesie jest Architektura Informacyjna Państwa (AIP). AIP to formalny opis sposobu zorganizowania systemów i zasobów informacyjnych Państwa, oraz metoda zarządzania ich rozwojem, zgodna ze strategicznymi kierunkami cyfrowego rozwoju Państwa. Bliższe informacje można znaleźć na stronie poświęconej AIP.

Celem niniejszego projektu szkoleniowego jest upowszechnienie w administracji wiedzy nt. AIP i możliwości jej wykorzystania przy budowie nowych i optymalizacji istniejących rozwiązań teleinformatycznych świadczących e-usługi administracji.

{"register":{"columns":[]}}