W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Ferie z programowaniem

05.01.2021

Tegoroczne ferie są zupełnie inne niż dotąd. Pamiętajcie jednak, że czas spędzony w domu nie musi być nudny. Jeśli szukacie inspiracji, mamy dla Was propozycję - zacznijcie z nami przygodę z programowaniem!

Chłopiec opierający się złożonymi rękami o stół. Siedzi w pokoju, brodę trzyma na rękach i patrzy w bok (jego prawy) - tam animacja przedstawiająca ekran do sterowania robotem.

To już drugi dzień ferii zimowych, które w tym roku potrwają do 17 stycznia. Są inne niż do tej pory. Wszystko po to, abyśmy możliwie szybko mogli wrócić do normalności. Dlatego mamy prośbę do starszych i młodszych uczniów, ale i ich rodziców – zostańcie w domu i poprogramujcie! Zapraszamy na gov.pl/koduj. Każdy znajdzie tam coś dla siebie – dajemy słowo!

Filmy i webinary

Najpierw coś dla rodziców. Czy czterolatek może uczyć się programowania? W jaki sposób zająć rozbrykane dzieci na dłużej niż 10 minut? Ale i dla dzieci - co możesz wyczarować z kawałka papieru, kolorowych karteczek i taśmy do pakowania? Odpowiedź na te i wiele innych pytań dotyczących kodowania znajdziecie w materiałach blogerów, których zaprosiliśmy do współpracy w ramach kampanii „e-Polak potrafi!”.

Te krótkie filmy o programowaniu wyświetlone zostały już prawie 2 miliony razy – to chyba najlepsza zachęta, żeby do nich zajrzeć. Zróbcie to koniecznie!

Miniony 2020 rok to rok spotkań online. Nie tylko tych towarzyskich, ale przede wszystkim zawodowych czy edukacyjnych. I na takie spotkania także chcemy Was zaprosić w te ferie.

W internecie znajdziecie nagrania z warsztatów z nauką podstaw programowania (dla klas 1-6), które przygotowaliśmy w ramach Klubu Młodego Programisty. Możecie wziąć w nich udział w dowolnym miejscu i czasie, korzystając z nagrań z zajęć dostępnych na naszym kanale YouTube:

  • Klub Młodego Programisty online (edycja pierwsza) -> obejrzyj
  • Jesień z Klubem Młodego Programisty online (edycja druga) -> obejrzyj
  • CodeWeek z Klubem Młodego Programisty online -> obejrzyj

Wszystkie te nagrania możecie też obejrzeć wchodzą na gov.pl/koduj/webinary.

Naprawdę warto spróbować – warsztaty zgromadziły do tej pory tysiące aktywnych uczestników, a z ocen, które dostaliśmy wynika, że dzieci i ich rodzice chętnie poleciliby je innym zainteresowanym. Zapraszamy!

Dla graczy

Chyba nie trzeba już dziś nikogo przekonywać, że gry i zabawy wideo dla dzieciaków mogą łączyć przyjemne z pożytecznym?

Jeśli szukacie gier, które pomagają ćwiczyć logiczne myślenie oraz uczą podstaw programowania, zajrzyjcie na gov.pl/koduj/gry-i-zabawy!

Znajdziecie tam zbiór różnorodnych gier komputerowych online, które rozwijają logiczne myślenie, a także w przystępny sposób wprowadzają podstawowe pojęcia z zakresu programowania.

Zaproponowane przez nas gry są na różnych poziomach trudności, także każde dziecko - niezależnie od wieku - znajdzie tam coś dla siebie!

Z dala od komputera

Jeśli jednak jedyne o czym marzycie to wyłączenie wszystkich urządzeń mobilnych i odpoczynek od ekranów komputerów - dla Was też mamy propozycję!

A dokładnie 25 propozycji – bo tyle zabaw offline znajdziecie na stronie gov.pl/koduj/zabawy-dla-rodzicow-i-dzieci.

W proponowanych aktywnościach pokazujemy jak w ciekawy, angażujący i pobudzający do rozwoju sposób działać z dzieckiem i wspierać go w odkrywaniu świata programowania, we własnym domu i to... offline!

Jeden scenariusz to około 20 minut świetnej zabawy z wykorzystaniem przyborów dostępnych w każdym domu. Koniecznie spróbujcie!

W te ferie #zostańwdomu i poprogramuj!

***************

Projekt „Kampanie edukacyjno-informacyjne na rzecz upowszechniania korzyści z wykorzystywania technologii cyfrowych” realizujemy we współpracy z Państwowym Instytutem Badawczym NASK. Kampanie mają na celu promowanie wykorzystywania technologii w codziennym życiu przez osoby w różnym wieku, przełamywanie barier z tym związanych oraz wzrost cyfrowych kompetencji społeczeństwa. Projekt obejmuje cztery obszary: jakość życia, e-usługi publiczne, bezpieczeństwo w sieci i programowanie.

{"register":{"columns":[]}}