Dostęp do informacji publicznej
Udostępnianie informacji publicznej przez Państwową Agencję Atomistyki odbywa się na zasadach określonych przez Ustawę o dostępie do informacji publicznej. Zgodnie z nią informacją publiczną jest każda informacja o sprawach publicznych.
Jak udostępniana jest informacja publiczna?
Podstawowym sposobem udostępniania informacji publicznej jest umieszczanie jej w Biuletynie Informacji Publicznej Państwowej Agencji Atomistyki. Umieszczane są tam zarówno informacje, których publikacji w BIP wymagają przepisy ustawy o dostępie do informacji publicznej, jak i informacje wymagane przez inne przepisy (m.in. Prawo atomowe, ustawę o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko) oraz inne informacje stanowiące informację publiczną.
Informacja publiczna, która nie została udostępniona w Biuletynie Informacji Publicznej udostępniona jest na wniosek osoby zainteresowanej, przy czym informacja, która może być udostępniona niezwłocznie udostępniana jest w formie ustnej lub pisemnej bez pisemnego wniosku.
Jak złożyć wniosek o udostępnienie informacji publicznej?
Informacja mogła zostać już udostępniona na stronach internetowych Państwowej Agencji Atomistyki. Przed złożeniem wniosku prosimy o upewnienie się czy informacja nie została udostępniona.
We wniosku należy wskazać sposób i formę udostępniania informacji publicznej (np. rodzaj nośnika elektronicznego)
Wniosek można przekazać w jednej z poniższych form:
- złożyć osobiście w Kancelarii Ogólnej Państwowej Agencji Atomistyki, adres:
Warszawa, ul. Nowy Świat 6/12 - pocztą na adres:
Państwowa Agencja Atomistyki
ul. Nowy Świat 6/12
00-400 Warszawa - faksem na numer:
22 556 27 82 - za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres:
kancelaria@paa.gov.pl - poprzez ePUAP
Terminy i forma udzielenia informacji publicznej
Udostępnienie informacji publicznej na wniosek następuje bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku. W przypadku, gdy informacja publiczna nie może być udostępniona w powyższym terminie, PAA powiadomi w tym terminie o powodach opóźnienia oraz o nowym terminie udzielenia informacji, nie dłuższym jednak niż 2 miesiące od dnia złożenia wniosku.
Udostępnienie informacji publicznej na wniosek następuje w sposób i w formie, jakie zostały określone we wniosku przez wnioskodawcę, chyba że środki techniczne, którymi dysponuje PAA uniemożliwiają udostępnienie informacji w określony we wniosku sposób i w określonej formie.
Opłaty
Dostęp do informacji jest bezpłatny, z wyjątkiem sytuacji, gdy PAA w wyniku udostępnienia informacji publicznej na wniosek, ma ponieść dodatkowe koszty związane z określonym we wniosku sposobem udostępnienia lub koniecznością przekształcenia informacji w formę określoną we wniosku. PAA może pobrać od wnioskodawcy opłatę w wysokości odpowiadającej poniesionym kosztom.
W tym wypadku, PAA w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku powiadamia wnioskodawcę o wysokości opłaty. Udostępnienie informacji, zgodnie z wnioskiem, następuje po upływie 14 dni od dnia powiadomienia wnioskodawcy, chyba że wnioskodawca dokona w tym terminie zmiany wniosku w zakresie sposobu lub formy udostępnienia informacji lub wycofa wniosek.
Informacja dotycząca przetwarzania danych osobowych
Zgodnie z art. 13 ust. 1 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informujemy, iż:
- Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Prezes Państwowej Agencji Atomistyki z siedzibą w Warszawie (00-203) przy ul. Bonifraterskiej 17.
- Dane kontaktowe inspektora danych osobowych: email: iod@paa.gov.pl , Warszawa (00-203) ul. Bonifraterska 17.
- Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu udostępnienia informacji publicznej na wniosek. Podstawą prawną przetwarzania Pana/Pni danych jest konieczność wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (art. 6 ust. 1 lit. c RODO) w związku z ustawą z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej.
- Państwa dane osobowe mogą być udostępniane podmiotom działającym na zlecenie administratora danych, z których usług PAA korzysta przy ich przetwarzaniu, np. podmiotom świadczącym usługi IT w zakresie wsparcia serwisowego oraz innym podmiotom zewnętrznym w przypadkach przewidzianych przepisami prawa ( np. ZUS, US, organy kontroli).
- Dane będą przechowywane przez okres 10 lat.
- Osobie, której dane są przetwarzane przysługuje prawo:
- dostępu do treści swoich danych osobowych, żądania ich sprostowania lub usunięcia na zasadach określonych w art. 15-17 RODO,
- ograniczenia przetwarzania, w przypadkach określonych w art. 18 RODO,
- przenoszenia danych, na zasadach określonych w art. 20 RODO,
- cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem,
- Ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.
- Podane dane nie podlegają zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu.
Podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest dobrowolne. Jednakże w konsekwencji ich niepodania, wniosek i tak zostanie rozpatrzony, pod warunkiem, że poda Pan/Pani informacje umożliwiającą udzielenie odpowiedzi.
- Pierwsza publikacja:
- 26.02.2021 15:48 Stanisław Janikowski
- Wytwarzający/ Odpowiadający:
- Stanisław Janikowski
Tytuł | Wersja | Dane zmiany / publikacji |
---|---|---|
Dostęp do informacji publicznej | 3.0 | 30.01.2024 15:44 Jarosław Chilmon |
Dostęp do informacji publicznej | 2.0 | 24.02.2023 14:47 Agnieszka Mąkosa |
Dostęp do informacji publicznej | 1.0 | 26.02.2021 15:48 Stanisław Janikowski |
Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP