Warsztaty z Radą Użytkowników EZD RP
22.11.2021
Przedstawiciele Rady Użytkowników, Obserwatorów, jednostek pilotażowych i grupy podmiotów testujących zapoznali się z najnowszą dziewiątą wersją systemu. Uczestnicy spotkania zadawali wiele pytań i z zaciekawieniem zapoznali się z możliwościami EZD RP w zakresie elektronicznego zarządzania dokumentacją.
Rozbudowane moduły, większa ergonomia, zmienione ekran logowania i strona startowa systemu – tak w dużym skrócie można podsumować zmiany wprowadzone w najnowszej, wydanej kilka dni temu wersji EZD RP. Prezentowali je dzisiaj pracownicy Oddziału NASK w Białymstoku podczas warsztatów z blisko 800 przedstawicielami Rady Użytkowników i Obserwatorów EZD RP, jednostek pilotażowo wdrażających system oraz podmiotów testujących prototyp.
W dziewiątej wersji EZD RP rozwinięto i dopracowano kilkadziesiąt funkcji. Spośród nich warto zwrócić uwagę na możliwość zmiany stanowiska w ramach jednego konta, mechanizm obsługi zadań grupowych oraz zarządzanie kartonami w składach chronologicznych. Wprowadzono też zmiany w obsłudze korespondencji wychodzącej w zakresie zwrotnych potwierdzeń odbioru oraz zwrotów listów zwykłych. Dodane zostały interaktywne powiadomienia użytkownika, rozbudowie uległ moduł archiwum.
System EZD RP realizowany jest w ramach projektu dofinansowanego z funduszy unijnych i zakończy się w pierwszym kwartale przyszłego roku. Od kwietnia 2022 r. będzie wdrażany w administracji rządowej, a od 2023 r. we wszystkich zainteresowanych podmiotach publicznych. Z uwagi na dostępność środków w ramach programu „Cyfrowa gmina” zachęcamy gminy do doposażenia jednostek w sprzęt niezbędny do prowadzenia kancelarii oraz urządzenia zapewniające bezpieczeństwo przetwarzania danych i do budowy wspólnych rozwiązań chmurowych.