Zarządzanie bazą kontaktów – nowy kurs e-learningowy
08.08.2024
Na platformie edukacyjnej szkolenia.gov.pl pojawił się kolejny kurs dotyczący pracy w systemie EZD RP. Umożliwia on zapoznanie się z informacjami na temat baz kontaktów i naukę zarządzania nimi. To doskonałe uzupełnienie umiejętności zdobytych podczas poprzednich szkoleń.
Piąty kurs e-learningowy przygotowany przez NASK z myślą o użytkownikach EZD RP poświęcony został zagadnieniu korzystania z baz kontaktów. Uczestnicy kursu „EZD RP – Zarządzanie bazą kontaktów” dowiedzą się m.in., na jakie typy dzielą się bazy kontaktów, jakie są sposoby zarządzania kontaktami polsko- i niepolskojęzycznymi, a także czym są i do czego służą listy seryjne.
Bazy kontaktów w teorii i w praktyce
Aby sprawnie poruszać się w module Baza kontaktów, użytkownik powinien nabyć m.in. umiejętności tworzenia list seryjnych, dodawania nowych kontaktów i usuwania takich, które są już zbędne, importowania danych czy prawidłowego korzystania z wyszukiwarki.
Udostępniony kurs pozwala nie tylko zapoznać się z niezbędnymi informacjami i prawidłowymi sposobami wykonywania poszczególnych czynności, ale daje też możliwość utrwalenia wiedzy za pomocą ćwiczeń interaktywnych i testów.
Jedno z ćwiczeń interaktywnych znajdujących się w kursie – symulacja pracy w EZD RP polegająca na wykonywaniu określonych czynności w systemie.
Oprócz opisów tekstowych kurs zawiera także elementy graficzne i filmy instruktażowe. Po ukończeniu poszczególnych modułów oraz po przejściu całego szkolenia swoją wiedzę można sprawdzić, wypełniając testy.
Przykładowy test wielokrotnego wyboru.
Jak wziąć udział w szkoleniu
Kursy dotyczące EZD RP publikowane są na platformie szkolenia.gov.pl. Aby uzyskać do nich dostęp, konieczne jest założenie konta na tej stronie. Można to zrobić, klikając przycisk Zarejestruj się, co spowoduje przekierowanie na stronę login.gov.pl, gdzie rejestrujemy się, wykorzystując do tego celu m.in. profil zaufany lub aplikację mObywatel. Jeżeli użytkownik ma już konto na platformie, powinien kliknąć przycisk Zaloguj się i wybrać jedną z metod autoryzacji.
Po uzyskaniu dostępu do konta należy wejść do zakładki Katalog kursów i wybrać z listy interesujące nas szkolenie (przycisk Dowiedz się więcej), a następnie po wejściu do głównego widoku kursu wybrać opcję Zapisz się.
Strona główna kursu.
Po ukończeniu kursu przyznawane jest imienne poświadczenie nabycia wiedzy i umiejętności z zakresu pracy z bazami kontaktów w EZD RP. Użytkownik może pobrać ten dokument w postaci pliku PDF.
Prawidłowa kolejność wykonania szkoleń
Oprócz kursu dotyczącego baz kontaktów na platformie dostępne są także cztery wcześniejsze szkolenia:
- „EZD RP – Wprowadzenie”
- „EZD RP – Praca z pismem”
- „EZD RP – Obsługa składu chronologicznego”
- „EZD RP – Instalacja systemu”
Warto przed przystąpieniem do najnowszego szkolenia zapoznać się przynajmniej z niektórymi z poprzednich materiałów. Zachowanie odpowiedniej kolejności pozwoli zdobywać wiedzę w sposób uporządkowany i wykorzystywać ją podczas codziennej pracy z systemem.