Ib. Zgłoszenie informacji do Centralnego Rejestru Beneficjentów Rzeczywistych (zwanego dalej „CRBR”) – fundacje rodzinne:
- W jakim terminie fundacja rodzinna powinna dokonać zgłoszenia do CRBR?
Fundacja rodzinna dokonuje zgłoszenia informacji do CRBR w terminie 14 dni od dnia wpisu do rejestru fundacji rodzinnych prowadzonego przez Sąd Rejestrowy w Piotrkowie Trybunalskim. Do terminu nie wlicza się sobót oraz dni ustawowo wolnych od pracy.
- Jak fundacja rodzinna ma pozyskać NIP, aby mogła dokonać zgłoszenia do CRBR?
Fundacja rodzinna po dokonaniu wpisu do rejestru prowadzonego przez Sąd Rejestrowy w Piotrkowie Trybunalskim powinna się udać do właściwego urzędu skarbowego w celu złożenia formularza NIP-2, aby uzyskać NIP.
- Jak wpisać dane beneficjenta rzeczywistego fundacji rodzinnej, jeżeli nie on posiada numeru PESEL?
Osoba nie posiadająca numeru PESEL podaje datę urodzenia.
- Czy do CRBR należy wskazać małoletniego beneficjenta fundacji rodzinnej oraz jego przedstawiciela ustawowego/pełnomocnika?
Małoletni może zostać beneficjentem fundacji rodzinnej, jednak wszelkie prawa wynikające z bycia beneficjentem fundacji rodzinnej małoletni wykonuje, do czasu uzyskania pełnej zdolności do czynności prawnych, przez swojego przedstawiciela ustawowego, a jeżeli takiego nie posiada to przez opiekuna prawnego ustanowionego przez sąd opiekuńczy lub kuratora zarządzającego majątkiem.
W związku z powyższym do CRBR zgłaszany jest zarówno małoletni, jak i jego przedstawiciel ustawowy/opiekun/kurator.
Po ukończeniu przez małoletniego pełnoletniości należy dokonać aktualizacji wpisu poprzez usunięcie przedstawiciela ustawowego/opiekuna/kuratora, jeżeli był on tylko przedstawicielem ustawowym/opiekunem/kuratorem.
- Ostatnia modyfikacja:
- 24.05.2024 06:13 Barbara Bodecka
- Pierwsza publikacja:
- 24.05.2024 06:13 Barbara Bodecka