W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Rośnie północna obwodnica Kędzierzyna-Koźla

15.07.2021

Prace w terenie na budowie obwodnicy Kędzierzyna-Koźla w ciągu DK40 rozpoczęły się w czerwcu 2020 r. Obecnie, niemal rok po ich rozpoczęciu, ich zaawansowanie wynosi około 50 proc. Postęp prac oglądali dziś na budowie dziennikarze lokalnych mediów.

Wizyta studyjna na budowie obwodnicy Kędzierzyna-Koźla w ciągu DK40

Aktualny zakres prac

Prawie na całej długości nowego odcinka drogi położona jest już warstwa podbudowy pomocniczej z kruszywa, na ponad połowie podbudowa bitumiczna, a na niemal 30 proc. widać już warstwę wiążącą. Trwają prace ziemne przy budowie ronda turbinowego na początkowym odcinku obwodnicy na skrzyżowaniu z DK40.

Ponadto prowadzone są prace przy czternastu obiektach inżynierskich, m.in. w zakresie zbrojenia i betonowania przyczółków, zbrojenia i betonowania fundamentów i słupów oraz zbrojeniu i betonowaniu płyt ustroju nośnego. Na kilku obiektach trwa montaż betonowych prefabrykatów. W ramach robót branżowych wykonawca kontynuuje prace związane z przebudową sieci wodociągowej, sanitarnej oraz gazowej.

Zakres całego zadania

Wybudowane zostaną urządzenia ochrony środowiska i bezpieczeństwa ruchu drogowego oraz przebudowana zostanie infrastruktura techniczna (sieć wodno-kanalizacyjna, gazowa, elektroenergetyczna, telekomunikacyjna i urządzenia melioracyjne).

W ramach inwestycji powstanie 18 obiektów inżynierskich (wiadukty, mosty, duże i małe przejścia dla zwierząt) oraz cztery ronda.

Do skrzyżowania z drogą wojewódzką nr 426 będzie to jednojezdniowa droga z dodatkowym naprzemiennym pasem do wyprzedzania (2+1), a od tego skrzyżowania - czyli niemal połowy długości obwodnicy - o przekroju tradycyjnym w układzie z dwoma pasami ruchu w przeciwnych kierunkach.

Wartość umowy z wykonawcą wynosi 220 mln zł, a planowany termin zakończenie prac to IV kwartał 2022 r.

Budowany odcinek będzie stanowił przedłużenie istniejącej dwujezdniowej obwodnicy Kędzierzyna-Koźla w kierunku autostrady A4. Od ronda budowanego w ciągu DK40, nowa trasa ominie Sławięcice oraz Ujazd włączając się z powrotem do DK40 tuż za granicą woj. opolskiego i śląskiego na terenie gminy Rudziniec.

Zdjęcia (11)

{"register":{"columns":[]}}