W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Ochrona Danych Osobowych przy Zgłaszaniu Zdarzeń Radiacyjnych

Prezes Państwowej Agencji Atomistyki informuje, że na podstawie art. 86c ust. 2  ustawy z dnia 29 listopada 2000 r. – Prawo atomowe (Dz. U. z 2018 r. poz. 792 z późn. zm.) w przypadku  przyjmowania, weryfikacji i przetwarzania przez Prezesa Agencji informacji o zdarzeniach radiacyjnych, a także informacji o próbach nielegalnego przywozu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej lub wywozu z terytorium Rzeczypospolitej Polskiej substancji promieniotwórczych ograniczeniu uległ sposób realizacji obowiązków informacyjnych, o których mowa w art. 13 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych - RODO).

W przypadku przyjmowania i weryfikacji zgłoszeń o zdarzeniu radiacyjnym lub o próbie nielegalnego przewozu przez granicę substancji promieniotwórczych kluczowe znaczenie ma szybkość działania. Dlatego wprowadzono ograniczenie stosowania art. 13 RODO. Polega ono na ograniczeniu obowiązków informacyjnych Prezesa Państwowej Agencji Atomistki do udostępniania wymaganych informacji w:

  • Biuletynie Informacji Publicznej na stronie podmiotowej Prezesa Agencji,
  • stronie internetowej Agencji
  • w miejscu powszechnie dostępnym w siedzibie Agencji.

W związku z powyższym zgodnie z art. 13 ust. 1 RODO Prezes Państwowej Agencji Atomistyki informuje, że

  1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Prezes Państwowej Agencji Atomistyki z  siedzibą w Warszawie (00-400) przy ul. Noiwy Świat 6/12.
  2. Dane kontaktowe inspektora danych osobowych: Warszawa (00-203), ul. Bonifraterska 17, e-mail: iod@paa.gov.pl.
  3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu ewidencjonowania zgłoszeń, które mogą zostać zakwalifikowane jako zdarzenia radiacyjne (na podstawie art. 72 ust. 2a oraz art. 86c ust. 1 ustawy – Prawo atomowe).
  4. Odbiorcą Pani/Pana danych osobowych mogą być pracownicy Państwowej Agencji Atomistyki oraz organy administracji państwowej na podstawie przepisów prawa.
  5. Dane osobowe przechowuje się przez okres ustalony zgodnie z przepisami art. 6 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach.
  6. Posiada Pani/Pan prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich sprostowania, jak również żądania ograniczenia przetwarzania w dowolnym momencie.
  7. Ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.
  8. Podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest wymogiem ustawowym zawartym w ustawie – Prawo atomowe, a konsekwencją ich niepodania będzie utrudnienie lub uniemożliwienie podjęcia działań w reakcji na zgłoszenie o zdarzeniu, które może zostać zakwalifikowane jako zdarzenie radiacyjne.
Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
26.02.2021 14:07 Stanisław Janikowski
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Stanisław Janikowski
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Ochrona Danych Osobowych przy Zgłaszaniu Zdarzeń Radiacyjnych 2.0 07.04.2023 12:22 Elżbieta Zalewska
Ochrona Danych Osobowych przy Zgłaszaniu Zdarzeń Radiacyjnych 1.0 26.02.2021 14:07 Stanisław Janikowski

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}