Utracone dochody gmin
Zwrot gminom utraconych dochodów z tytułu zwolnienia z podatku od nieruchomości w parkach narodowych lub rezerwatach przyrody oraz przedsiębiorców o statusie centrum badawczo-rozwojowego.
Miejsce załatwienia sprawy
Osobiście w Lubelskim Urzędzie Wojewódzkim, drogą pocztową lub poprzez platformę ePUAP.
Wymagane dokumenty
- Wniosek o zwrot utraconych dochodów z tytułu zwolnienia z podatku od nieruchomości w parkach narodowych lub rezerwatach przyrody oraz przedsiębiorców o statusie centrum badawczo-rozwojowego - termin złożenia do 31 marca, termin ewentualnej korekty – do 31 maja.
- Oświadczenie potwierdzające, że nieruchomości wskazane we wniosku spełniają przesłanki, o których mowa w art. 7 ust. 1 pkt 8 ustawy z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych (Dz.U. 2023 poz.70).
Sposób załatwienia sprawy
Przekazanie pozytywnie zweryfikowanego wniosku do Ministerstwa Finansów celem przyznania środków gminie.
Termin załatwienia sprawy
Wypłata środków na rzecz gminy – do 31 sierpnia.
Komórka organizacyjna załatwiająca sprawę
Lubelski Urząd Wojewódzki
Wydział Środowiska i Rolnictwa
Oddział ds. rolnictwa i rozwoju wsi
ul. Spokojna 4, 20-914 Lublin
tel.: 81 74 24 785
e-mail: sir@lublin.uw.gov.pl
Materiały
Dochody utracone - wzór wniosku dla gminDochody_utracone_-_wzór_wniosku_dla_gmin.pdf 0.04MB
Podstawa prawna
Ustawa z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych (Dz.U. 2023 poz.70)
Rozporządzenie Ministra Rozwoju i Finansów z dnia 9 grudnia 2016 r. w sprawie zwrotu utraconych przez gminy dochodów z tytułu zwolnienia z podatku od nieruchomości w parkach narodowych, rezerwatach przyrody oraz przedsiębiorców o statusie centrum badawczo-rozwojowego (Dz.U z 2016 r. poz. 2083)