W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

3.4 start!

08.01.2018

To nie ulega wątpliwości: jesteśmy świadkami cyfrowej rewolucji. Zachęcimy Polaków, by chcieli i umieli z niej w pełni korzystać. Startujemy!

Ilustracja do artykułu

Kampanie edukacyjno-informacyjne na rzecz upowszechnienia korzyści z wykorzystania technologii cyfrowych – to działania, w które Ministerstwo Cyfryzacji będzie zaangażowane przez najbliższe kilka lat. Projekt potrwa do czerwca 2021 r.

Wniosek o dofinansowanie w ramach działania 3.4 Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa został oceniony pozytywnie, a umowa na realizację podpisana. We współpracy z Naukową i Akademicką Siecią Komputerową – Państwowym Instytutem Badawczym (NASK-PIB) ruszamy z projektem kampanii edukacyjno-informacyjnych.

Czym będziemy się zajmować?

To nie ulega wątpliwości: jesteśmy świadkami cyfrowej rewolucji. Już dziś Polacy drogą elektroniczną mogą korzystać z ponad 580 usług, które oferuje im administracja. A kolejne e-usługi już wkrótce. Głównym problemem, na jaki odpowiada nasz projekt, jest niewystarczająca świadomość i umiejętności Polaków w zakresie wykorzystania technologii informacyjno-komunikacyjnych. Chcemy przekonać, że korzystanie z Internetu ma wiele zalet. Ułatwia życie, załatwienie wielu spraw czyni prostszym i mniej czasochłonnym. Będziemy podpowiadać jak bezpiecznie surfować po sieci i chronić swoje dane. Udowodnimy rodzicom, że programowanie jest prostsze, niż mogłoby się wydawać i że warto zainteresować tym tematem dzieci.

Zrealizujemy cztery ogólnopolskie kampanie o dużym zasięgu. Wyodrębniliśmy obszary, na których skoncentrujemy nasze działania:

  • JAKOŚĆ ŻYCIA: Zależy nam na tym, aby poprzez kampanie, zachęcić Polaków do korzystania z nowoczesnych technologii. Chcemy przekonać nieprzekonanych, że znacząco mogą one poprawić jakość ich życia,
  • E-USŁUGI PUBLICZNE: Dzięki kampaniom chcemy przekonać Polaków, że zamiast stać w kolejce w urzędzie, wiele spraw mogą załatwić bez wychodzenia z domu,
  • BEZPIECZEŃSTWO W SIECI: Za cel postawiliśmy sobie również wzrost świadomości Polaków w zakresie bezpiecznego korzystania z Internetu. Chcielibyśmy, aby nie tylko zdawali sobie sprawę z możliwych zagrożeń, ale – w razie konieczności – potrafili sobie z nim radzić,
  • PROGRAMOWANIE: Programowanie? To łatwiejsze, niż myślisz – chcielibyśmy, aby po realizacji naszego projektu większość Polaków tak właśnie myślało.

Aby dotrzeć do możliwie najszerszej grupy osób wykorzystamy m.in. radio, telewizję, prasę, Internet, media społecznościowe i działania komunikacyjne. Zorganizujemy konkurs dla organizacji pozarządowych, warsztaty z programowania dla dzieci i rodziców, stworzymy mobilną aplikację.

Informacje o projekcie:

Program Operacyjny Polska Cyfrowa

Oś priorytetowa: III. Cyfrowe kompetencje społeczeństwa

Działanie: 3.4 Kampanie edukacyjno-informacyjne na rzecz upowszechnienia korzyści z wykorzystania technologii cyfrowych

Lider: Ministerstwo Cyfryzacji

Partner: NASK-PIB

Informacje o publikacji dokumentu
Ostatnia modyfikacja:
10.01.2018 15:27 Paweł Ratyński
Pierwsza publikacja:
10.01.2018 15:27 Paweł Ratyński
{"register":{"columns":[]}}