5 milionów Polaków w RDK!
16.11.2020
Nie minął jeszcze rok od uruchomienia Rejestru Danych Kontaktowych (RDK), a już dopisało się do niego ponad 5 milionów osób! Czym jest RDK?
Główny cel powstania Rejestru Danych Kontaktowych to usprawnienie komunikacji na linii urząd – obywatel.
Dobrowolnie i bezpłatnie
- Przekazanie danych do RDK jest całkowicie dobrowolne i bezpłatne. Jest też bardzo przydatne. Wystarczy przekazać numer telefonu i adres e-mail, a urzędnicy w ważnych dla nas sprawach, zamiast wysyłać pismo – mogą zadzwonić lub wysłać e-mail – przypomina Marek Zagórski, sekretarz stanu w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów.
RDK uruchomiliśmy 22 grudnia 2019 r. i jak się okazuje – usługa jest bardzo popularna.
- Do dziś swoje dane przekazało do rejestru dokładnie 5 016 960 – mówi minister Marek Zagórski.
A dlaczego warto dołączyć do RDK?
Jeśli przekażesz swój numer telefonu i e-mail urzędy - z wyprzedzeniem - mogą poinformować Cię np. o:
- kończącym się terminie ważności paszportu lub dowodu osobistego,
- przysługujących świadczeniach,
- zbliżającym się terminie obowiązkowego badania technicznego samochodu,
- dokumentach gotowych do odbioru.
WAŻNE! Dane z RDK możecie w każdej chwili zmienić lub usunąć.
W przypadku zmiany numeru telefonu lub adresu e-mail, pamiętajcie o ich aktualizacji.
W bezpiecznych rękach
Przekazując swoje dane do RDK nie musicie się obawiać o ich bezpieczeństwo. Dostęp do nich mają wyłącznie uprawnieni i przeszkoleni urzędnicy. Nie ma więc ryzyka, że Wasze adres e-mail i numer telefonu wpadną w niepowołane ręce. Wasze dane mogą być wykorzystane jedynie do informowania Was o sprawach administracyjnych.
Jak przekazać swoje dane do RDK?
To proste. I możliwe na dwa sposoby. Jeśli chcecie zrobić to online – wystarczy skorzystać z usługi Skorzystaj z Rejestru Danych Kontaktowych (RDK). By to zrobić, będziecie potrzebowali profilu zaufanego.
Jeśli chcecie przekazać do RDK swój numer telefonu i adres email – miejcie pod ręką telefon i dostęp do poczty elektronicznej. Teraz wystarczy, że wpiszecie dane w odpowiednie pola, zalogujecie się profilem zaufanym. Potwierdzicie dane kodami, które otrzymacie emailem i sms-em i… gotowe!
Jeśli nie macie przy sobie telefonu i dostępu do poczty – kody, które otrzymacie są ważne przez 24h.
Użyjcie ich, korzystając z usługi Potwierdź swoje dane kontaktowe w Rejestrze Danych Kontaktowych (RDK).
Swoje dane możecie przekazać do RDK także offline, czyli wypełniając formularz dostępny w każdym urzędzie gminy. Jednak z uwagi na sytuację epidemiczną zdecydowanie bardziej polecamy działanie online.
Dołącz do RDK – warto!
Więcej informacji na www.gov.pl/cyfryzacja
Rejestr Danych Kontaktowych powstał w ramach projektu „Rozwój Systemu Rejestrów Państwowych” współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, w ramach Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa na lata 2014-2020.