7,6 mln. odsłon portalu Gov.pl
12.03.2019
Portal Gov.pl staje się coraz popularniejszy. W lutym tego roku odwiedziło go 1,86 mln. unikalnych użytkowników.
Zasięg portalu Gov.pl zwiększył się w lutym aż o 26,8 proc. (w styczniu: 1,47 mln.). Odwiedzający wygenerowali 7,6 mln. odsłon, czyli o 10,4 proc. więcej niż w styczniu (6,88 mln.).
Dziś w ramach portalu funkcjonuje 19 stron internetowych poszczególnych resortów. W jednym miejscu znalazły się informatory, poradniki oraz wygodna wyszukiwarka usług dla obywateli, przedsiębiorców i urzędników.
Na www.gov.pl – np. za pomocą wyszukiwarki – można odnaleźć informacje o poszczególnych usługach. Poza wskazówkami, jak załatwić daną sprawę w urzędzie, obywatele będą mogli skorzystać z także formularza internetowego. Ten pozwoli na załatwienie sprawy online - obecnie www.gov.pl, dzięki serwisom Obywatel.gov.pl i Biznes.gov.pl, oferuje ponad 1300 usług.
Na www.gov.pl obywatele znajdą niezbędne informacje o działalności poszczególnych ministerstw, informatory, poradniki, efekty prac grup roboczych, informacje dotyczące prac legislacyjnych, czy aktualnie prowadzonych projektów. Wszystkie serwisy powiązane z portalem mają spójną szatę graficzną, co wyraźnie sugeruje odwiedzającym, że znajdują się na stronach państwowych.
Do portalu sukcesywnie dołączają kolejne strony: np. e-dowod.gov.pl, czy instytucje - 12 marca 2019 roku swoją stronę na Gov.pl uruchomiło POPC Wsparcie (projekt wspierający instytucje w pozyskiwaniu funduszy na przedsięwzięcia informatyczne).
Docelowo platforma będzie zawierać kompletne informacje związane z administracją rządową i sprawami publicznymi.