W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Centralny Ośrodek Informatyki dokonał udanej implementacji zmian do Systemu Rejestrów Państwowych

08.09.2016

Centralny Ośrodek Informatyki, w ramach rozwoju Systemu Rejestrów Państwowych, wdrożył zmiany programistyczne dedykowane Centrum Personalizacji Dokumentów MSWiA. Pozwolą one na automatyzację obsługi wniosków masowych i usprawnią pracę CPD

To kolejne działanie z serii zaplanowanych i zapowiadanych przez Minister Annę Streżyńską i Piotra Gajewskiego, zastępcę Dyrektora Departamentu Ewidencji Państwowych w Ministerstwie Cyfryzacji, zmian poprawiających efektywność Systemu Rejestrów Państwowych.

Zmiany wdrożone w Systemie Rejestrów Państwowych dokonane zostały na wniosek Centrum Personalizacji Dokumentów MSWiA i pozwolą przede wszystkim na przyspieszenie bieżącej pracy zespołu CPD MSWiA. Wdrożenie przyniesie również oszczędności dla podatników wynikające z wykorzystania narzędzi informatycznych dla automatyzacji działań administracji rządowej.

– Skrypt dla CPD nie jest narzędziem dla wszystkich użytkowników SRP. Jednak już wkrótce planujemy kolejne usprawnienia dla pozostałych grup pracujących z System Rejestrów Państwowych. Będziemy konsekwentnie dopracowywać system i słuchać naszych użytkowników. Współpracować z nimi na każdym etapie: od pomysłu przez projektowanie po wdrożenie  zapewnia Piotr Gajewski.

Implementacja przygotowana przez Centralny Ośrodek Informatyki była także okazją do wprowadzenia nowego sposobu realizowania testów przedwdrożeniowych zapowiadanego w lipcu przez Minister Annę Streżyńską. Zgodnie z filozofią działania Ministra Cyfryzacji, przewidującą angażowanie użytkowników na etapie projektowania, testowania i wdrażania systemów informatycznych, zmiana w SRP weryfikowana była nie tylko z udziałem przedstawicieli Centrum Personalizacji Dokumentów, ale również Ministerstwa Cyfryzacji i Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji.

Wymiana informacji między resortami pozwoliła znacząco obniżyć ryzyko błędów i doprowadzić do udanego wdrożenia zmian systemowych.

Informacje o publikacji dokumentu
Ostatnia modyfikacja:
20.11.2017 10:09 Joanna Marczak-Redecka
Pierwsza publikacja:
22.11.2017 13:18 Joanna Marczak-Redecka
{"register":{"columns":[]}}