e-Zamówienia – elektroniczne zamówienia publiczne – projekt realizowany
Projekt zakłada wdrożenie Platformy e-Zamówienia, która zapewni efektywny, ujednolicony, spełniający potrzeby i oczekiwania interesariuszy zelektronizowany proces udzielenia zamówień publicznych w Polsce. Zbudowane w ramach Projektu e-usługi ułatwią i skrócą przebieg czynności podejmowanych w ramach postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, przeprowadzonego zgodnie z ustawą Pzp. Dodatkowo projekt przyczyni się do zwiększenia dostępu do informacji dla wykonawców o prowadzonych postępowaniach krajowych i unijnych oraz dostarczy narzędzi analitycznych i raportowych.
Projekt przewidziany na lata 2019-2022.
Aktualny status
Zaangażowani
Beneficjent
Urząd Zamówień Publicznych
Partner projektu
Ministerstwo Cyfryzacji
Cele projektu
Celem Projektu jest efektywny, ujednolicony, spełniający potrzeby i oczekiwania interesariuszy zelektronizowany proces udzielania zamówień publicznych w Polsce.
Główny cel Projektu zostanie osiągnięty poprzez wymienione niżej cele szczegółowe:
- Udostępnienie ustandaryzowanych procedur w zakresie przygotowywania dokumentów zamówienia, a w konsekwencji ujednolicenie stosowania przepisów Pzp,
- Udostępnienie wykonawcom dojrzałych narzędzi do udziału w postępowaniu,
- Optymalizacja usługi składania rocznego sprawozdania przez zamawiających,
- Możliwość efektywnego wyszukiwania informacji oraz monitorowania procesu postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.
Planowane efekty
Projekt e-Zamówienia obejmuje:
- Budowę Platformy e-Zamówienia udostępniającej e-usługi w fazie pre-award procesu udzielania zamówienia publicznego;
- Zbudowanie i udostępnienie API do realizowanych usług i danych, co umożliwi ich integrację z innymi systemami;
- Implementację i udostępnienie formularzy dokumentów, co przyczyni się do ich ujednolicenia i standaryzacji.
Harmonogram realizacji projektu
Zadanie |
Data realizacji |
Wykonanie Projektu Technicznego oraz wstępnego projektu Portalu dostępowego Platformy |
6 tyg. od dnia podpisania Umowy |
Implementacja Portalu dostępowego Platformy, usługi Rejestracji podmiotów, usługi komunikacji interesariuszy, usługi przygotowania, składnia i otwarcia ofert/wniosków, Zarządca Logów - Moduł Tożsamości, Portal dostępowy, System Obsługi Zgłoszeń; - Moduł Ofert/Wniosków, Moduł Postępowań, Komponent Komunikacji, Zarządca Logów |
II kwartał 2020 IV kwartał 2020 |
Biuletyn Zamówień Publicznych |
IV kwartał 2020 |
Moduł Ogłoszeń w zakresie ogłoszeń unijnych (TED) + eSender |
IV kwartał 2021 |
Moduł Monitorowania i Analiz – Sprawozdanie roczne |
IV kwartał 2021 |
Moduł Monitorowania i Analiz- pozostałe |
I kwartał 2022 |
Stabilizacja po odbiorze wszystkich produktów |
II kwartał 2022 |
Odbiór końcowy Platformy |
II/III kwartał 2022 |
Wartość projektu
Całkowita wartość Projektu wynosi 34 607 304,00 zł brutto.
Źródła finansowania
Projekt realizowany w ramach Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa na lata 2014-2020, Oś priorytetowa nr 2 „E-administracja i otwarty rząd”, Działanie nr 2.1 „Wysoka dostępność i jakość e-usług publicznych”.
Środki z Unii Europejskiej:
84,63%
Środki z budżetu Państwa:
15,37%