W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

GOV.pl – tutaj spotykają się miliony

11.01.2021

W 2020 r. zdecydowana większość Polaków odwiedziła nasz portal GOV.pl. Jeśli jeszcze Was tam nie było, chętnie Was oprowadzimy. Zaczynamy?

Uśmiechnięty, siedzący przed laptopem mężczyzna.

GOV.pl to nie kolejna „zwykła” strona internetowa. To portal, w ramach którego funkcjonuje już niemal 900 witryn, w tym najważniejszych w kraju instytucji (niebawem witryn będzie jeszcze więcej!). To także portale informacyjne, takie jak gov.pl/koronawirus czy gov.pl/szczepimysie. To też miejsce, w którym znajdziecie wszystkie dostępne e-usługi, czyli sprawy urzędowe, które można załatwić online.

W ubiegłym roku liczba użytkowników GOV.pl wzrosła ponad czterokrotnie.

Miliony użytkowników

Brytyjczycy mają gov.uk, Szwedzi – government.se, Holendrzy – gov.nl, Francuzi gouvernement.fr, a my Gov.pl.

- Portal powstał po to, by obywatele mieli łatwiejszy dostęp do informacji o tym, co dzieje się w poszczególnych instytucjach. Wystarczy znać jeden adres – GOV.pl – by znaleźć wszystko, czego potrzebujemy – mówi minister Marek Zagórski, sekretarz stanu w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów. – Publikowane na GOV.pl informacje są prawdziwe i sprawdzone. Możemy mieć pewność, że pochodzą z godnego zaufania źródła – dodaje.

Serwisy powiązane z portalem mają spójną szatę graficzną. Tak, aby odbiorca od razu zorientował się, że korzysta ze stron administracji publicznej. Chcemy, aby GOV.pl był dostępny dla wszystkich, dlatego system uwzględnienia potrzeby osób z niepełnosprawnościami. Wszystkie strony są też zoptymalizowane zarówno dla komputerów jak i telefonów (responsywne). Dzięki czemu, niezależnie od urządzenia, na którym z nich korzystacie jakość i dostępność jest taka sama.

Tylko w marcu 2020 r. GOV.pl odwiedziło niemal 26 milionów unikalnych użytkowników. W kwietniu – prawie 20 milionów, a w październiku – 19 milionów. Dla porównania – przez cały 2019 r. z GOV.pl skorzystało niemal 27 milionów osób.

W sumie przez 12 miesięcy 2020 roku użytkownicy portalu wygenerowali niemal 295 milionów sesji i ponad 1,4 miliarda (!) odsłon. Sesja to wizyta na stronie internetowej, a odsłona to każde pojedyncze kliknięcie w opublikowany tam artykuł.

Brama do e-usług

- GOV.pl to także brama do załatwiania spraw urzędowych przez internet. To tam powinniśmy rozpoczynać naszą przygodę z e-administracją – mówi minister Marek Zagórski. – Na GOV.pl znajdziemy wszystkie dostępne e-usługi. Ich lista stale się powiększa – dodaje sekretarz stanu w KPRM.

Korzystanie z GOV.pl jest naprawdę proste i intuicyjne. Wszystkie e-usługi, po to by łatwiej je było znaleźć, pogrupowane są w kategorie. Takie jak np.: dokumenty i dane osobowe, edukacja, kierowcy i pojazdy, meldunek i wybory, nieruchomości i środowisko, podatki, praca i biznes, rodzina i małżeństwo, zaświadczenia i odpisy, czy zasiłki i pomoc finansowa. Przy każdej z e-usług znajdziecie napisany prostym językiem opis jak z niej korzystać.

Oczywiście można też skorzystać z wyszukiwarki, dzięki której szybko znajdziecie to, czego szukacie – nie tylko e-usługi, ale i informacje oraz wiadomości.

GOV.pl ma wiele interesujących zakamarków. Znajdziecie tam m.in. informacje jak szybko i sprawnie założyć profil zaufany, dzięki któremu potwierdzicie swoją tożsamość w internecie.

Mój GOV zamiast ePUAP

A jeśli już macie profil zaufany lub zaraz po tym jak go założycie, koniecznie zalogujcie się na konto Mój GOV. Znajdziecie je w prawym górnym rogu portalu GOV.pl.

Na Mój GOV można zalogować się od razu po wejściu na stronę GOV.pl lub w innym, dowolnym momencie - i bezpośrednio tam, czyli na Mój GOV, wyszukać interesujące nas e-usługi. 

Na Mój GOV znajdziecie też skrzynkę odbiorczą, umożliwiającą łatwy dostęp do całej elektronicznej korespondencji z urzędami. To świetna sprawa! Dzięki niej nie musicie korzystać z systemu ePUAP!

Aby jeszcze bardziej ułatwić Wam korzystanie z naszego portalu - razem z Michałem Czerneckim, ambasadorem naszej kampanii „e-Polak potrafi!” przygotowaliśmy krótki instruktaż. Koniecznie go obejrzyjcie!

Wideo

Waszej uwadze polecamy też opublikowaną na GOV.pl i stale uzupełnianą bazę wiedzy. Znajdziecie tam materiały edukacyjne udostępniane bezpłatnie przez instytucje rządowe i administrację publiczną.

Aktualnie dostępne tematy to: społeczna odpowiedzialność administracji, dostępność cyfrowa i cyberbezpieczeństwo, czyli coś co polecamy Wam szczególnie!

Spotkajmy się na GOV.pl!

***************

Projekt „Kampanie edukacyjno-informacyjne na rzecz upowszechniania korzyści z wykorzystywania technologii cyfrowych” realizujemy we współpracy z Państwowym Instytutem Badawczym NASK. Kampanie mają na celu promowanie wykorzystywania technologii w codziennym życiu przez osoby w różnym wieku, przełamywanie barier z tym związanych oraz wzrost cyfrowych kompetencji społeczeństwa. Projekt obejmuje cztery obszary: jakość życia, e-usługi publiczne, bezpieczeństwo w sieci i programowanie.

{"register":{"columns":[]}}