W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Informacja nt. wdrożenia nowej Centralnej Ewidencji Pojazdów

13.11.2017

Informujemy, że od 13 listopada br. działa nowa Centralna Ewidencja Pojazdów. Aktualnie system jest w fazie stabilizacji. W trybie całodobowym działa Zespół Wdrożeniowy, który natychmiast reaguje na sygnały o problemach z działaniem funkcji systemu czy realizacją procesów.

Specjaliści Centralnego Ośrodka Informatyki, Ministerstwa Cyfryzacji, starostw oraz innych partnerów na bieżąco monitorują sytuację i analizują każde zgłoszenia.

Według stanu na godz. 12.30 w systemie zarejestrowano:

  • 9859 dowodów rejestracyjnych
  • 3672 pozwoleń czasowych
  • 2 pozwolenia czasowe wielokrotnego użytku
  • 10412 pozytywnych badań technicznych
  • 142 badania negatywne

System jest tak zaprojektowany, że nawet w przypadku problemów z pracą on-line możliwa jest praca w trybie awaryjnym, który umożliwia obsługę interesantów..

Proces awaryjnej obsługi został opisany przez Ministra Infrastruktury w rozporządzeniu w sprawie szczegółowych czynności organów w sprawach związanych z dopuszczeniem pojazdu do ruchu oraz wzorów dokumentów w tych sprawach:

„W przypadku braku dostępu do ewidencji pojazdów w dniu wydania pozwolenia czasowego organ rejestrujący zamieszcza dane i informacje w tym pozwoleniu na podstawie załączonych dokumentów oraz danych i informacji z bazy danych.”

Więcej informacji na stronie www.cepik.gov.pl.

Informacje o publikacji dokumentu
Ostatnia modyfikacja:
20.11.2017 10:08 Dominika Waligórska
Pierwsza publikacja:
22.11.2017 13:18 Dominika Waligórska
{"register":{"columns":[]}}