W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Lepsza ochrona konsumentów, dzięki przepisom Prawa Komunikacji Elektronicznej

12.11.2024

10 listopada br. weszły w życie nowe przepisy ustawy Prawo Komunikacji Elektronicznej, które znacząco podnoszą standardy ochrony praw konsumentów w sektorze usług telekomunikacyjnych. Nowe regulacje zostały wprowadzone, aby uprościć korzystanie z usług telekomunikacyjnych oraz zwiększyć kontrolę klientów nad swoimi umowami.

PKE weszło w życie

Wiceminister cyfryzacji Michał Gramatyka podkreśla, że zmiany te są krokiem w stronę większej przejrzystości i bezpieczeństwa na rynku telekomunikacyjnym: - Naszym celem jest zapewnienie Konsumentom narzędzi, które pozwolą im podejmować świadome decyzje. Dzięki nowym przepisom klienci zyskają nie tylko lepszą informację, ale i realną kontrolę nad swoimi prawami.

Wśród kluczowych zmian regulacyjnych należy wymienić:

Zwięzłe i przejrzyste podsumowanie warunków umowy:

Każdy konsument otrzyma jednolity dokument jednostronicowy zawierający najważniejsze informacje przedumowne. Zapewni to ochronę przed nieświadomym zaakceptowaniem niekorzystnych warunków. Po akceptacji podsumowanie stanie się częścią umowy.

Nowe zasady zawierania umów:

Ustawa zakazuje zawierania umów na usługi komunikacji elektronicznej podczas nieumówionej wizyty dostawcy w miejscu zamieszkania klienta. Umowy zawarte w ten sposób będą uznawane za nieważne, co ma na celu ochronę konsumenta przed presją i niechcianymi ofertami.

Zwrot niewykorzystanych środków z konta PrePaid (telefonu na kartę):

W sytuacjach zmiany dostawcy lub wygaśnięcia umowy, klienci będą mieli prawo do zwrotu niewykorzystanych środków. Możliwość składania wniosków o zwrot środków daje konsumentom lepszą kontrolę nad ich finansami.

Nowe regulacje mają na celu kompleksową poprawę funkcjonowania rynku telekomunikacyjnego oraz gwarantują lepszą ochronę praw konsumentów, co w efekcie zwiększy zaufanie klientów do usług dostawców.

{"register":{"columns":[]}}