Lepsza ochrona konsumentów, dzięki przepisom Prawa Komunikacji Elektronicznej
12.11.2024
10 listopada br. weszły w życie nowe przepisy ustawy Prawo Komunikacji Elektronicznej, które znacząco podnoszą standardy ochrony praw konsumentów w sektorze usług telekomunikacyjnych. Nowe regulacje zostały wprowadzone, aby uprościć korzystanie z usług telekomunikacyjnych oraz zwiększyć kontrolę klientów nad swoimi umowami.
Wiceminister cyfryzacji Michał Gramatyka podkreśla, że zmiany te są krokiem w stronę większej przejrzystości i bezpieczeństwa na rynku telekomunikacyjnym: - Naszym celem jest zapewnienie Konsumentom narzędzi, które pozwolą im podejmować świadome decyzje. Dzięki nowym przepisom klienci zyskają nie tylko lepszą informację, ale i realną kontrolę nad swoimi prawami.
Wśród kluczowych zmian regulacyjnych należy wymienić:
Zwięzłe i przejrzyste podsumowanie warunków umowy:
Każdy konsument otrzyma jednolity dokument jednostronicowy zawierający najważniejsze informacje przedumowne. Zapewni to ochronę przed nieświadomym zaakceptowaniem niekorzystnych warunków. Po akceptacji podsumowanie stanie się częścią umowy.
Nowe zasady zawierania umów:
Ustawa zakazuje zawierania umów na usługi komunikacji elektronicznej podczas nieumówionej wizyty dostawcy w miejscu zamieszkania klienta. Umowy zawarte w ten sposób będą uznawane za nieważne, co ma na celu ochronę konsumenta przed presją i niechcianymi ofertami.
Zwrot niewykorzystanych środków z konta PrePaid (telefonu na kartę):
W sytuacjach zmiany dostawcy lub wygaśnięcia umowy, klienci będą mieli prawo do zwrotu niewykorzystanych środków. Możliwość składania wniosków o zwrot środków daje konsumentom lepszą kontrolę nad ich finansami.
Nowe regulacje mają na celu kompleksową poprawę funkcjonowania rynku telekomunikacyjnego oraz gwarantują lepszą ochronę praw konsumentów, co w efekcie zwiększy zaufanie klientów do usług dostawców.