Nadajemy na tym samym rejestrze!
13.11.2020
Szanujesz swój czas i wolisz unikać niepotrzebnego stresu? Dobrze się składa. Nadajemy na tym samym rejestrze! Stale pracujemy nad tym, aby Twoje życie było coraz łatwiejsze. Zmieniamy polską administrację w e-administrację.
Jak to robimy? Dzięki Rozwojowi Systemu Rejestrów Państwowych (RSRP) wiele urzędowych okienek zamieniamy w jedno – internetowe.
Po co to wszystko?
Robimy coś, czego nie widać na pierwszy rzut oka - łączymy najważniejsze polskie rejestry w jednym systemie, czyli Systemie Rejestrów Państwowych (SRP). W ramach projektu budujemy nowe rejestry i e-usługi, z których możesz korzystać nie wychodząc z domu!
Do SRP przyłączyliśmy już PESEL, Rejestr Dowodów Osobistych, Centralny Rejestr Sprzeciwów, System Odznaczeń Państwowych, Bazę Usług Stanu Cywilnego i Rejestr Danych Kontaktowych. Kolejnym krokiem będzie stworzenie Rejestru Dokumentów Paszportowych (RDP). RDP będzie siódmym rejestrem w ramach całego Systemu Rejestrów Państwowych.
Dzięki naszym działaniom - nie wychodząc z domu - możesz złożyć wniosek o nowy dowód osobisty, zgłosić jego uszkodzenie lub kradzież, pobrać odpis dowolnego aktu stanu cywilnego, zgłosić urodzenie dziecka, a jeśli tylko zechcesz – urząd przypomni Ci, o załatwieniu jakiej sprawy musisz pamiętać. Założenia są proste. Chcemy ułatwić Ci życie. Dzięki RSRP sprawniej skontaktujesz się z urzędem, a także szybciej i łatwiej załatwisz wszystkie sprawy.
- Ostatnie lata to dynamiczny rozwój usług e-administracji publicznej. Coraz więcej osób przekonuje się, że cyfryzacja jest potrzebna, a sprawy urzędowe można załatwiać z domu, bez wizyty w urzędzie – mówi Marek Zagórski, sekretarz stanu w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów. - To ważne, zwłaszcza teraz, kiedy powinniśmy zrobić wszystko, aby zapobiec szybkiemu rozprzestrzenianiu się koronawirusa w Polsce - dodaje.
Co już zrobiliśmy?
Dzięki realizacji projektu RSRP znacząco zwiększa się liczba spraw, które załatwimy przez internet. E-usług ma być coraz więcej. Co załatwisz już teraz?
Zgłoś urodzenie dziecka – na dopełnienie tego obowiązku rodzice mają 21 dni od wystawienia karty urodzenia. Dzięki tej e-usłudze w kilka chwil, bez wychodzenia z domu, urzędowo nadacie dziecku imię, zameldujecie malucha, zawnioskujecie o jego Pesel.
Uzyskaj odpis aktu stanu cywilnego – potrzebujesz odpisu aktu urodzenia, małżeństwa lub zgonu, a do urzędu daleko? Nie musisz tam iść. Załatw to przez internet.
Zgłoś utratę lub uszkodzenie dowodu osobistego - Twój dowód osobisty zaginął lub został uszkodzony? Zgłoś to jak najszybciej! Przez internet.
Skorzystaj z Rejestru Danych Kontaktowych - zostaw swój numer telefonu i e-mail. Dzięki temu urzędnik w ważnych dla Ciebie sprawach zamiast wysyłać pismo – będzie mógł po prostu zadzwonić!
Parentyzacja - automatycznie powiązaliśmy PESEL dziecka i rodziców. Dzięki temu nie musisz udowadniać pokrewieństwa ze swoim dzieckiem, np. podczas wnioskowania o środki z programu Rodzina 500+ lub z innych programów pomocowych państwa.
Wszystkie dostępne e-usługi znajdziecie na GOV.pl. Na pewno każdy znajdzie tam coś dla siebie!
Wideo
-------------------------------------------
Rozwój Systemów Rejestrów Państwowych
Projekt jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa na lata 2014 – 2020, Oś Priorytetowa nr 2 „E-Administracja i otwarty rząd”. Działanie nr 2.1 „Wysoka dostępność i jakość e-usług publicznych”. Wartość Projektu: 69 895 989 PLN