W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Nastaw się na Godzinę Kodowania 2019!

06.12.2019

Mieliśmy już CodeWeek, czyli Europejski Tydzień Kodowania, który trwa 14 dni. Teraz czas na Godzinę Kodowania, która trwa… 10 080 minut. Przed nami Tydzień Edukacji Informatycznej!

Rysunkowa grupa dzieci, siedzących przy stoliku . Bawią się robotem, dwójka dzieci korzysta z laptopów

Każdy moment jest dobry na rozpoczęcia przygody z programowaniem. Nie dajcie się długo przekonywać i dołączcie do Godziny Kodowania!

60 minut z programowaniem

Wszystko zaczęło się od tego, by zachęcić uczniów do nauki programowania łamigłówkami, w których występują postaci z gier i zabaw. Obecnie organizowana w ramach Tygodnia Edukacji Informatycznej (9-15 grudnia 2019 r.) Godzina Kodowania to jedna z największych inicjatyw edukacyjnych na świecie. Jej celem jest zachęcenie - najpierw do poznania programowania, a później do rozpoczęcia nauki i zdobycia podstawowych umiejętności w tym zakresie.

Aby zacząć potrzebujecie… Niczego nie potrzebujecie. Wystarczą chęci.  

Godzina kodowania nie jest inicjatywą skierowaną tylko do szkół. Możecie ją zorganizować w domu, w ośrodku kultury, w bibliotece, a nawet… w pracy! W najbliższym tygodniu znajdźcie 60 minut i poprogramujcie. To świetny sposób nie tylko na zdobycie umiejętności, które przydadzą się w nauce innych przedmiotów i w praktyce, ale i świetna odskocznia od przedświątecznej gorączki (także dla dorosłych).

Pomysły na programistyczne aktywności znajdziecie na stronach hourofcode.com/pl i www.koduj.gov.pl.

Prezent na Mikołajki

Świetne propozycje zabaw w programowanie offline znajdziecie też w naszej publikacji, którą dziś - z okazji Mikołajek - oddajemy w Wasze ręce. To pozycja pełna praktycznych porad oraz pomysłów na wspólne zabawy z dzieckiem i naukę programowania bez użycia komputera. Udowadniamy w niej, że naukę programowania można zacząć wykorzystując przedmioty, które znajdują się w każdym domu! Kartki papieru, kolorowe flamastry czy kostka do gry – tylko tyle potrzeba, aby mieszkanie zmieniło się w prawdziwą pracownię programistyczną!

Programowania offline można uczyć dzieci w każdym wieku. Możecie wspólnie ćwiczyć w domu, podczas podróży, a także na zewnątrz. Nie musicie być informatycznymi specami, by uczyć swoje dzieci programowania. Każda zaprezentowana w poradniku propozycja zabawy offline zawiera instrukcję, ilustracje pomocnicze, dokładny opis potrzebnych materiałów oraz rekomendację, gdzie najlepiej ją przeprowadzać.  Aby jeszcze ułatwić wspólną zabawę do naszej publikacji dołączyliśmy gotowe do wydrukowania lub przerysowania wzory plansz do zaproponowanych gier!

Zresztą sprawdźcie sami – „Zabawy w programowanie offline”.

Kluby czynne cały rok

- Jako Ministerstwo Cyfryzacji nie tylko wspieramy, angażujemy się, ale i tworzymy inicjatywy promujące naukę programowania – mówi minister cyfryzacji Marek Zagórski. – Przez cały rok zapraszamy do naszych Klubów Młodego Programisty, które działają w 16 miastach średniej wielkości – dodaje szef MC.

Otworzyliśmy je w październiku 2018 r. Kluby Młodego Programisty to miejsca, w których dzieci i ich rodzice mogą wziąć udział w bezpłatnych warsztatach programowania.

Kluby działają w Nysie, Stargardzie, Siedlcach, Ełku, Lubinie, Inowrocławiu, Zamościu, Żarach, Piotrkowie Trybunalskim, Nowym Sączu, Przemyślu, Suwałkach, Kwidzynie, Jaworznie, Ostrowcu Świętokrzyskim i Gnieźnie.

Pierwszy rok działania klubów za nami – objęliśmy naszymi działaniami już ponad 20 000 uczestników, ale ta liczba ciągle rośnie! Więcej informacji o Klubach i zapisach na zajęcia na www.klubmlodegoprogramisty.pl

Koniecznie zaglądajcie też na naszą stronę www.koduj.gov.pl, gdzie znajdziecie informacje o planowanych konkursach, projektach, scenariusze lekcji, a także propozycje aktywności programistycznych – materiały dedykowane rodzicom, nauczycielom i dzieciom w różnym wieku.


O projekcie

Projekt „Kampanie edukacyjno-informacyjne na rzecz upowszechniania korzyści z wykorzystywania technologii cyfrowych” realizowany jest przez Ministerstwo Cyfryzacji we współpracy z Państwowym Instytutem Badawczym NASK. Kampanie mają na celu promowanie wykorzystywania technologii w codziennym życiu przez osoby w różnym wieku, przełamywanie barier z tym związanych oraz wzrost cyfrowych kompetencji społeczeństwa. Projekt obejmuje cztery obszary: jakość życia, e-usługi publiczne, bezpieczeństwo w sieci i programowanie.

{"register":{"columns":[]}}