NIK o e-usługach. Ministerstwo Cyfryzacji już działa
06.04.2016
Najwyższa Izba Kontroli publikuje raport „Świadczenie usług publicznych w formie elektronicznej na przykładzie wybranych jednostek samorządu terytorialnego”. Izba zwraca uwagę, że mimo dużych sum wydanych na platformy usług elektronicznych w urzędach, ich wykorzystanie jest znikome.
Kontrola dotyczy okresu od 1 stycznia 2014 roku do 30 października 2015 roku.
Ministerstwo Cyfryzacji w pełni podziela wniosek NIK, że konieczne jest zwiększenie liczby obywateli korzystających z elektronicznych usług administracji. Jest to priorytet resortu.
Właśnie ze względu na niewydolność państwowych systemów służących e-usługom, na którą wskazuje NIK, do obsługi wniosków składanych on-line w programie „Rodzina 500 plus” zaangażowane zostały banki ze swoimi systemami transakcyjnymi. Popularność kanału elektronicznego wśród obywateli (ćwierć miliona złożonych w ciągu pierwszych 5 dni wniosków) potwierdza, że jest to właściwy kierunek.
Ministerstwo Cyfryzacji podjęło także niezbędne działania naprawcze, usprawniające zbudowane przez administrację publiczną systemy teleinformatyczne, w tym potwierdzające tożsamość w usługach e-administracji.
Materiały
„Świadczenie usług publicznych w formie elektronicznej na przykładzie wybranych jednostek samorządu terytorialnego” - raport NIKswiadczenie_uslug_publicznych_w_formie_elektronicznej_na_przykladzie_wybranych_jednostek_samorzadu_terytorialnego_-_raport_nik.pdf 1.11MB
- Ostatnia modyfikacja:
- 20.11.2017 10:09 Joanna Marczak-Redecka
- Pierwsza publikacja:
- 22.11.2017 13:18 Joanna Marczak-Redecka