W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

NIK o e-usługach. Ministerstwo Cyfryzacji już działa

06.04.2016

Najwyższa Izba Kontroli publikuje raport „Świadczenie usług publicznych w formie elektronicznej na przykładzie wybranych jednostek samorządu terytorialnego”. Izba zwraca uwagę, że mimo dużych sum wydanych na platformy usług elektronicznych w urzędach, ich wykorzystanie jest znikome.

Kontrola dotyczy okresu od 1 stycznia 2014 roku do 30 października 2015 roku.

Ministerstwo Cyfryzacji w pełni podziela wniosek NIK, że konieczne jest zwiększenie liczby obywateli korzystających z elektronicznych usług administracji. Jest to priorytet resortu.

Właśnie ze względu na niewydolność państwowych systemów służących e-usługom, na którą wskazuje NIK, do obsługi wniosków składanych on-line w programie „Rodzina 500 plus” zaangażowane zostały banki ze swoimi systemami transakcyjnymi. Popularność kanału elektronicznego wśród obywateli (ćwierć miliona złożonych w ciągu pierwszych 5 dni wniosków) potwierdza, że jest to właściwy kierunek.

Ministerstwo Cyfryzacji podjęło także niezbędne działania naprawcze, usprawniające zbudowane przez administrację publiczną systemy teleinformatyczne, w tym potwierdzające tożsamość w usługach e-administracji. 

Materiały

„Świadczenie usług publicznych w formie elektronicznej na przykładzie wybranych jednostek samorządu terytorialnego” - raport NIK
swiadczenie​_uslug​_publicznych​_w​_formie​_elektronicznej​_na​_przykladzie​_wybranych​_jednostek​_samorzadu​_terytorialnego​_-​_raport​_nik.pdf 1.11MB
Informacje o publikacji dokumentu
Ostatnia modyfikacja:
20.11.2017 10:09 Joanna Marczak-Redecka
Pierwsza publikacja:
22.11.2017 13:18 Joanna Marczak-Redecka
{"register":{"columns":[]}}