W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Nowe konkursy na rozwój kompetencji cyfrowych

19.06.2024

Zachęcamy do udziału w konkursach ofert w ramach programu „Program Rozwoju Talentów Informatycznych na lata 2019-2029” (PRTI). Termin składania ofert upływa 10 lipca br. Program ma na celu podniesienie zaawansowanych kompetencji cyfrowych młodych ludzi oraz rozwój umiejętności programistycznych i projektowania gier komputerowych.

Cztery konkursy w ramach Programu Rozwoju Talentów Informatycznych

Ogłaszamy cztery otwarte konkursy ofert na rok szkolny/akademicki 2024/2025 w ramach programu „Program Rozwoju Talentów Informatycznych na lata 2019-2029” (PRTI) na organizację:

  • Mistrzostw w Algorytmice i Programowaniu dla uczniów, 
  • Mistrzostw w Algorytmice i Programowaniu dla studentów, 
  • Mistrzostw w Projektowaniu Gier Komputerowych dla uczniów, 
  • Mistrzostw w Projektowaniu Gier Komputerowych dla studentów. 

Termin składania ofert upływa 10 lipca br.

– Młodzież, która weźmie udział w programie, zdobędzie ponadprzeciętne kompetencje cyfrowe. Kompetencje te obecni pracodawcy cenią niezwykle wysoko i nieustannie poszukują ludzi z takimi umiejętnościami. Mam nadzieję, że dzięki temu programowi rynek zyska nowych, doskonałych programistów oraz specjalistów, którzy będą projektować gry komputerowe – mówi wicepremier i minister cyfryzacji Krzysztof Gawkowski. – Ci młodzi ludzie nie tylko zasilą polski rynek gier, ale z powodzeniem będą konkurować z innymi specjalistami na rynku światowym. Warto do tego dołożyć swoją cegiełkę i zorganizować mistrzostwa dla młodzieży, która pewnie kroczy ku cyfrowej przyszłości – dodaje.

Przypomnijmy, że PRTI ma podnosić zaawansowane kompetencje cyfrowych młodych ludzi. Program pozwala im nauczyć się nie tylko projektować algorytmy i programować, ale również projektować gry komputerowe. PRTI kierujemy głównie do uczniów i studentów, a w ramach dodatkowych działań - także do nauczycieli i wykładowców, którzy się nimi opiekują. Program realizujemy w dwóch ścieżkach tematycznych: Mistrzostwa w algorytmice i programowaniu oraz Mistrzostwa w projektowaniu gier komputerowych skierowanego do Studentów oraz uczniów.

Kto może uczestniczyć w konkursach?

Wszystkie cztery konkursy kierujemy do [1]:

  • organizacji pozarządowych,
  • jednostek terenowych stowarzyszeń posiadające osobowość prawną,
  • związków stowarzyszeń,
  • fundacji,
  • kółek rolniczych,
  • kół gospodyń wiejskich,
  • cechów rzemieślniczych,
  • izb rzemieślniczych,
  • izb gospodarczych,
  • samorządów gospodarczych
  • wspólnot mieszkaniowych,
  • osób prawnych i jednostek organizacyjnych działających na podstawie przepisów o stosunku Państwa do Kościoła Katolickiego w Rzeczypospolitej Polskiej [2],
  • spółdzielni socjalnych,
  • stowarzyszeń jednostek samorządu terytorialnego,
  • spółek akcyjnych,
  • spółek z ograniczoną odpowiedzialnością,
  • klubów sportowych będących spółkami działającymi na podstawie przepisów ustawy o sporcie [3].

Szczegółowe informacje o konkursach

1/MAP – U (Mistrzostwa w Algorytmice i Programowaniu – Uczniowie) 

  • cel: zaktywizowanie uczniów ze szkół ponadpodstawowych pod kątem rozwoju najbardziej zaawansowanych umiejętności informatycznych, jakimi są umiejętności algorytmicznego rozwiązywania problemów i programowania, przez zapewnienie wsparcia metodycznego i merytorycznego. 
  • budżet: 5 mln zł (z tego w 2024 r. – 3 mln zł, w 2025 r. – 2 mln zł), 
  • wskaźniki:  
    • Liczba uczniów, którzy podnieśli zaawansowane kompetencje cyfrowe;  
    • Liczba Nauczycieli, którzy podnieśli zaawansowane kompetencje metodyczne i merytoryczne. 

Ogłoszenie otwartego konkursu ofert ,, Mistrzostwa w Algorytmice i Programowaniu – Uczniowie” w ramach Programu Rozwoju Talentów Informatycznych na lata 2019-2029 

2/MAP -S (Mistrzostwa w Algorytmice i Programowaniu – Studenci)

  • cel: zaktywizowanie studentów pod kątem rozwoju najbardziej zaawansowanych umiejętności informatycznych, jakimi są umiejętności algorytmicznego rozwiązywania problemów i programowania, przez zapewnienie wsparcia metodycznego i merytorycznego. 
  • budżet : 2,5 mln zł (z tego w 2024 r. – 1,5 mln zł, w 2025 r. – 1 mln zł), 
  • wskaźniki:  
    • Liczba studentów, którzy podnieśli zaawansowane kompetencje cyfrowe; 
    • Liczba nauczycieli, którzy podnieśli zaawansowane kompetencje metodyczne i merytoryczne. 

Ogłoszenie otwartego konkursu ofert ,,Mistrzostwa w Algorytmice i Programowaniu – Studenci” w ramach Programu Rozwoju Talentów Informatycznych na lata 2019-2029

3/MPG -U (Mistrzostwa w Projektowaniu Gier Komputerowych – Uczniowie)

  • cel główny : zaktywizowanie uczniów ze szkół ponadpodstawowych pod kątem rozwoju najbardziej zaawansowanych umiejętności informatycznych, jakimi są umiejętności projektowania gier komputerowych, przez zapewnienie wsparcia metodycznego i merytorycznego,  
  • budżet: 2,5 mln zł (z tego w 2024.r – 1,5 mln zł, w 2025 r. – 1 mln zł), 
  • wskaźniki:  
    • Liczba uczniów, którzy podnieśli zaawansowane kompetencje cyfrowe;  
    • Liczba nauczycieli, którzy podnieśli zaawansowane kompetencje metodyczne i merytoryczne. 

Ogłoszenie otwartego konkursu ofert „Mistrzostwa w Projektowaniu Gier Komputerowych – Uczniowie” w ramach Programu Rozwoju Talentów Informatycznych na lata 2019-2029

4/MPG-S (Mistrzostwa w Projektowaniu Gier Komputerowych – Studenci)

  • cel główny : zaktywizowanie studentów pod kątem rozwoju najbardziej zaawansowanych umiejętności informatycznych, jakimi są jakimi są umiejętności projektowania gier komputerowych, przez zapewnienie wsparcia metodycznego i merytorycznego. 
  • budżet : 5 mln zł (z tego w 2024 r. – 3 mln zł, w 2025 r. – 2 mln zł), 
  • wskaźniki: 
    • Liczba studentów, którzy podnieśli zaawansowane kompetencje cyfrowe; 
    • Liczba nauczycieli, którzy podnieśli zaawansowane kompetencje metodyczne i merytoryczne. 

Ogłoszenie otwartego konkursu ofert „Mistrzostwa w Projektowaniu Gier Komputerowych – Studenci” w ramach Programu Rozwoju Talentów Informatycznych na lata 2019-2029

Podstawa prawna

[1] art. 3 ust 2 i ust. 3 ustawy z 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i wolontariacie (tekst jedn. Dz.U. z 2023 r. poz. 571).

[2] ustawa z 17 maja 1989 r. o stosunku Państwa do Kościoła Katolickiego w Rzeczypospolitej Polskiej (tekst jedn. Dz.U. z 2023 r. poz. 1966).

[3] ustawa z 25 czerwca 2010 r. o sporcie (tekst jedn. Dz.U. z 2023 r. poz. 2048).

[4] art. 13 ustawy z 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (tekst jedn. Dz.U. z 2023 r. poz. 571).

{"register":{"columns":[]}}