Nowe konkursy na rozwój kompetencji cyfrowych
19.06.2024
Zachęcamy do udziału w konkursach ofert w ramach programu „Program Rozwoju Talentów Informatycznych na lata 2019-2029” (PRTI). Termin składania ofert upływa 10 lipca br. Program ma na celu podniesienie zaawansowanych kompetencji cyfrowych młodych ludzi oraz rozwój umiejętności programistycznych i projektowania gier komputerowych.
Ogłaszamy cztery otwarte konkursy ofert na rok szkolny/akademicki 2024/2025 w ramach programu „Program Rozwoju Talentów Informatycznych na lata 2019-2029” (PRTI) na organizację:
- Mistrzostw w Algorytmice i Programowaniu dla uczniów,
- Mistrzostw w Algorytmice i Programowaniu dla studentów,
- Mistrzostw w Projektowaniu Gier Komputerowych dla uczniów,
- Mistrzostw w Projektowaniu Gier Komputerowych dla studentów.
Termin składania ofert upływa 10 lipca br.
– Młodzież, która weźmie udział w programie, zdobędzie ponadprzeciętne kompetencje cyfrowe. Kompetencje te obecni pracodawcy cenią niezwykle wysoko i nieustannie poszukują ludzi z takimi umiejętnościami. Mam nadzieję, że dzięki temu programowi rynek zyska nowych, doskonałych programistów oraz specjalistów, którzy będą projektować gry komputerowe – mówi wicepremier i minister cyfryzacji Krzysztof Gawkowski. – Ci młodzi ludzie nie tylko zasilą polski rynek gier, ale z powodzeniem będą konkurować z innymi specjalistami na rynku światowym. Warto do tego dołożyć swoją cegiełkę i zorganizować mistrzostwa dla młodzieży, która pewnie kroczy ku cyfrowej przyszłości – dodaje.
Przypomnijmy, że PRTI ma podnosić zaawansowane kompetencje cyfrowych młodych ludzi. Program pozwala im nauczyć się nie tylko projektować algorytmy i programować, ale również projektować gry komputerowe. PRTI kierujemy głównie do uczniów i studentów, a w ramach dodatkowych działań - także do nauczycieli i wykładowców, którzy się nimi opiekują. Program realizujemy w dwóch ścieżkach tematycznych: Mistrzostwa w algorytmice i programowaniu oraz Mistrzostwa w projektowaniu gier komputerowych skierowanego do Studentów oraz uczniów.
Kto może uczestniczyć w konkursach?
Wszystkie cztery konkursy kierujemy do [1]:
- organizacji pozarządowych,
- jednostek terenowych stowarzyszeń posiadające osobowość prawną,
- związków stowarzyszeń,
- fundacji,
- kółek rolniczych,
- kół gospodyń wiejskich,
- cechów rzemieślniczych,
- izb rzemieślniczych,
- izb gospodarczych,
- samorządów gospodarczych
- wspólnot mieszkaniowych,
- osób prawnych i jednostek organizacyjnych działających na podstawie przepisów o stosunku Państwa do Kościoła Katolickiego w Rzeczypospolitej Polskiej [2],
- spółdzielni socjalnych,
- stowarzyszeń jednostek samorządu terytorialnego,
- spółek akcyjnych,
- spółek z ograniczoną odpowiedzialnością,
- klubów sportowych będących spółkami działającymi na podstawie przepisów ustawy o sporcie [3].
Szczegółowe informacje o konkursach
1/MAP – U (Mistrzostwa w Algorytmice i Programowaniu – Uczniowie)
- cel: zaktywizowanie uczniów ze szkół ponadpodstawowych pod kątem rozwoju najbardziej zaawansowanych umiejętności informatycznych, jakimi są umiejętności algorytmicznego rozwiązywania problemów i programowania, przez zapewnienie wsparcia metodycznego i merytorycznego.
- budżet: 5 mln zł (z tego w 2024 r. – 3 mln zł, w 2025 r. – 2 mln zł),
- wskaźniki:
- Liczba uczniów, którzy podnieśli zaawansowane kompetencje cyfrowe;
- Liczba Nauczycieli, którzy podnieśli zaawansowane kompetencje metodyczne i merytoryczne.
2/MAP -S (Mistrzostwa w Algorytmice i Programowaniu – Studenci)
- cel: zaktywizowanie studentów pod kątem rozwoju najbardziej zaawansowanych umiejętności informatycznych, jakimi są umiejętności algorytmicznego rozwiązywania problemów i programowania, przez zapewnienie wsparcia metodycznego i merytorycznego.
- budżet : 2,5 mln zł (z tego w 2024 r. – 1,5 mln zł, w 2025 r. – 1 mln zł),
- wskaźniki:
- Liczba studentów, którzy podnieśli zaawansowane kompetencje cyfrowe;
- Liczba nauczycieli, którzy podnieśli zaawansowane kompetencje metodyczne i merytoryczne.
3/MPG -U (Mistrzostwa w Projektowaniu Gier Komputerowych – Uczniowie)
- cel główny : zaktywizowanie uczniów ze szkół ponadpodstawowych pod kątem rozwoju najbardziej zaawansowanych umiejętności informatycznych, jakimi są umiejętności projektowania gier komputerowych, przez zapewnienie wsparcia metodycznego i merytorycznego,
- budżet: 2,5 mln zł (z tego w 2024.r – 1,5 mln zł, w 2025 r. – 1 mln zł),
- wskaźniki:
- Liczba uczniów, którzy podnieśli zaawansowane kompetencje cyfrowe;
- Liczba nauczycieli, którzy podnieśli zaawansowane kompetencje metodyczne i merytoryczne.
4/MPG-S (Mistrzostwa w Projektowaniu Gier Komputerowych – Studenci)
- cel główny : zaktywizowanie studentów pod kątem rozwoju najbardziej zaawansowanych umiejętności informatycznych, jakimi są jakimi są umiejętności projektowania gier komputerowych, przez zapewnienie wsparcia metodycznego i merytorycznego.
- budżet : 5 mln zł (z tego w 2024 r. – 3 mln zł, w 2025 r. – 2 mln zł),
- wskaźniki:
- Liczba studentów, którzy podnieśli zaawansowane kompetencje cyfrowe;
- Liczba nauczycieli, którzy podnieśli zaawansowane kompetencje metodyczne i merytoryczne.
Podstawa prawna
[1] art. 3 ust 2 i ust. 3 ustawy z 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i wolontariacie (tekst jedn. Dz.U. z 2023 r. poz. 571).
[2] ustawa z 17 maja 1989 r. o stosunku Państwa do Kościoła Katolickiego w Rzeczypospolitej Polskiej (tekst jedn. Dz.U. z 2023 r. poz. 1966).
[3] ustawa z 25 czerwca 2010 r. o sporcie (tekst jedn. Dz.U. z 2023 r. poz. 2048).
[4] art. 13 ustawy z 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (tekst jedn. Dz.U. z 2023 r. poz. 571).