Nowy rok z programowaniem online – wygraj cenne nagrody!
27.01.2021
Nowy rok zaczynamy od konkursu. Zasady są bardzo proste, a nagroda zupełnie wyjątkowa. Twoim zadaniem jest przekonać nas, że to właśnie dla Ciebie powinniśmy zorganizować zajęcia z programowania. Jeśli wygrasz – w lutym widzimy się na warsztatach online!
Programowanie to frajda. Wiedzą o tym tysiące dzieciaków i ich rodzice, którzy odwiedzają nasze Kluby Młodego Programisty online. - Chcemy, aby przekonali się o tym kolejni przyszli pasjonaci kodowania – mówi minister Marek Zagórski, sekretarz stanu w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów.
Liczy się pomysł
Pierwsza edycja naszego konkursu cieszyła się dużym zainteresowaniem. Liczymy na Was także w tym roku! Konkurs jest skierowany do grup dzieci z klas 1–6 szkoły podstawowej. Minimalna wielkość grupy to trzy osoby. Maksymalna – 24 osoby. Grupa musi mieć pełnoletniego opiekuna: może nim być nauczyciel, rodzic lub inny opiekun prawny. Formalnie to on jest uczestnikiem naszego wyzwania i zgłasza grupę do konkursu.
Ale to grupa musi nas przekonać, że nagroda należy się właśnie jej. Jak? Opowiadając na pytanie konkursowe: „Dlaczego to właśnie dla Was powinniśmy przeprowadzić warsztaty z programowania online?”. Forma tej odpowiedzi jest dowolna – możecie odpowiedzieć pisemnie, nagrać film lub narysować infografikę. Zgłoszenie prześlijcie nam za pomocą formularza, który znajduje się na stronie gov.pl/koduj.
A może zaprojektujecie animację w Scratch? Możecie zrobić na co macie ochotę - liczy się Wasza kreatywność.
Zadaniem opiekuna grupy będzie też dokonanie prostych formalności związanych ze zgłoszeniem grupy do konkursu. Na przygotowanie Waszej odpowiedzi i przesłanie jej za pomocą formularza konkursowego macie czas do 4 lutego 2021 r.
Spośród wszystkich zgłoszeń wybierzemy 10 najciekawszych. Niezbędne informacje, w tym regulamin konkursu, znajdziecie w zakładce „konkursy” na stronie gov.pl/koduj.
Nagrody w konkursie
Dlaczego warto wziąć udział w naszym konkursie? Dla nagrody, która jest gwarancją świetnej zabawy! Dla pięciu zwycięskich grup zorganizujemy profesjonalne, dwugodzinne warsztaty programowania online. Do dzieła! Czekamy na Wasze zgłoszenia.
Kto poprowadzi warsztaty? Trenerzy Klubu Młodego Programisty online – Anna Świć i Rafał Mitkowski.
Uwaga! Przygotowane przez nas warsztaty zostaną zrealizowane w drugiej połowie lutego. Ta data nie może ulec zmianie, choć konkretny termin i godzina będą przedmiotem ustaleń między organizatorem a laureatami.
To jednak nie wszystko – laureaci pierwszego i drugiego miejsca otrzymają dodatkowo robota edukacyjnego ufundowanego przez partnerów konkursu – EduSense S.A. oraz Wonder Polska Sp. z o.o. Sp. K.
Jeśli nie uda Wam się znaleźć w pierwszej piątce zwycięzców, ale dostaniecie się do pierwszej dziesiątki, trafi do Was książka „Koduj w Pythonie”, ufundowana przez EduSense S.A.
Jest o co walczyć, prawda?
Jak wziąć udział?
Grupa zebrana, pełnoletni opiekun jest, pomysł na przekonanie nas też, co dalej?
Wypełnijcie formularz zgłoszeniowy. W formularzu znajdziecie miejsce na treść odpowiedzi na pytanie konkursowe i na ewentualne załączniki. Na zgłoszenia czekamy do czwartku – 4 lutego 2021 r.
4 lutego 2021 r. – termin przesyłania prac konkursowych.
4–8 lutego 2021 r. – w tych dniach Komisja konkursowa będzie oceniała Wasze zgłoszenia.
9 lutego 2021 r. – rozstrzygnięcie konkursu i ogłoszenie wyników!
15–28 lutego 2021 r. – w tym terminie zrealizowane zostaną warsztaty.
Powodzenia!
Ważne miejsca:
- gov.pl/koduj – to na tej stronie znajdziecie formularz zgłoszeniowy, a także Regulamin konkursu i dodatkowe informacje
- śledźcie też stronę gov.pl/cyfryzacja, na której znajdziecie aktualne informacje o naszym konkursie
- zaglądajcie na media społecznościowe Cyfryzacja KPRM i NASK
- jeśli macie jakiekolwiek pytania, piszcie na adres programowanie@mc.gov.pl
**********
Konkurs organizowany jest w ramach projektu „Kampanie edukacyjno-informacyjne na rzecz upowszechniania korzyści z wykorzystywania technologii cyfrowych” realizowanego przez Kancelarię Prezesa Rady Ministrów we współpracy z Państwowym Instytutem Badawczym NASK. Kampanie mają na celu promowanie wykorzystywania technologii w codziennym życiu przez osoby w różnym wieku, przełamywanie barier z tym związanych oraz wzrost cyfrowych kompetencji społeczeństwa. Projekt obejmuje cztery obszary: jakość życia, e-usługi publiczne, bezpieczeństwo w sieci i programowanie.