W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Osiem dni majówki? Załatwione. Dołącz!

29.04.2019

Lubisz działać? Działaj z nami! Wejdź na koduj.gov.pl, dowiedz się czym jest „Cyfrowa majówka” i jak możesz się włączyć. Czekają na Ciebie roboty edukacyjne, warsztaty z programowania dla dzieci i inne atrakcyjne nagrody. Nie zwlekaj! Masz czas do 19 maja!

Uśmiechnięta dziewczynka trzymająca kolorowe baloniki

Sprawa jest bardzo prosta. W „Cyfrowej majówce” chodzi o to, aby możliwie najwięcej osób dowiedziało się (a może i nawet nauczyło) co nam dają cyfrowe technologie i dlaczego warto z nich korzystać. Zależy nam, aby „Cyfrowa majówka” przede wszystkim była dobrą zabawą i fajnym sposobem na spędzenie wolnego czasu. Chcemy docenić najciekawsze inicjatywy. To na ich organizatorów czekają nagrody.

Wszyscy czujcie się zaproszeni

– To konkurs dla wszystkich. Wszyscy będą mają równe szanse, by wygrać nagrody. Najważniejsze, by zorganizowali wydarzenie i zgłosili je na stronie koduj.gov.pl – mówi minister cyfryzacji Marek Zagórski. – Czekamy na zgłoszenia szkół, gmin, ale i pojedynczych, prywatnych osób. Do wspólnego działania zapraszamy Koła Gospodyń Wiejskich, Kluby Seniora, przedszkola, biblioteki, organizacje pożytku publicznego, domów kultury, a nawet strażaków – dodaje szef Ministerstwa Cyfryzacji. Jeśli prowadzisz małą lokalną firmę i chcesz się zaangażować, zapraszamy! Sołtysi i wójtowie również są mile widziani. Nie będziemy dłużej wymieniać – wszyscy czujcie się zaproszeni.

Co zrobić, żeby dołączyć? To też proste.

Krok 1: od 11 do 19 maja 2019 r. zorganizujcie piknik, pogadankę, warsztaty, turniej gier, koncert, przedstawienie, potańcówkę albo inne ciekawe majówkowe wydarzenie! Ważne, żebyście w trakcie spotkania – niezależnie od tego jaki będzie miało charakter – porozmawiali też o nowoczesnych technologiach, jak z nich korzystać i dlaczego warto? Zaproście znajomych, sąsiadów, uczniów i kogo tylko chcecie.

Krok 2: Zarejestrujcie swój pomysł (najpóźniej do 19 maja) – na stronie www.koduj.gov.pl w zakładce Cyfrowa Majówka czeka elektroniczny formularz: http://koduj.gov.pl/zglos-inicjatywe/ . Zróbcie to jak najszybciej. Na część wydarzeń chętnie się wybierzemy. Działajcie!

Krok 3: Do 26 maja 2019 r. prześlijcie nam sprawozdanie ze zorganizowanej akcji. Pamiętajcie o zdjęciach, filmach, o wszystkim tym co – Waszym zdaniem – może nas przekonać, że to właśnie Wy powinniście wygrać, a jest o co walczyć. 

Pomysłowość zawsze w cenie

Jak je zdobyć? Zorganizuj imprezę, zarejestruj ją i do 26 maja br. wyślij nam krótkie sprawozdanie. Co będziemy oceniać?

  • pomysłowość – czyli kreatywność Waszej inicjatywy. Uruchomcie wyobraźnię, zaszalejcie!
  • „cyfrowość” Waszej imprezy – czyli to co dla nas najważniejsze. Do zagospodarowania są cztery obszary: programowanie dla dzieci, e-usługi administracji, bezpieczeństwo w sieci, jakość życia – czyli szeroko pojęte kompetencje cyfrowe. Im więcej tematów podejmiecie w trakcie inicjatywy, tym większa szansa na nagrodę
  • różnorodność grupy – im więcej osób zaangażujecie, zaprosicie, tym lepiej
  • materiały promocyjne – róbcie zdjęcia, nagrywajcie filmy, promujcie inicjatywę w lokalnych mediach i inspirujcie innych – im więcej osób usłyszy o Waszej inicjatywie, tym więcej osób może złapać cyfrowego bakcyla lub dowiedzieć się czegoś nowego o cyfrowym świecie

A oto co można wygrać:

I miejsce: 10 nagród, gdzie każda z dziesięciu nagród to:

  • 1 bon na warsztaty z programowania dla grupy dzieci z klas 1-6 szkoły podstawowej
  • 1 robot edukacyjny
  • dodatkowo dla najlepszych 3 laureatów: 1 zestaw gadżetów promocyjnych od partnerów, 1 gra Cody Roby oraz 1 głośnik bezprzewodowy

II miejsce: 7 nagród, gdzie każda z siedmiu nagród to:

  • 1 robot edukacyjny
  • 1 zestaw gadżetów promocyjnych od partnerów oraz
  • 1 gra Cody Roby

III miejsce: 8 nagród, gdzie każda z ośmiu nagród obejmuje 1 robot edukacyjny.

Najpóźniej do 10 czerwca 2019 r. wyłonimy organizatorów najciekawszych inicjatyw, którzy zdobędą nagrody.

Warto się postarać!

Nagrody ufundowali nasi partnerzy: Centralny Ośrodek Informatyki i Instytut Łączności – Państwowy Instytut Badawczy oraz sponsorzy: ALSTOR Sp.j. (Sphero), EduSense Sp. z o.o., portal edukacyjny Multimedia w szkole (firma ViDiS SA), LOFI Sp. z o.o., MASF DISTRIBUTION Anna Steć (Alilo), Wonder Polska Sp. z o.o. Sp. K. Wśród partnerów znajduje się też Centrum Projektów Polska Cyfrowa, które wspiera promocję inicjatywy.

Warsztaty programowania są ufundowane w ramach projektu „Kampanie edukacyjno-informacyjne na rzecz upowszechnienia korzyści z wykorzystywania technologii cyfrowych” realizowanego przez Ministerstwo Cyfryzacji i Państwowy Instytut Badawczy NASK.

Potrzebujesz więcej informacji? Wejdź na www.koduj.gov.pl  – na tej stronie znajdziecie formularz zgłoszeniowy, a także Regulamin konkursu i materiały promocyjne: plakat i instrukcję jak zrobić majówkę!

  • śledźcie też stronę www.gov.pl/cyfryzacja, na której znajdziecie aktualne informacje o naszym konkursie
  • zaglądajcie na media społecznościowe Ministerstwa Cyfryzacji i NASK
  • jeśli macie jakiekolwiek pytania, piszcie na adres programowanie@mc.gov.pl

Zapraszamy do wspólnej zabawy!


Konkurs organizowany jest w ramach realizowanego przez Ministerstwo Cyfryzacji i Państwowy Instytut Badawczy NASK projektu „Kampanie edukacyjno-informacyjne na rzecz upowszechnienia korzyści z wykorzystywania technologii cyfrowych”. Projekt „Kampanie edukacyjno-informacyjne na rzecz upowszechniania korzyści z wykorzystywania technologii cyfrowych” realizowany jest przez Ministerstwo Cyfryzacji we współpracy z Państwowym Instytutem Badawczym NASK. Kampanie mają na celu promowanie wykorzystywania technologii w codziennym życiu przez osoby w różnym wieku, przełamywanie barier z tym związanych oraz wzrost cyfrowych kompetencji społeczeństwa. Projekt obejmuje cztery obszary: jakość życia, e-usługi publiczne, bezpieczeństwo w sieci i programowanie.

Informacje o publikacji dokumentu
Ostatnia modyfikacja:
29.04.2019 17:45 Kinga Graczyk
Pierwsza publikacja:
29.04.2019 17:45 Kinga Graczyk
{"register":{"columns":[]}}