W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Podsumowanie konsultacji dotyczących zmian w ustawie o informatyzacji

04.01.2018

We wrześniu 2017r. pytaliśmy w mediach społecznościowych, co chcielibyście zmienić w ustawie o informatyzacji. W odpowiedzi dostaliśmy dużo uwag i propozycji. Przeanalizowaliśmy je dokładnie i stworzyliśmy zestawienie, które obejmuje propozycje zmian prawnych.

Ilustracja do artykułu - podzespoly komputerowe

Przygotowaliśmy zestawienie Waszych uwag i propozycji zmian w ustawie o informatyzacji. Do najważniejszych zagadnień, które powinniśmy wziąć pod uwagę podczas prac nad projektem, zaliczyliście:

  • konieczność uporządkowania definicji, aby nie było wątpliwości, co do ich znaczenia,
  • zwiększenie dostępności i uproszczenie korzystania z elektronicznych usług publicznych,
  • standaryzację dokumentów i ich obiegu,
  • korzystanie z identyfikacji elektronicznej (np. profil zaufany ePUAP i dowód osobisty z warstwą elektroniczną),
  • konieczność uporządkowania rejestrów i zasad z nich korzystania w celu uniknięcia dublowania danych,
  • współdziałanie platform elektronicznych, co pozwoliłoby na uproszczenie zarządzania danymi przez podmioty publiczne,
  • szerszy zakres wykorzystywania profilu zaufanego ePUAP.

Dziękujemy, że pomogliście nam ocenić luki i bariery prawne hamujące rozwój cyfrowy Państwa. Wasza aktywność daje nam szansę na stworzenie przepisów odpowiadającym oczekiwaniom Obywateli.

O wynikach naszych dalszych prac będziemy Was informować.

Materiały

Posumowanie uwag dot. legislacji - media społecznościowe
uwagi dot legislacji podsumowanie uwag.odt 0.04MB
Informacje o publikacji dokumentu
Ostatnia modyfikacja:
05.01.2018 12:38 Paweł Ratyński
Pierwsza publikacja:
05.01.2018 12:38 Paweł Ratyński
{"register":{"columns":[]}}