Poznajcie lokalnych liderów cyfryzacji – oto zwycięzcy „Cyfrowej Majówki”!
10.06.2019
Koniec z trzymaniem wszystkich w niepewności. Obiecaliśmy, że 10 czerwca ogłosimy wyniki naszego konkursu i je ogłaszamy. Dziękujemy wszystkim, którzy wzięli udział w „Cyfrowej Majówce”. Do zobaczenia za rok!
Rzadko kiedy się zdarza, że jeden konkurs ma 25 laureatów. Aż tyle nagród przygotowaliśmy dla uczestników „Cyfrowej Majówki”. Mimo to wybór najciekawszych inicjatyw wcale nie był łatwy.
Pierwsza edycja, dziesiątki inicjatyw
„Cyfrowa majówka” była konkursem na inicjatywy dla lokalnych społeczności. Chodziło o to, aby możliwie najwięcej osób dowiedziało się (a może i nawet nauczyło), co nam dają cyfrowe technologie i dlaczego warto z nich korzystać. Zadanie konkursowe polegało na zgłoszeniu i zorganizowaniu inicjatywy (11-19 maja), która promowała społeczeństwo cyfrowe.
To była pierwsza edycja naszego konkursu. Poszło świetnie – dostaliśmy 142 zgłoszenia inicjatyw, które odbywały się terenie całego kraju. Za chwile dowiecie się, gdzie pojadą nagrody. A te są nie byle jakie. Profesjonalne warsztaty programowania, roboty edukacyjne – to tylko niektóre z nich.
Ocenialiśmy pomysłowość, „cyfrowość” imprezy, różnorodność grupy, do której była skierowana i to jak była promowana.
Po pierwsze - warsztaty
- Wszyscy, którzy wzięli udział w „Cyfrowej Majówce” są dla nas liderami cyfryzacji. Doceniam zapał, chęci, a przede wszystkim pomysłowość – mówi minister cyfryzacji Marek Zagórski. - Powodzenie pierwszej edycji konkursu przekonało nas, że trzeba ją kontynuować. Gratuluję laureatom, zawiedzionych wynikiem – już dziś zapraszam na kolejną edycję konkursu – dodaje szef Ministerstwa Cyfryzacji.
Pierwsze miejsce to aż 10 nagród! Każda z nich to: 1 bon na kilkugodzinne, profesjonalne warsztaty z programowania dla grupy dzieci z klas 1-6 szkoły podstawowej oraz 1 robot edukacyjny.
Dodatkowo, najlepsza trójka z pierwszej dziesiątki dostanie także zestaw gadżetów promocyjnych od partnerów, grę Cody Roby i głośnik bezprzewodowy.
To chyba ten moment, w którym powinniśmy przedstawić laureatów…
Pierwsze miejsce zajmują następujące inicjatywy:
- „Koduj i podaj dalej!” - Wawrzeńczyce, województwo małopolskie (CM124)
- „Z technologią cyfrową pod wiejskie strzechy” - Kowalów Dolny, województwo świętokrzyskie (CM91)
- „Cieciułów i okolice w świecie cyfrowym” - Cieciułów, województwo opolskie (CM130)
- „Dzień Społeczeństwa Informacyjnego Kultura, Prawo, Technologia”- Piaseczno, województwo mazowieckie (CM9)
- „Cyfrowa Majówka w Kałuszynie” - Kałuszyn, województwo mazowieckie (CM118)
- „Przedszkolaki z 31 i cyfrowy świat” - Tarnów, województwo małopolskie (CM79)
- „Majowe warsztaty nowych technologii”- Strzelce, województwo dolnośląskie (CM34)
- „W maju z nami i technologiami!” - Żarnowiec, województwo pomorskie (CM119)
- „Cyfrowy tydzień majowy - jabłoń kościelna”, województwo podlaskie (CM109)
- „Cyfrowe podchody z QR Kodami” - Gostomia, województwo zachodniopomorskie (CM131)
Robo-zwycięzcy
Drugie miejsce zdobywa aż siedem inicjatyw. Każda z siedmiu nagród obejmuje jednego robota edukacyjnego, zestaw gadżetów promocyjnych od partnerów oraz grę Cody Roby.
Nagrody drugiego miejsca wędrują do organizatorów inicjatyw:
- „Cyfrowa majówka z Piątką” - Olsztyn, województwo warmińsko-mazurskie (CM8)
- „Majowe odkrycie - cyfrowe życie” - Grala - Dąbrowizna, województwo mazowieckie (CM69)
- „Kożuchowianie w sieci” – Kożuchów, województwo lubuskie (CM104)
- „Komputer łączy pokolenia”- Brenno, województwo wielkopolskie (CM50)
- „Zawody Przyszłości w Gminie Skała” - Skała, województwo małopolskie (CM123)
- „Za cyfrowymi górami, za medialnymi lasami” - Chrzanów, województwo małopolskie (CM10)
- „Mama, tata, ja i @” - Rydzewo, województwo podlaskie (CM122)
Trzecie miejsce to kolejnych osiem nagród. Organizatorzy poniższych inicjatyw dostaną po jednym robocie edukacyjnym:
- „Cyfrowa Majówka w Szkole Podstawowej w Rogach - Poznaj możliwości cyfrowych technologii!” - Rogi, województwo opolskie (CM62)
- „AKCJA - CYFRYZACJA!” - Ciechocin, województwo pomorskie (CM55)
- „Programowanie jest fajne!” - Susz, województwo warmińsko-mazurskie (CM110)
- „Pro -gra - MOWA majówka w Mediatece dla małych i dużych” - Reda, województwo pomorskie (CM31)
- „#CyfroweOgnisko” - Kotórz Wielki, województwo opolskie (CM11)
- „W naszej gminie chcemy poznać technologie cyfrowe w każdej rodzinie” - Ciepłowody, województwo dolnośląskie (CM32)
- „BDB Bezpieczny, Dostępny, Bliski - Internet dla osób z niepełnosprawnościami” - Słupsk, województwo pomorskie (CM121)
- „Cyfrowa majówka z E-M@TI-ON” - Warszawa, województwo mazowieckie (CM17)
Gratulujemy!
Partnerzy i sponsorzy
Nagrody ufundowali nasi partnerzy: Centralny Ośrodek Informatyki i Instytut Łączności – Państwowy Instytut Badawczy oraz sponsorzy: ALSTOR Sp.j. (Sphero), EduSense Sp. z o.o., portal edukacyjny Multimedia w szkole (firma ViDiS SA), LOFI Sp. z o.o., MASF DISTRIBUTION Anna Steć (Alilo), Wonder Polska Sp. z o.o. Sp. K. Wśród partnerów znajduje się też Centrum Projektów Polska Cyfrowa, które wspierało promocję inicjatywy.
Warsztaty programowania są ufundowane w ramach projektu „Kampanie edukacyjno-informacyjne na rzecz upowszechnienia korzyści z wykorzystywania technologii cyfrowych”, realizowanego przez Ministerstwo Cyfryzacji i Państwowy Instytut Badawczy NASK.
Zwycięzcom gratulujemy, a wszystkich zachęcamy do podejmowania inicjatyw promujących korzystanie z technologii cyfrowych. Kolejna okazja już wkrótce. Przed nami tegoroczny Europejski Tydzień Kodowania (CodeWeek2019). Na stronie www.koduj.gov.pl znajdziecie wiele inspiracji. Zaglądajcie tam koniecznie!
O projekcie
Projekt „Kampanie edukacyjno-informacyjne na rzecz upowszechniania korzyści z wykorzystywania technologii cyfrowych” realizowany jest przez Ministerstwo Cyfryzacji we współpracy z Państwowym Instytutem Badawczym NASK. Kampanie mają na celu promowanie wykorzystywania technologii w codziennym życiu przez osoby w różnym wieku, przełamywanie barier z tym związanych oraz wzrost cyfrowych kompetencji społeczeństwa. Projekt obejmuje cztery obszary: jakość życia, e-usługi publiczne, bezpieczeństwo w sieci i programowanie.