Prawo i administracja
Interesujesz się zagadnieniami związanymi z prawem lub administracją? Chcesz poszerzyć swoją wiedzę na temat procesu legislacyjnego lub regulacji prawnych w zakresie informatyzacji administracji publicznej? Sprawdź, jakie oferty staży dla ciebie przygotowaliśmy.
Biuro Pełnomocnika Rządu ds. Cyberbezpieczeństwa (BPC)
Stażysta ds. obsługi organizacyjnej
Wymagania:
- student lub absolwent studiów licencjackich lub magisterskich,
- preferowane kierunki: prawo, politologia, zarządzanie, ekonomia, administracja, nauki społeczne,
- umiejętność pracy w zespole,
- dobra organizacja pracy,
- precyzyjność,
- kreatywność,
- wysoka kultura osobista,
- umiejętność swobodnej komunikacji,
- pracowitość i chęć rozwoju,
- doskonałe zarządzanie czasem i terminowość;
- umiejętność organizacji spotkań,
- znajomość MS Office,
- znajomość języka angielskiego.
Zadania:
- bieżące analizowanie harmonogramu prac Sejmu i Senatu pod kątem zapewnienia uczestnictwa przedstawicieli Ministra Cyfryzacji,
- organizacja spotkań kierowniczych,
- przygotowywanie projektów pism,
- wsparcie działań Rady ds. Cyfryzacji,
- sporządzanie notatek służbowych, protokołów ze spotkań,
- pomoc przy czynnościach kancelaryjnych związanych z obsługą sekretariatu (obsługa eDok, przyjmowanie i ewidencjonowanie korespondencji, obsługa kont mailowych, nadzór nad obiegiem dokumentów),
- pomoc przy zamówieniach publicznych biura oraz opisywanie dokumentów finansowo-budżetowych,
- analizowanie wydarzeń (konferencje, badania naukowe, wydawnictwa) pod kątem zasadności przyznania patronatu Sekretarza Stanu lub Pełnomocnika ds. Cyberbezpieczeństwa.
Wiedza i umiejętności nabywane podczas stażu:
- wiedza na temat organizacji i struktury urzędu,
- doświadczenie przy organizacji spotkań wewnętrznych i zewnętrznych,
- praktyczna wiedza o systemach i programach, które wykorzystywane są w administracji publicznej,
- poszerzenie wiedzy na temat projektów związanych z obszarem cyfryzacji,
- umiejętność przygotowywania pism urzędowych,
- zapoznanie się z obsługą parlamentarną członków kierownictwa.
Poznajmy się
W naszym zespole czeka na ciebie wiele możliwości. Jesteśmy komórką łączącą pracę wielu departamentów. Przygotowujemy spotkania naszego kierownictwa, pomagamy podczas posiedzeń Sejmu i Senatu, prowadzimy działania edukacyjne związane z wykorzystaniem cyfrowych technologii! To tylko niektóre z naszych zadań. Jeśli chcesz nas poznać i dowiedzieć się więcej, nic prostszego – aplikuj i do zobaczenia!
Karolina Wieteska
Centralny Ośrodek Informatyki (COI)
Stażysta w Departamencie Prawnym
Wymagania:
- wykształcenie prawnicze lub V rok studiów prawniczych,
- zainteresowanie szeroko rozumianym prawem cywilnym,
- chęć rozwoju.
Zadania:
- sporządzanie projektów pism i regulacji wewnętrznych.
Wiedza i umiejętności nabywane podczas stażu:
- przygotowanie stażysty do pracy na stanowisku młodszego prawnika,
- umiejętność tworzenia pism, umów, wniosków i innych dokumentów,
- zapoznanie z systemem elektronicznego obiegu dokumentów.
Poznajmy się
Przyjdź na staż w Centralnym Ośrodku Informatyki i ucz się od najlepszych! Posiadamy unikalne kompetencje, stosujemy nowoczesne technologie i narzędzia.
Mój.gov, System Rejestrów Państwowych, Profil Zaufany, Centralna Ewidencja Pojazdów i Kierowców, e-Dowód czy e-PUAP to tylko niektóre przykłady projektów, którymi sie zajmujemy. Jesteśmy pewni, że z wielu tych rozwiązań korzystasz od dawna. Dołącz do zespołu najlepszych ekspertów, którzy tworzą największe projekty IT w Polsce.
Martyna Baczkowska
Centrum Projektów Polska Cyfrowa (CPPC)
Stażysta ds. administracyjnych
Wymagania:
- student, który ukończył co najmniej I rok studiów,
- zdolności analityczne oraz ogólny poziom wiedzy,
- umiejętność pracy w zespole,
- komunikatywność, kreatywność, chęć do nauki oraz rozwoju,
- mile widziana znajomość obsługi sprzętu biurowego oraz edytora tekstu, arkusza kalkulacyjnego, poczty elektronicznej i komunikatorów internetowych.
Zadania:
- Udział w pracach zespołów merytorycznych:
- Administracja biurowa:
- pomoc przy archiwizacji dokumentacji,
- obsługa sekretariatu,
- rozdzielanie korespondencji,
- nadzór nad obiegiem korespondencji.
- Audyt i kontrola:
- przygotowywanie podstawowych dokumentów potrzebnych do przeprowadzenia kontroli,
- weryfikowanie kompletności dokumentacji,
- sporządzanie projektów pism,
- sporządzanie zleceń do czynności kontrolnych.
- Finanse publiczne:
- udział w procesie obiegu dokumentów oraz korespondencji,
- weryfikacja dokumentacji związanej z realizacją wydatków.
- Kadry i płace:
- pomoc przy archiwizacji dokumentów,
- wspieranie zespołu przy porządkowaniu dokumentów pracowniczych oraz podpinanie dokumentacji do teczek pracowniczych,
- przygotowywanie projektów dokumentów,
- weryfikacja ewidencji czasu pracy,
- wprowadzanie dokumentów do systemu kadrowo-płacowego,
- wsparcie przy naliczaniu wynagrodzeń.
- Księgowość i finanse:
- wsparcie zespołu w pracach administracyjnych,
- ewidencjonowanie oraz księgowanie dokumentów,
- udział w przygotowywaniu raportów.
- Prawo:
- wsparcie w prowadzeniu postępowań administracyjnych,
- wsparcie w zakresie prowadzonych rejestrów wewnętrznych,
- przygotowywanie projektów opinii prawnych,
- prace administracyjno-biurowe.
- Zamówienia publiczne:
- wsparcie w prowadzeniu postępowań o udzielenie zamówienia publicznego,
- prowadzenie rejestru zamówień,
- archiwizacja dokumentacji przetargowej.
- Administracja biurowa:
Wiedza i umiejętności nabywane podczas stażu:
- kompetencje zawodowe dotyczące działania określonej komórki merytorycznej. Stażysta na koniec stażu sporządzi raport z podsumowaniem przebiegu stażu oraz zdobytej wiedzy teoretycznej i praktycznej. Raport powinien być sporządzany w formacie Word, min. 1000 do max. 2500 znaków (ze spacjami) – rozmiar czcionki 12.
Poznajmy się
W Centrum Projektów Polska Cyfrowa realizujemy projekty, których celem jest cyfryzacja naszego państwa. Pracujemy nad rozwojem sieci szerokopasmowych, e-administracji czy kompetencji cyfrowych obywateli. Dzięki naszym działaniom prawie wszystkie szkoły w Polsce zostały podłączone do Internetu i stały się częścią Ogólnopolskiej Sieci Edukacyjnej. A do końca 2023 roku około 2 milionów gospodarstw domowych zostanie podłączonych do Internetu światłowodowego.
Dołącz do nas, aby budować nowoczesną, cyfrową Polskę.
Departament Cyberbezpieczeństwa (DC)
Stażysta ds. legislacji i edukacji
Wymagania:
- absolwenci szkół średnich, studenci,
- osoby w wieku poniżej 30 lat,
- preferowane wykształcenie: prawnicze, techniczne, informatyczne lub zainteresowanie tymi dziedzinami.
Zadania:
- pomoc w pracach legislacyjnych związanych z krajowym systemem cyberbezpieczeństwa,
- udział w działaniach edukacyjnych z zakresu cyberbezpieczeństwa, które są skierowane do różnych grup odbiorców.
Wiedza i umiejętności nabywane podczas stażu:
- orientacja w prawnym funkcjonowaniu krajowego systemu cyberbezpieczeństwa,
- poznanie procesu legislacyjnego na przykładzie procedowanych aktów prawnych w obszarze cyberbezpieczeństwa,
- poznanie procedur potrzebnych do przygotowywania materiałów edukacyjnych,
- przygotowywanie działań edukacyjnych,
- znajomość podstaw cyberhigieny.
Poznajmy się
W naszym departamencie zdobędziesz szeroką wiedzę na temat cyberbezpieczeństwa. Dowiesz się m.in.:
- jakie są najczęstsze cyberzagrożenia i jak sobie z nimi radzić,
- jak funkcjonuje krajowy system cyberbezpieczeństwa,
- jakie są wyzwania cyberbezpieczeństwa we współczesnym świecie,
- jak wygląda proces legislacyjny związany z krajowym systemem bezpieczeństwa,
- jak wygląda zarządzanie kryzysowe.
Dołącz do naszego (cyber)zespołu!
Departament Polityki Cyfrowej (DPC)
Stażysta ds. koordynacji międzynarodowej
Wymagania:
- zainteresowanie polityką międzynarodową, w szczególności funkcjonowaniem UE oraz unijnym procesem legislacyjnym,
- znajomość języka angielskiego (poziom C1),
- mile widziana znajomość innego języka urzędowego UE,
- wysoki poziom kultury osobistej,
- odporność na stres,
- umiejętność pracy pod presją czasu oraz w nietypowych godzinach pracy,
- zdolności interpersonalne, kompetencje miękkie,
- komunikatywność, odpowiedzialność,
- dobra organizacja pracy oraz umięjętność pracy w zespole.
Zadania:
- wspieranie tworzenia polityki cyfrowej Polski, w tym: poszukiwanie informacji na temat polityki innych krajów i ich interesariuszy, analiza dokumentów pod kątem zgodności ze stanowiskiem Polski. Skuteczna prezentacja wyników analiz;
- przygotowywanie delegacji zagranicznych z gośćmi zagranicznymi,
- przygotowywanie materiałów i projektów,
- kontakt z placówkami dyplomatycznymi Polski i w Polsce.
Wiedza i umiejętności nabywane podczas stażu:
- zapoznanie się ze sposobem prowadzenia polityki międzynarodowej przez administrację rządową,
- rozwój zarówno umiejętności organizacyjnych, jak i merytorycznych z obszaru polityki cyfrowej,
- uczestniczenie w projektach międzynarodowych niedostępnych w sektorze prywatnym.
Poznajmy się
Zajmujemy się polityką międzynarodową związaną z mediami społecznościowymi. Współtworzymy prawo, które określa normy zachowania w Internecie. Większość tego prawa tworzona jest w Brukseli, dlatego my też jesteśmy tam obecni. Prowadzimy także różnorodne działania edukacyjne na temat wykorzystywania technologii cyfrowych. W zeszłym roku organizowaliśmy prestiżowe wydarzenie, jakim jest Forum Zarządzania Internetem – IGF 2021. Chcesz być częścią naszego zespołu? Dołącz do nas!
Michał Pukaluk
Stażysta ds. wsparcia dyplomacji cyfrowej
Wymagania:
- zainteresowanie polityką międzynarodową, w szczególności funkcjonowaniem UE oraz unijnym procesem legislacyjnym,
- znajomość języka angielskiego (poziom C1),
- mile widziana znajomość innego języka urzędowego UE,
- wysoki poziom kultury osobistej,
- odporność na stres,
- umiejętność pracy pod presją czasu oraz w nietypowych godzinach pracy,
- zdolności interpersonalne, kompetencje miękkie,
- komunikatywność, odpowiedzialność,
- dobra organizacja pracy oraz umięjętność pracy w zespole.
Zadania:
- wsparcie zespołu negocjatorów odpowiadających za tematy cyfrowe we współpracy z instytucjami UE (Rada, Parlament, Komisja) oraz państwami członkowskimi UE,
- zadania typu back-office,
- sprawozdawczość,
- udział w posiedzeniach grup roboczych jako osoba towarzysząca delegatowi Polski,
- kontakty z instytucjami, placówkami innych państw członkowskich oraz interesariuszami obecnymi w Brukseli,
- wsparcie w przygotowaniu posiedzeń Rady ministrów ds. telekomunikacji,
- obsługa delegacji z kraju.
Wiedza i umiejętności nabywane podczas stażu:
- zapoznanie się z działaniem placówki zagranicznej,
- praca za granicą w środowisku międzynarodowym.
Poznajmy się
Zajmujemy się polityką międzynarodową związaną z mediami społecznościowymi. Współtworzymy prawo, które określa normy zachowania w Internecie. Większość tego prawa tworzona jest w Brukseli, dlatego my też jesteśmy tam obecni. Prowadzimy także różnorodne działania edukacyjne na temat wykorzystywania technologii cyfrowych. W zeszłym roku organizowaliśmy prestiżowe wydarzenie, jakim jest Forum Zarządzania Internetem – IGF 2021. Chcesz być częścią naszego zespołu? Dołącz do nas!
Michał Pukaluk
Departament Regulacji Cyfrowych (DRC)
Stażysta ds. obsługi legislacyjnej i obsługi prawnej
Wymagania:
- wykształcenie wyższe prawnicze lub administracyjne – weryfikacja na podstawie dokumentu potwierdzającego ukończenie studiów,
- podstawowa wiedza w zakresie aktów prawnych, które dotyczą procesu legislacyjnego oraz informatyzacji administracji publicznej – weryfikacja na podstawie testu wiedzy.
Wymagania dodatkowe:
- udział w konferencjach, szkoleniach dotyczących procesu legislacyjnego lub informatyzacji – weryfikacja na podstawie oświadczeń.
Zadania:
- przygotowywanie wstępnych analiz dotyczących prawnych aspektów informatyzacji administracji publicznej,
- przygotowywanie wstępnych opinii do projektów aktów rządowych, w tym projektów aktów normatywnych, które są opracowywane w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów (KPRM) oraz otrzymywane z ministerstw i innych urzędów,
- wsparcie w opracowywaniu projektów aktów normatywnych i tekstów jednolitych tych aktów,
- tworzenie sprawozdań, zestawień i raportów,
- realizowanie innych poleceń opiekuna stażu w zakresie zadań departamentu.
Wiedza i umiejętności nabywane podczas stażu:
- wiedza w obszarze:
- zadań Ministra Cyfryzacji,
- wybranych aspektów informatyzacji administracji publicznej,
- organizacji wewnętrznej i funkcjonowania KPRM,
- funkcjonowania systemu elektronicznego obiegu dokumentów,
- podstaw archiwizacji,
- informatyzacji administracji publicznej,
- praktycznych aspektów działalności legislacyjnej w administracji publicznej.
- umiejętności w obszarze:
- pracy na stanowisku legislatora,
- praktycznych aspektów działalności legislacyjnej w administracji publicznej,
- rozwiązań prawnych dotyczących informatyzacji administracji publicznej.
Poznajmy się
W Departamencie Regulacji Cyfrowych przygotowujemy projekty ustaw i rozporządzeń dla działu informatyzacja. Dbamy o to, aby projekty, które są tworzone przez inne resorty były zgodne z planami w zakresie cyfryzacji kraju. Dodatkowo świadczymy także pomoc prawną dla ministra właściwego do spraw informatyzacji. Nasz zespół to ludzie pracowici, ambitni i z pasją. Dołącz do nas!
Jolanta Sarnowska
Departament Telekomunikacji (DT)
Stażysta ds. inwestycji telekomunikacyjnych
Wymagania:
- Studenci z kierunków: prawo, administracja, politologia, europeistyka, stosunki międzynarodowe, socjologia.
Zadania:
- wspieranie Wydziału Inwestycji Telekomunikacyjnych w bieżących pracach merytorycznych. Przykładowe zadania:
- pisanie projektów analiz prawnych z zakresu materialnego prawa administracyjnego,
- wpieranie prac wydziału w ramach procesu legislacyjnego (analiza projektów aktów prawnych, stanowisk izb gospodarczych itp.),
- sporządzanie merytorycznej części materiałów dotyczących działania telekomunikacji (w kontekście ochrony środowiska, ochrony zdrowia, towarzyszących im zjawisk fizycznych, prawa – procesu inwestycyjnego),
- asystowanie w tworzeniu dokumentacji zamówień publicznych.
Wiedza i umiejętności nabywane podczas stażu:
- wiedza o funkcjonowaniu Departamentu Telekomunikacji, w szczególności w zakresie wspierania inwestycji telekomunikacyjnych i praktycznych aspektów funkcjonowania ustawy o wspieraniu rozwoju usług i sieci telekomunikacyjnych, ustawy prawo budowlane oraz innych aktów prawnych,
- wiedza dotycząca procedur procesów legislacyjnych na poziomie unijnym oraz krajowym,
- znajomość podstaw funkcjonowania sektora komunikacji elektronicznej.
Poznajmy się
Dlaczego warto odbyć staż w Departamencie Telekomunikacji? Zajmujemy się szeroko pojętą komunikacją elektroniczną. Dzięki stażowi, dowiesz się:
- jakie są metody nakładania regulacji w sektorze telekomunikacyjnym,
- jakie są aktualne problemy w prowadzeniu inwestycji, funkcjonowaniu funduszy europejskich i zwalczaniu dezinformacji.
W trakcie stażu poznasz także najnowsze trendy dynamicznie rozwijającego się sektora telekomunikacji. Nie zwlekaj! Dołącz do nas!
Stażysta ds. programowania inwestycji telekomunikacyjnych
Wymagania:
- studenci kierunków: prawo, administracja, ochrona środowiska, budownictwo, telekomunikacja, fizyka, nauka o zdrowiu lub kierunków pokrewnych.
Zadania:
- wsparcie pracowników wydziału w bieżącej realizacji zadań merytorycznych. Przykładowe zadania:
- przygotowywanie odpowiedzi na zapytania dotyczące inwestycji telekomunikacyjnych w Polsce,
- przygotowywanie materiałów informacyjnych dla kierownictwa Departamentu lub kierownictwa KPRM,
- prowadzenie analiz uwarunkowań interwencji publicznych w obszarze zapewnienia powszechnego dostępu do szybkiego internetu,
- prowadzenie analiz w obszarze uwarunkowań prawnych procesu inwestycyjnego w telekomunikacji.
Wiedza i umiejętności nabywane podczas stażu:
- wiedza dotycząca funkcjonowania Departamentu Telekomunikacji, w szczególności w zakresie publicznego finansowania inwestycji telekomunikacyjnych,
- poznanie zasad modelu finansowania, w szczególności ze środków unijnych,
- doświadczenie w pracy nad nowymi modelami, które uwzględniają rozwój rynku komunikacji elektronicznej.
Poznajmy się
Dlaczego warto odbyć staż w Departamencie Telekomunikacji? Zajmujemy się szeroko pojętą komunikacją elektroniczną. Dzięki stażowi, dowiesz się:
- jakie są metody nakładania regulacji w sektorze telekomunikacyjnym,
- jakie są aktualne problemy w prowadzeniu inwestycji, funkcjonowaniu funduszy europejskich i zwalczaniu dezinformacji.
W trakcie stażu poznasz także najnowsze trendy dynamicznie rozwijającego się sektora telekomunikacji. Nie zwlekaj! Dołącz do nas!
Stażysta ds. projektów telekomunikacyjnych
Wymagania:
- student lub absolwent kierunków: prawo, administracja. Mile widziani aplikanci.
- zainteresowanie nowymi technologiami, w szczególności telekomunikacją i prawnymi aspektami funkcjonowania sektora.
Zadania:
- przygotowywanie dokumentacji dla postępowań o udzielenie zamówienia publicznego, w tym projektów umów.
- udział w procesie udzielania i rozliczania dotacji celowych dla Państwowych Instytutów Badawczych,
- udział w procedurze pozyskiwania środków UE, w tym przygotowywania wniosku o projekt.
Wiedza i umiejętności nabywane podczas stażu:
- wiedza o funkcjonowaniu Departamentu Telekomunikacji w zakresie zarówno finansowania funkcjonowania sektora komunikacji elektronicznej, jak również praktycznych aspektów budżetowania jednostki organizacyjnej.
- wiedza na temat procedur działania nad jednostkami nadzorowanymi.
Poznajmy się
Dlaczego warto odbyć staż w Departamencie Telekomunikacji? Zajmujemy się szeroko pojętą komunikacją elektroniczną. Dzięki stażowi, dowiesz się:
- jakie są metody nakładania regulacji w sektorze telekomunikacyjnym,
- jakie są aktualne problemy w prowadzeniu inwestycji, funkcjonowaniu funduszy europejskich i zwalczaniu dezinformacji.
W trakcie stażu poznasz także najnowsze trendy dynamicznie rozwijającego się sektora telekomunikacji. Nie zwlekaj! Dołącz do nas!
Stażysta – prawnik w Wydziale Regulacyjnym
Wymagania:
- studenci lub absolwenci kierunków: prawo, administracja. Mile widziani także aplikanci,
- zainteresowanie nowymi technologiami, w szczególności telekomunikacją i prawnymi aspektami funkcjonowania sektora.
Zadania:
- przygotowywanie projektów opinii prawnych w zakresie funkcjonowania szeroko pojętego sektora komunikacji elektronicznej,
- udział w procesie legislacyjnym – w szczególności weryfikacja zgodności projektów z przepisami unijnymi, opracowywanie projektów przepisów oraz udział w analizie uwag zbieranych w toku procesu legislacyjnego,
- prowadzenie postępowań administracyjnych,
- opracowywanie kierunków nowych rozwiązań legislacyjnych.
Wiedza i umiejętności nabywane podczas stażu:
- wiedza na temat funkcjonowania Departamentu Telekomunikacji, w szczególności w zakresie funkcjonowania ustawy Prawo telekomunikacyjne oraz innych aktów prawnych, które regulują sektor komunikacji elektronicznej, także w zakresie prywatności elektronicznej,
- doświadczenie nabyte poprzez udział w pracach legislacyjnych zarówno na poziome krajowym, jak i unijnym,
- wiedza o podstawach funkcjonowania sektora komunikacji elektronicznej.
Poznajmy się
Dlaczego warto odbyć staż w Departamencie Telekomunikacji? Zajmujemy się szeroko pojętą komunikacją elektroniczną. Dzięki stażowi, dowiesz się:
- jakie są metody nakładania regulacji w sektorze telekomunikacyjnym,
- jakie są aktualne problemy w prowadzeniu inwestycji, funkcjonowaniu funduszy europejskich i zwalczaniu dezinformacji.
W trakcie stażu poznasz także najnowsze trendy dynamicznie rozwijającego się sektora telekomunikacji. Nie zwlekaj! Dołącz do nas!
Departament Tożsamości Cyfrowej (DTC)
Stażysta ds. tożsamości cyfrowej
Wymagania:
- znajomość pakietu MS. Office,
- znajomość języka angielskiego na poziomie minimum B2,
- umiejętność przygotowywania wypowiedzi w formie pisemnej,
- zdolności analityczne,
- mile widziana znajomość zagadnień dotyczących korzystania z Funduszy Unijnych.
Zadania:
- udział w analizie krajowych i międzynarodowych aktów prawnych.
Wiedza i umiejętności nabywane podczas stażu:
- znajomość zagadnień związanych z technicznymi, prawnymi, etycznymi i biznesowymi aspektami rozwoju nowych technologii, gospodarki cyfrowej oraz społeczeństwa informacyjnego,
- doświadczenie w pracy w administracji publicznej,
- wpływ na tworzenie przełomowych projektów z obszaru cyfryzacji gospodarki i administracji,
- wpływ na kształtowanie polityki państwa i UE.
Poznajmy się
Prowadzimy projekty związane z rozwojem nowych technologii m.in. zapewniliśmy polskim naukowcom dostęp do najnowocześniejszej e-infrastruktury obliczeniowej. Naszym celem jest również likwidacja barier prawnych, które hamują wykorzystywanie rozwiązań cyfrowych. Tworzymy grupy robocze, w ramach których współpracujmy z najwyższej klasy ekspertami w Polsce w zakresie nowych technologii. Działamy również na arenie międzynarodowej. Oferujemy Ci program stażowy i możliwość pracy w pełnym wymiarze godzin. Zbuduj solidne podstawy swojej, nawiąż cenne kontakty i baw się dobrze! W naszym zespole to możliwe. Dołącz do nas!
Halszka Suszek-Borowska
Departament Zarządzania Danymi (DZD)
Stażysta ds prawnej regulacji danych
Wymagania:
- osoba pełnoletnia, która nie ukończyła 26 lat,
- znajomość języka angielskiego na poziomie B2 lub wyższym,
- mile widziane zainteresowanie tematyką regulacji danych i informacji (ponowne wykorzystywanie informacji sektora publicznego, otwarte dane, dostęp do informacji, wymiana danych, ochrona danych osobowych).
Zadania:
- prawna regulacja danych – ochrona i wykorzystywanie,
- opiniowanie krajowych i zagranicznych dokumentów legislacyjnych i pozalegislacyjnych (w tym dokumentów organów i instytucji UE) w zakresie:
- zarządzania danymi,
- wymiany danych,
- ochrony danych osobowych,
- otwartych danych,
- przygotowanie notatek i wkładów merytorycznych w zakresie właściwości departamentu,
- udział w procesie legislacyjnym,
- przygotowywanie dokumentów na posiedzenia grup i komitetów (np. w ramach Komisji Prawniczej, Stałego Komitetu Rady Ministrów, Rady Ministrów).
Wiedza i umiejętności nabywane podczas stażu:
- Wiedza:
- znajomość regulacji dotyczących: otwierania danych, wymiany danych, ponownego wykorzystywania informacji sektora publicznego oraz ochrony danych osobowych,
- znajomość aktualnej polityki krajowej w obszarze danych i kierunków rozwoju,
- znajomość aktualnych instrumentów Unii Europejskiej oraz najnowszych inicjatyw legislacyjnych w obszarze danych,
- znajomość techniki prawodawczej oraz krajowego procesu prawodawczego,
- Umiejętności:
- formułowanie uwag do projektów aktów prawnych i dokumentów pozalegislacyjnych,
- sporządzania notatek i innych materiałów urzędowych,
- wyszukiwanie informacji pochodzącej z różnych źródeł, analiza informacji oraz formułowanie wniosków.
Poznajmy się
Dołącz do zespołu liderów otwartych danych! To dzięki nam w rankingu Komisji Europejskiej, Open Data Maturity 2021, Polska awansowała na 4 miejsce i stała się jednym z liderów w zakresie otwierania danych.
Otwarte dane to większa przejrzystość działań państwa i lepsza jakość polityki publicznej. Ponadto otwarte dane pomagają rozwijać biznes i ułatwiają pracę naukowcom. Dowiedz się więcej na dane.gov.pl.
Karolina Kościerzyńska
Łukasz Turek
Departament Zarządzania Systemami (DZS)
Stażysta ds. nadzoru nad umowami
Wymagania:
- student co najmniej II roku lub absolwent prawa lub administracji,
- umiejętności komunikacyjne i współpracy w zespole.
Zadania:
- udział w przygotowaniu projektów umów,
- rozliczanie i monitorowanie umów.
Wiedza i umiejętności nabywane podczas stażu:
- wiedza na temat zamówień publicznych,
- wiedza z zakresu formułowania umów w obszarze IT,
- umiejętność przygotowania wniosku o zamówienie publiczne,
- znajomość zasad gospodarki budżetowej,
- zapoznanie się z pracą w administracji rządowej.
Poznajmy się
Zajmujemy się utrzymaniem i rozwojem rejestrów, ewidencji i systemów oraz udostępnianiem danych. Pod nasza opieką są m.in. rejestr PESEL, Rejestr Dowodów Osobistych, Rejestr Stanu Cywilnego, Rejestr Danych Kontaktowych, Centralna Ewidencja Wydanych i Unieważnionych Dokumentów Paszportowych, Centralna Ewidencja Kierowców, Centralna Ewidencja Pojazdów, Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej (e-PUAP). Ciagle pracujemy nad nowymi rozwiązaniami. Naszym najważniejszym zadaniem jest tworzenie usług opartych na rejestrach oraz nieustanna praca nad jakością danych w rejestrach i ewidencjach.
Magdalena Sadura
Stażysta ds. obsługi administracyjno-prawnej i wsparcia analitycznego
Wymagania:
- student co najmniej II roku studiów lub absolwent prawa,
- student ukończył zajęcia z prawa administracyjnego lub jest w trakcie tych zajęć,
- znajomość:
- ustawy o ewidencji ludności,
- ustawy o dowodach osobistych,
- prawa o aktach stanu cywilnego,
- ustawy o informatyzacji podmiotów realizujących zadania publiczne,
- umiejętności komunikacyjne i współpracy w zespole.
Zadania:
- rozpatrywanie wniosków o udostepnienie danych i weryfikacja rozstrzygnięć przygotowanych przez Centralny Ośrodek Informatyki (COI),
- rozpatrywanie skarg, ponagleń, wniosków o udostepnienie informacji o odbiorcach i innych,
- analiza projektów przepisów prawa i ich wpływu na obszar pracy wydziału,
- udział w pracach projektowych, które mają na celu wprowadzić zmiany prawne w Systemie Rejestrów Państwowych (SRP).
Wiedza i umiejętności nabywane podczas stażu:
- praktyczna znajomość regulacji prawnych, które dotyczą rejestrów państwowych,
- znajomość specyfiki postępowań o udostępnienie danych z rejestrów państwowych, których administratorem jest Minister Cyfryzacji,
- umiejętność formułowania pism procesowych w toku postępowania administracyjnego oraz projektów rozstrzygnięć,
- umiejętność formułowania odpowiedzi na skargi i ponaglenia, w tym argumentowanie oraz weryfikacja stanu faktycznego i prawnego,
- zapoznanie się z procesem realizacji projektu wdrażającego do SRP zmiany, które wynikają z regulacji ustawowych.
Poznajmy się
Zajmujemy się utrzymaniem i rozwojem rejestrów, ewidencji i systemów oraz udostępnianiem danych. Pod nasza opieką są m.in. rejestr PESEL, Rejestr Dowodów Osobistych, Rejestr Stanu Cywilnego, Rejestr Danych Kontaktowych, Centralna Ewidencja Wydanych i Unieważnionych Dokumentów Paszportowych, Centralna Ewidencja Kierowców, Centralna Ewidencja Pojazdów, Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej (e-PUAP). Ciagle pracujemy nad nowymi rozwiązaniami. Naszym najważniejszym zadaniem jest tworzenie usług opartych na rejestrach oraz nieustanna praca nad jakością danych w rejestrach i ewidencjach.
Magdalena Sadura
Stażysta ds. obsługi prawnej
Wymagania:
- student co najmniej II roku studiów lub absolwent prawa,
- student ukończył zajęcia z prawa administracyjnego lub prawa cywilnego, lub jest w trakcie tych zajęć,
- umiejętność analitycznego myślenia,
- umiejętności komunikacyjne i współpracy w zespole.
Zadania:
- przygotowywanie projektów pism procesowych,
- analiza akt,
- przygotowanie projektów umów dotyczących rozwoju i utrzymania systemów IT.
Wiedza i umiejętności nabywane podczas stażu:
- wiedza z zakresu formułowania umów w obszarze IT,
- umiejętność przygotowania pism procesowych,
- wiedza z obszaru funkcjonowania rejestrów i ewidencji państwowych,
- zapoznanie się z pracą w administracji rządowej.
Poznajmy się
Zajmujemy się utrzymaniem i rozwojem rejestrów, ewidencji i systemów oraz udostępnianiem danych. Pod nasza opieką są m.in. rejestr PESEL, Rejestr Dowodów Osobistych, Rejestr Stanu Cywilnego, Rejestr Danych Kontaktowych, Centralna Ewidencja Wydanych i Unieważnionych Dokumentów Paszportowych, Centralna Ewidencja Kierowców, Centralna Ewidencja Pojazdów, Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej (e-PUAP). Ciagle pracujemy nad nowymi rozwiązaniami. Naszym najważniejszym zadaniem jest tworzenie usług opartych na rejestrach oraz nieustanna praca nad jakością danych w rejestrach i ewidencjach.
Magdalena Sadura
Naukowa i Akademicka Sieć Komputerowa (NASK)
Stażysta ds. administracyjno-biurowych
Wymagania:
- preferowany kierunek: administracja,
- dostępność min. 20 godzin tygodniowo,
- umiejętności tworzenia prezentacji,
- podstawowa znajomości MS Office oraz obsługi urządzeń biurowych,
- bardzo dobra organizacja pracy,
- umiejętności samodzielnego działania,
- skrupulatności i dokładność,
- nastawienie na współpracę,
- komunikatywność,
- rzetelność,
- terminowość,
- dbałość o szczegóły.
Zadania:
- weryfikacja i sortowanie dokumentacji archiwalnej dla Działu Administracji,
- wsparcie działu w pracach administracyjnych,
- czuwanie nad obiegiem zleconych do realizacji dokumentów i zadań,
- przygotowywaniu zlecanych analiz, wyliczeń,
- praca w Excelu przy analizach i śledzeniu trendów rynkowych w obszarze nieruchomości.
Wiedza i umiejętności nabywane podczas stażu:
- doświadczenie w renomowanym Państwowym Instytucie Badawczym.
Poznajmy się
NASK to Państwowy Instytut Badawczy, który realizuje zaawansowane projekty badawcze, wprowadza innowacyjne produkty w sektorze cyberbezpieczeństwa i cyfryzacji, współpracuje z prestiżowymi ośrodkami naukowymi w Polsce i na świecie. Prowadzimy badania społeczne oraz nowatorskie projekty w obszarze Big Data i sztucznej inteligencji (AI). Prawie 30 lat temu podłączyliśmy Polskę do internetu, a teraz dostarczamy superszybki i bezpieczny internet do szkół w całej Polsce. Stworzyliśmy aplikację mObywatel – czyli pakiet dokumentów cyfrowych w twoim smartfonie. Cyfryzujemy polską administrację, aby była bardziej przyjazna dla każdego obywatela. Poznaj nasz dział CERT Polska, gdzie zgłaszane są i analizowane wszelkie cyberzagrożenia i cyberataki – obserwujemy, że jest ich coraz więcej, a wojna hybrydowa to nie tylko pusty slogan. Dołącz do NAS(K)! Weź udział w kształtowaniu polskiego bezpiecznego cyberświata i cyfrowej Polski!
Stażysta ds. zgodności z regulacjami prawnymi w obszarze Domain Name System (DNS)
Wymagania:
- student ostatniego roku lub absolwent prawa, specjalizacja: prawo telekomunikacyjne, prawo cywilne,
- bardzo dobra znajomość języka angielskiego (prawniczego),
- umiejętność myślenia dedukcyjnego.
Zadania:
- studiowanie przepisów prawa polskiego i międzynarodowego, prawa traktatowego, unijnego, telekomunikacyjnego itp.,
- badanie zgodności w modelu prawnym,
- opracowywanie analiz prawnych,
- śledzenie projektów nowych ustaw, dyrektyw, rozporządzeń oraz uczestnictwo w grupach roboczych, które opiniują projekty.
Wiedza i umiejętności nabywane podczas stażu:
- orientacja w międzynarodowym i krajowym otoczeniu prawnym w zakresie: systemów DNS, środowiska rejestrów i rejestratorów nazw domen internetowych, aktów prawych, które wpływają na ekosystem DNS z zakresu ochrony danych, cyberbezpieczeństwa, usług cyfrowych, itp.,
- międzynarodowy networking z możliwością kariery międzynarodowej.
Poznajmy się
NASK to Państwowy Instytut Badawczy, który realizuje zaawansowane projekty badawcze, wprowadza innowacyjne produkty w sektorze cyberbezpieczeństwa i cyfryzacji, współpracuje z prestiżowymi ośrodkami naukowymi w Polsce i na świecie. Prowadzimy badania społeczne oraz nowatorskie projekty w obszarze Big Data i sztucznej inteligencji (AI). Prawie 30 lat temu podłączyliśmy Polskę do internetu, a teraz dostarczamy superszybki i bezpieczny internet do szkół w całej Polsce. Stworzyliśmy aplikację mObywatel – czyli pakiet dokumentów cyfrowych w twoim smartfonie. Cyfryzujemy polską administrację, aby była bardziej przyjazna dla każdego obywatela. Poznaj nasz dział CERT Polska, gdzie zgłaszane są i analizowane wszelkie cyberzagrożenia i cyberataki – obserwujemy, że jest ich coraz więcej, a wojna hybrydowa to nie tylko pusty slogan. Dołącz do NAS(K)! Weź udział w kształtowaniu polskiego bezpiecznego cyberświata i cyfrowej Polski!