Stabilizacja CEPiK 2.0 - Raport za dzień #01 (2017-11-13)
14.11.2017
Podsumowanie
Wykonawca systemu lokalnego nazywany będzie w Raporcie Wykonawcą poza Nadzorem MC/COI.
Podczas pierwszego dnia stabilizacji powdrożeniowej CEPiK 2.0 wystąpiła 1 awaria usunięta w ciągu jednej godziny (identyfikacja o godzinie 8:00, rozwiązanie 9:03), czyli w większości starostw nieodczuwalna ponieważ duże starostwa w większości rozpoczynają działanie w poniedziałki o godzinie 9:00.
Nie wystąpiły błędy krytyczne.
W pojedynczych miastach występowały problemy związane z połączeniem aplikacji klienckich SI Pojazd z bazą centralną. Po interwencjach u Wykonawcy poza Nadzorem MC/COI związanych z literalnym wskazaniem niedziałającej lokalizacji, lokalizacje były sukcesywnie przywracane „do życia”.
Wykonano 39 tys. operacji na dokumentach w bazie CEPiK 2.0 w tym 15,5 tys. wydań DR i PC – dla porównania 6/11 (również poniedziałek) wydano 21,5 tys. czyli porównywalną liczbę dokumentów.
Pierwsze historyczne negatywne badanie techniczne zarejestrowano o 7:49 w Jastrzębie Zdrój.
Maksymalne obciążenie systemu w GNR wyniosło 21 zapytań/sek przy wydajności systemu centralnego CEPiK 2.0 wynoszącej 1000 zapytań/sek.
W porozumieniu z MC MSWIA na bieżąco analizowało problemy z połączeniami, wynikające z telekomunikacyjnej warstwy sieciowej.
Raport szczegółowy
Kontekst
Grupa MC realizuje stabilizację powdrożeniową bazy centralnej CEPiK 2.0.
Zasady kontraktowe Programu CEPIK 2.0 powodują, że Grupa MC nie posiada kontroli nad procesem E2E.
Poza kontrolą MC pozostają w związku z tym aplikacje klienckie (SI Pojazd – Wykonawca poza Nadzorem MC/COI) oraz warstwa sieciowa (Operatorzy Telekomunikacyjni poza Nadzorem MC/COI).
MC w szczególności nie posiada informacji o terminie wgrywania ani zakresie zmian nowych wersji aplikacji klienckiej.
Utrudnia to istotnie diagnozę występujących incydentów, identyfikację przyczyn i wypracowywanie rozwiązań po stronie Grupy MC.
Problemy
Klasyfikacja
Kategoria |
Zgłoszono |
Komentarz |
Awarie |
1 |
Zgłoszenie o godzinie 8:00; Rozwiązanie o godzinie 9.00; Czas rozwiązania -11min od zdiagnozowania przyczyny; |
Błędy krytyczne |
Brak |
|
Pozostałe błędy |
86 |
Tylko 5 zgłoszeń dotyczących jakości danych po migracji. |
Lokalizacje z długotrwałą niedostępnością (przywracane „do życia” przez Wykonawcę poza Nadzorem MC/COI w trakcie dnia roboczego):
Kraków x 2, Łódź, Grodzisk Mazowiecki, Bielsko Biała, Leszno, Szczecin, Koszalin i Racibórz, Katowice.
Koszalin - pomimo obowiązku działania w trybie awaryjnym Referat zaniechał prowadzenia działalności.
Racibórz – Referat nie przyjmował klientów.
Na wtorek rano 100% starostw było gotowych do obsługi klientów, ale z nowymi problemami wynikającymi z kolejnej wersji oprogramowania SI Pojazd (Wykonawca poza Nadzorem MC/COI). Szczegóły zostaną podane w raporcie podsumowującym dzień dzisiejszy.
Wsparcie
Service Desk MC (COI)
- Obsada Service Desk – 32 osoby
- Liczba odebranych rozmów – ~1400
- Liczba przyjętych zgłoszeń o błędach – 160
- Liczba rozmów dotyczących certyfikatów (SKP) – ~1000
Service Desk Wykonawcy poza Nadzorem MC/COI
Całkowity brak realnego wsparcia Wykonawcy poza Nadzorem MC/COI – liczne eskalacje klientów starostw. Osoby dzwoniły w związku z tym na SD COI oraz sekretariaty MC.
Performance systemu
Starostwa
Pozycja |
Liczba |
Wykonane operacje na dokumentach sumarycznie |
38 954 |
- Wydanie DR |
12 121 |
- Wydanie PC |
3 389 |
- Zamówienie DR |
19 553 |
- Przerejestrowanie |
617 |
- Rejestracja pojazdu zabytkowego |
1 |
Stacje Kontroli Pojazdów
Badania
Pozycja |
Liczba |
Wykonane badania techniczne |
27 721 |
- Pozytywne |
26 905 |
- Negatywne |
616 |
Pozycja |
Liczba |
Podłączonych platform (producentów) |
9/11 |
Wszystkich SKP |
4 700 |
SKP niepodłączonych |
2 100 |
- w tym SKP pracujących w trybie awaryjnym |
1 000 |
Uwaga: Pomimo intensywnej akcji informacyjnej Grupy MC identyfikujemy istotne ryzyko braku podłączenia wszystkich SKP z systemem CEPiK 2.0 w skończonym czasie.
Materiały
http://www.cepik.gov.pl/- Ostatnia modyfikacja:
- 20.11.2017 10:08 Dominika Waligórska
- Pierwsza publikacja:
- 22.11.2017 13:18 Dominika Waligórska