Stabilizacja CEPiK 2.0 - Raport za dzień #02 (2017-11-14)
15.11.2017
Podsumowanie
Wykońawca systemu lokalnego nazywany będzie w Raporcie Wykonawcą poza nadzorem MC/COI.
Podczas drugiego dnia stabilizacji powdrożeniowej CEPiK 2.0 nie wystąpiła żadna awaria krytyczna.
Wystąpił 1 błąd krytyczny, który został poprawiony tego samego dnia.
Wykonano 41,5 tys. operacji na dokumentach w bazie CEPiK 2.0, w tym 27,1 tys. wydań DR i PC – dla porównania 17/10 (również wtorek) wydano 40,1 tys.
W porozumieniu z MC, MSWiA na bieżąco analizowało ruch sieciowy w wybranych lokalizacjach, które doświadczały problemów z połączeniami sieciowymi w dniu poprzednim.
Raport szczegółowy
Kontekst
Grupa MC realizuje stabilizację powdrożeniową bazy centralnej CEPiK 2.0.
Zasady kontraktowe Programu CEPIK 2.0 powodują, że Grupa MC nie posiada kontroli nad procesem E2E.
Poza kontrolą MC pozostają w związku z tym aplikacje klienckie (SI Pojazd – Wykonawca poza Nadzorem MC/COI) oraz warstwa sieciowa (Operatorzy Telekomunikacyjni poza Nadzorem MC/COI).
Obciążenie systemu centralnego CEPiK 2.0 jest monitorowane w trybie ciągłym i nie odnotowano żadnych problemów z jego wydajnością.
Wieczorem 14/11 MC otrzymało pierwszą informację o zakresie i terminie wgrywania subrelease’u przez Wykonawcę pozostającym poza nadzorem MC/COI.
Problemy
Kategoria |
Liczba |
Komentarz |
Awarie |
0 |
Brak awarii. |
Błędy krytyczne |
1 |
Naprawiony tego samego dnia 14/11. |
Pozostałe błędy |
98 |
Powyżej 25% naprawionych tego samego dnia, tj. 14/11. Pozostałe w trakcie analizy i naprawy. |
Starostwa
Wszystkie lokalizacje działały. W tym Katowice, działające od rana 14/11 objęte monitoringiem sieci. Występowały lokalnie sporadycznie krótkotrwałe przerwy w działaniu.
Wsparcie
Service Desk MC/COI
- Obsada Service Desk: 35 osób
- Liczba odebrańych rozmów: 1044
- Liczba przyjętych zgłoszeń o błędach: 240
- Liczba rozmów dotyczących certyfikatów vpn (SKP): ~800
Service Desk Wykonawcy poza Nadzorem MC/COI
Całkowity brak realnego wsparcia Wykonawcy poza Nadzorem MC/COI – liczne eskalacje klientów starostw. Osoby dzwoniły w związku z tym na Service Desk COI oraz sekretariaty MC.
Performance systemu
Starostwa
Pozycja |
2017-11-14 |
2017-11-13 |
Wykonane operacje na dokumentach sumarycznie |
41 457 |
38 954 |
- Wydanie DR |
15 911 |
12 121 |
- Wydanie PC |
11 182 |
3 389 |
- Zamówienie DR |
27 924 |
19 553 |
- Przerejestrowanie |
1 474 |
617 |
Kategoria |
Liczba |
Komentarz |
Awarie |
0 |
Brak awarii. |
Błędy krytyczne |
1 |
Naprawiony tego samego dnia 14/11. |
Pozostałe błędy |
98 |
Powyżej 25% naprawionych tego samego dnia, tj. 14/11. Pozostałe w trakcie analizy i naprawy. |
|
|
|
Stacje Kontroli Pojazdów
Badania |
2017-11-14 |
2017-11-13 |
Wykonane badania techniczne |
37 146 |
27 721 |
- Pozytywne |
35 920 |
26 905 |
- Negatywne |
1 216 |
616 |
Podłączenie do bazy centralnej |
2017-11-14 |
2017-11-13 |
Liczba podłączonych platform (producentów) |
9/11 |
9/11 |
Liczba wszystkich SKP |
~4 700 |
~4 700 |
Liczba SKP niepodłączonych |
~1 400 |
~2 100 |
- w tym SKP pracujących w trybie awaryjnym |
~1 400 |
~1 000 |
Uwaga: Pomimo intensywnej akcji informacyjnej Grupy MC identyfikujemy istotne ryzyko braku podłączenia wszystkich SKP z systemem CEPiK 2.0 w przewidywalnym czasie.
Materiały
http://www.cepik.gov.pl/- Ostatnia modyfikacja:
- 20.11.2017 10:08 Dominika Waligórska
- Pierwsza publikacja:
- 22.11.2017 13:18 Dominika Waligórska