W aplikacji mObywatel złożysz oświadczenie dotyczące zwiększenia limitu na energię elektryczną
25.11.2022
„Oświadczenie o zwiększeniu limitu na energię elektryczną można złożyć przez aplikację mObywatel. Zachęcam wszystkich uprawnionych do korzystania z takiej możliwości. Składając wniosek w aplikacji unikamy wizyty w punkcie obsługi dostawcy energii, a dzięki wykorzystaniu danych z rejestrów państwowych nie popełnimy błędu przy podawaniu danych osobowych. Aby skorzystać z usługi, potrzebujemy tylko telefonu komórkowego z dostępem do internetu” – poinformował dziś na konferencji prasowej minister Janusz Cieszyński.
Na czym to polega?
Możesz zwiększyć limit objętej preferencyjną ceną energii elektrycznej do:
- 3 MWh, jeśli prowadzisz gospodarstwo rolne lub masz Kartę Dużej Rodziny
- 2,6 MWh, jeśli:
- masz orzeczenie o znacznym lub umiarkowanym stopniu niepełnosprawności lub mieszkasz z osobą, która ma takie orzeczenie,
- mieszkasz z osobą poniżej 16 roku życia, która ma orzeczenie o niepełnosprawności.
Możesz uzyskać limit 0,25 MWh dla każdej działki, jeśli działasz w imieniu administracji Rodzinnych Ogrodów Działkowych, które mają wspólne opomiarowanie, i kupujesz energię elektryczną na potrzeby administracji i altan działkowych, o ile nie jest w nich prowadzona działalność gospodarcza.
Jeśli masz oddzielne umowy na sprzedaż energii elektrycznej i świadczenie usług dystrybucji, składasz oświadczenia do obu podmiotów, z którymi masz umowy.
Kto może złożyć oświadczenie?
Aby móc ubiegać się o zwiększenie limitu na energię elektryczną, musisz spełniać jeden z poniższych warunków:
- prowadzisz gospodarstwo rolne lub dział specjalny produkcji rolnej i nie prowadzisz innej działalności gospodarczej,
- masz Kartę Dużej Rodziny,
- masz orzeczenie o znacznym lub umiarkowanym stopniu niepełnosprawności,
- mieszkasz z osobą, która ma takie orzeczenie lub orzeczenie o niepełnosprawności wydane osobie poniżej 16 roku życia,
- działasz w imieniu administracji Rodzinnych Ogrodów Działkowych.
Jakich dokumentów potrzebuję?
Przed złożeniem wniosku sprawdź na fakturze od dostawcy energii elektrycznej numer punktu poboru energii elektrycznej (PPE). Dokumenty potwierdzające uprawnienia do ulgi możesz załączyć w aplikacji – wystarczy czytelne zdjęcie wykonane aparatem telefonu komórkowego.