W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Wystartował internetowy Klub Młodego Programisty!

22.05.2020

Liczba uczestników pierwszych warsztatów Klubu Młodego Programisty online mówi sama za siebie. W premierowych zajęciach wzięło udział ponad 5000 dzieci i rodziców! Transmisję lekcji wyświetliło do tej pory ponad 10 000 osób. Czyli mamy sukces! :-)

Po prawej stronie: Uśmiechnięty chłopiec podczas zabawy. Siedzi w kartonie, na głowie ma czapkę - pilotkę, na plecach czarną butelkę plastikową udającą rakietę. Obok znajduje się szkic rakiety, narysowany czerwoną kredką. Po lewej stronie napis: Klub Młodego Programisty. Teraz w Twoim domu!

Zainteresowanie naszymi warsztatami online z podstaw programowania okazało się tak duże, że otworzyliśmy je dla wszystkich ciekawych naszej propozycji. Postanowiliśmy prowadzić je w formie streamingu na portalu Facebook. Wszystko po to, by liczba uczestników nie musiała być ograniczona. Podjęliśmy tę decyzję widząc, ile osób rejestruje się na zajęcia…

Ponad 20 000 zgłoszeń

W ciągu zaledwie doby od rozpoczęcia rejestracji na warsztaty osiągnęliśmy zakładany cel – 1000 uczestników dla jednej grupy wiekowej. Każdy następny dzień przynosił kolejne setki i tysiące zgłoszeń, co było miłym zaskoczeniem, ale też dużym wyzwaniem. W ciągu 10 dni na warsztaty zarejestrowało się prawie 22 tysiące dzieci i ich rodziców. Formularz rejestracji na zajęcia dla klas 1-3 wypełniło 12 596 osób, a na warsztaty dla klas 4-6 - 9359.

Widząc takie zainteresowanie postanowiliśmy wyjść naprzeciw Waszym oczekiwaniom i transmitować zajęcia na naszym fanpage'u na Facebooku. Dla wszystkich, bez limitu uczestników i bez konieczności zakładania konta.

- Zainteresowanie zajęciami w internetowej edycji Klubu Młodego Programisty raz jeszcze pokazały, że dzieciaki i rodzice czekają na takie aktywności. Szczęście w nieszczęściu polega na tym, że choć - z uwagi na pandemię - nie możemy spotykać się stacjonarnie, możemy uczyć się w sieci i to w dużo większej grupie - mówi minister cyfryzacji Marek Zagórski. - Dzięki internetowi w naszych zajęciach online wzięło udział kilkaset razy więcej uczestników, niż pomieściłyby nasze sale warsztatowe – dodaje szef MC.

Transmisję pierwszych warsztatów dla klas 1-3 obejrzało ponad 11 000 osób, a dla klas 4-6 – niemal 10 tysięcy. A to dopiero początek!

Razem w klubie

Jeśli trochę żałujecie, że nie wzięliście udziału w naszych zajęciach, nie przejmujcie się. Możecie to nadrobić i do nas dołączyć. Za nami dopiero pierwsze warsztaty, a na cały cykl składa się 10 spotkań, które odbywają się:

  • w każdy wtorek, w godz. 17.30-18.30, dla uczniów klas 1-3,
  • w każdą środę, w godz. 17.30-18.30, dla uczniów klas 4-6.

Nigdzie nie musicie iść, zapraszamy bezpośrednio na transmisję wideo na naszym fanpage'u na Facebooku.

Widzimy się co tydzień o tej samej porze, w tym samym miejscu, jeszcze przez 9 tygodni, zgodnie z harmonogramem dostępnym na www.klubmlodegoprogramisty. Nie musicie mieć konta w mediach społecznościowych, aby uczestniczyć w zajęciach – relacja z warsztatów jest dostępna dla wszystkich. Wystarczy kliknąć w podany link.

Jeśli nie braliście udziału w pierwszych warsztatach lub z jakiegoś powodu nie możecie wziąć udziału w którymś spotkaniu z cyklu, pamiętajcie, że nagrania z warsztatów możecie odtworzyć - w dogodnym dla Was czasie - na naszym kanale YouTube i na profilu KMP na Facebooku.

Nagrania z pierwszych warsztatów są już dostępne!

Chcesz wiedzieć więcej? Śledź nas w mediach społecznościowych i zaglądaj na www.koduj.gov.pl
 

O projekcie

Projekt „Kampanie edukacyjno-informacyjne na rzecz upowszechniania korzyści z wykorzystywania technologii cyfrowych” realizowany jest przez Ministerstwo Cyfryzacji we współpracy z Państwowym Instytutem Badawczym NASK. Kampanie mają na celu promowanie wykorzystywania technologii w codziennym życiu przez osoby w różnym wieku, przełamywanie barier z tym związanych oraz wzrost cyfrowych kompetencji społeczeństwa. Projekt obejmuje cztery obszary: jakość życia, e-usługi publiczne, bezpieczeństwo w sieci i programowanie. Każde warsztaty są nagrywane, więc do społeczności Klubu Młodego Programisty dołączyć można w każdym momencie.

{"register":{"columns":[]}}