W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Konsultacje projektu ustawy z jednostkami samorządu terytorialnego

09.05.2024

Przy stole siedzą uczestnicy spotkania, przed dwoma osobami na blacie stoją laptopy

17 i 25 kwietnia w Ministerstwie Cyfryzacji odbyły się kolejne spotkania przedstawicieli jednostek samorządu terytorialnego w ramach powołanej grupy roboczej do spraw e-Doręczeń przy Komisji Wspólnej Rządu i Samorządu Terytorialnego. 

Rozmowy toczyły się wokół zmian legislacyjnych - konsultowano projekt ustawy o  zmianie niektórych ustaw w celu usprawnienia doręczeń elektronicznych. 

Propozycje przedstawicieli jednostek samorządu terytorialnego dotyczące projektu ustawy: 

  • konieczność wypracowania jednoznacznych zapisów dotyczących: 

  • skutecznego doręczania korespondencji w okresie przejściowym,  

  • obowiązku sprawdzania adresata w BAE, 

  • definicji podmiotu publicznego w UoDE oraz terminu obowiązku stosowania przez jednostki organizacyjne JST publicznej usługi hybrydowej, 

  • systemów teleinformatycznych, które mają być zintegrowane z e-Doręczeniami, 

  • podmiotów, które posiadają więcej niż jeden adres do doręczeń elektronicznych,  

  • wnioskowania o ADE przez podmiot publiczny (urząd gminy / urząd), 

  • wnioskowania o ADE przez administratora e-PUAP  

  • zgody na doręczania korespondencji na ADE w momencie  wpisania adresu do BAE ,  

  • przeniesienie zapisu dot. stosowania EZD z ustawy epizodycznej do UoDE, ze względu na termin wejścia w życie obowiązku jego stosowania (01 stycznia 2028 r.). 

Dodatkowo podczas spotkania zgłoszono następujące postulaty:  

  • zastosowanie na ePUAP wspólnej skrzynki (ePUAP i e-Doręczenia) dostępnej obecnie dla obywateli na mObywatel gov.pl, 

  • przeniesienia usług z ePUAP na e-Doręczenia, 

  • przygotowania i  udostępnienie wzoru pełnomocnictwa w procesie wnioskowania o ADE, 

  • spotkania Ministerstwa Cyfryzacji z przedstawicielami Naczelnej Dyrekcji Archiwów Państwowych w sprawie obowiązku stosowania elektronicznego obiegu dokumentów,  

  • włączenia wszystkich resortów w prace nad wypracowaniem rozwiązań pozwalających na wdrożenie komunikacji poprzez e-Doręczenia, 

  • odstąpienia od wprowadzenia „Deklaracji cyfrowości”, 

  • przeanalizowania funkcjonalności dotyczących podpisywania wiadomości i załączników, 

  • usprawnienia wyszukiwarki BAE. 

Ministerstwo Cyfryzacji dziękuje za zgłaszane postulaty, uwagi oraz sugestie zmian. 

Materiały

Prezentacja z drugiego spotkania z grupą roboczą JST
Prezentacja​_z​_drugiego​_spotkania​_z​_grupą​_roboczą​_JST.pdf 0.24MB
{"register":{"columns":[]}}