W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Jak założyć adres i skrzynkę do e-Doręczeń

Zakładanie skrzynki w 3 krokach: 1. Wypełnij wniosek o adres i skrzynkę do e-Doręczeń, 2. Sprawdź wniosek i podpisz go elektronicznie. 3.Potwierdzenie złożenia wniosku dostaniesz na podany we wniosku adres e-mail.

Wystarczy kilka prostych kroków:

  1. Wypełnij wniosek o adres i skrzynkę do e-Doręczeń,
  • uzupełnij dane wnioskodawcy,
  • możesz wskazać administratora, czyli osobę, która będzie zarządzać w Twoim imieniu skrzynką do e-Doręczeń – podaj jego dane i adres e-mail.
  1. Sprawdź wniosek i podpisz go elektronicznie (profilem zaufanym, e-dowodem lub podpisem kwalifikowanym).

Potwierdzenie złożenia wniosku wpłynie na adres e-mail administratora, którego wskażesz we wniosku.

Adres doręczeń elektronicznych (ADE) możesz uzyskać u operatora wyznaczonego (OW) oraz u komercyjnych dostawców usług rejestrowanego doręczenia elektronicznego (KDU).

Ważne!
Wniosek o adres i skrzynkę do e-Doręczeń można złożyć już dziś, a aktywować dopiero 1 stycznia 2025 roku.

Jak sprawdzić status wniosku

Status złożonego wniosku oraz zawarte w nim dane może sprawdzić osoba składająca wniosek po zalogowaniu się na edoreczenia.gov.pl w zakładce Zarządzaj adresami do e-Doręczeń. W tym miejscu zamieszczone są wszystkie złożone wnioski wraz z informacją o ich statusie.

 Ważne!

  • Jeśli po złożeniu wniosku zorientowałeś się, że popełniłeś w nim błąd, nie składaj kolejnego wniosku, poczekaj na jego odrzucenie. 
  • Jeśli wniosek zostanie odrzucony,  otrzymasz e-maila z informacją o przyczynie jego odrzucenia ze wskazaniem, co wymaga poprawy. Wówczas należy złożyć nowy wniosek.

Jak aktywować skrzynkę do e-Doręczeń

Aktywacja skrzynki w 5 krokach: 1. Zaloguj się do serwisu mObywatel.gov.pl. 2. Otwórz zakładkę Twoje skrzynki w menu bocznym. 3. Kliknij przycisk Aktywuj skrzynkę przy skrzynce, którą chcesz aktywować. 4. Podaj adres email do powiadomień i zapoznaj się  z regulaminem świadczenia usług przez Operatora Wyznaczonego. 5. Kliknij przycisk Aktywuj.

Po otrzymaniu e-maila o pozytywnym rozpatrzeniu wniosku o adres do e-Doręczeń, administrator wskazany we wniosku będzie mógł aktywować skrzynkę do e-Doręczeń. Aby to
zrobić:

1. Zaloguj się do serwisu mObywatel.gov.pl.

2. Otwórz zakładkę Twoje skrzynki w menu bocznym.

3. Kliknij przycisk Aktywuj skrzynkę przy skrzynce, którą chcesz aktywować.

4. Podaj adres email do powiadomień i zapoznaj się z regulaminem świadczenia usług przez Operatora Wyznaczonego.

5. Kliknij przycisk Aktywuj.

Na adres e-mail administratora otrzymasz informację, że skrzynka jest aktywna i możesz z niej korzystać.

{"register":{"columns":[]}}