Najważniejsze informacje dla podmiotu publicznego
Od 1 stycznia 2025 r. podmioty publiczne wskazane w ustawie będą miały obowiązek korzystania z e-Doręczeń (zgodnie z Komunikatem Ministra Cyfryzacji).
Od tego dnia podmioty publiczne będą musiały:
- mieć adres do e-Doręczeń wpisany do bazy adresów elektronicznych (BAE),
- doręczać pisma na adres do e-Doręczeń podmiotom, które z niego korzystają.
Podstawą prawną działania rejestrowanego doręczenia elektronicznego są:
Czym są e-Doręczenia
- Są usługą zaufania świadczoną na podstawie rozporządzenia eIDAS i norm ETSI. Opisują one m.in. kwalifikowane podpisy elektroniczne, pieczęcie elektroniczne, elektroniczne znaczniki czasu, a także odpowiednie dla nich certyfikaty.
- Zastąpią korespondencję na Elektronicznej Platformie Usług Administracji Publicznej (ePUAP).
- Są równoważne prawnie z tradycyjną przesyłką poleconą za zwrotnym potwierdzeniem odbioru.
Bądź na bieżąco
Bieżące informacje na temat e-Doręczeń dla podmiotów publicznych wysyłane są także w postaci newslettera. Aby je otrzymywać zapisz się na listę subskrybentów.
W formularzu należy wpisać wyłącznie służbowy adres mailowy (tylko na taki adres będzie wysyłany newsletter).