Jakie są korzyści z e-Doręczeń
Osoby pełniące zawody zaufania publicznego wskazane w ustawie będą zobowiązane komunikować się poprzez usługę e-Doręczeń z adresatami posiadającymi aktywny adres do doręczeń elektronicznych (ADE).
e-Doręczenia jako elektroniczny odpowiednik listu poleconego za potwierdzeniem odbioru, będą służyły komunikacji z podmiotami publicznymi, podmiotami niepublicznymi (w tym obywatelami). Zamiast udać się na pocztę i wysłać list polecony za potwierdzeniem odbioru, osoby pełniące zawody zaufania publicznego będą mogły nadać i odebrać taką korespondencję korzystając ze skrzynki do e-Doręczeń.
Dzięki e-Doręczeniom zyskujesz
- Bezpieczeństwo treści – korespondencja zabezpieczona jest przed zmianą treści.
- Wiarygodność korespondencji – nadawca oraz adresat są identyfikowani podczas nadania i odbioru przesyłki.
- Bezpieczeństwo prawne – e-Doręczenia są zgodne z regulacjami europejskim (eIDAS ) oraz polską ustawą o e-Doręczeniach.
- Kompleksowość działania – korespondencję można wysłać do osób fizycznych, osób prawnych oraz podmiotów administracji publicznej.
- Przejrzystość procesów – czas każdej czynności w procesie potwierdza kwalifikowany znacznik czasu.