W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Najważniejsze informacje dla podmiotu publicznego

Od 1 stycznia 2025 r. podmioty publiczne wskazane w ustawie  mają obowiązek korzystania z e-Doręczeń (zgodnie z Komunikatem Ministra Cyfryzacji).

Od tego dnia podmioty publiczne  muszą:

  • mieć adres do e-Doręczeń wpisany do bazy adresów elektronicznych (BAE),
  • doręczać pisma na adres do e-Doręczeń podmiotom, które z niego korzystają.

Podstawą prawną działania rejestrowanego doręczenia elektronicznego są:

Czym są e-Doręczenia

  • Są usługą zaufania świadczoną na podstawie rozporządzenia eIDAS i norm ETSI. Opisują one m.in. kwalifikowane podpisy elektroniczne, pieczęcie elektroniczne, elektroniczne znaczniki czasu, a także odpowiednie dla nich certyfikaty.
  • Zastąpią korespondencję na Elektronicznej Platformie Usług Administracji Publicznej (ePUAP).
  • Są równoważne prawnie z tradycyjną przesyłką poleconą za zwrotnym potwierdzeniem odbioru.

Bądź na bieżąco

Aktualne informacje na temat e-Doręczeń dla podmiotów publicznych wysyłane są także w newsletterze na ogólne adresy e-mail jednostek samorządu terytorialnego.

Od kwietnia 2025 r. newslettery w formacie PDF można także pobrać ze strony e-Doręczeń, w zakładce materiały. Zachęcamy do lektury.