Jak przygotować się do e-Doręczeń
Już dziś zachęcamy, aby przetestować e-Doręczenia. Pozwoli to poznać proces integracji i użytkowanie e-Doręczeń oraz dostosować wewnętrzne procedury instytucji do nowych przepisów. Udział w testach nie jest obowiązkowy. Nie trzeba do nich zakładać skrzynki na środowisku produkcyjnym. Szczegółowe informacje dotyczące dostępu do środowiska testowego i integracji usługi e-Doręczeń z systemami klasy EZD znajdują się na stronie e-Doręczeń, w zakładce Integracja.
Co można zrobić już dziś
- Powołać zpespół i wyznaczyć koordynatora wdrażania e-Doręczeń w instytucji.
- Wyznaczyć administratora (sugerujemy co najmniej dwóch).
- Sprawdzić, jak działają e-Doręczenia na środowisku testowym:
- jeśli Twoja instytucja ma system klasy EZD, powinna:
- skontaktować się ze swoim dostawcą EZD i dowiedzieć się, czy rozpoczął integrację z systemem e-Doręczeń,
- sprawdzić, czy posiada środowisko testowe,
- sprawdźić, jaki zakres wsparcia lub szkoleń oferuje dostawca,
- wyznaczyć osoby do testów,
- przeprowadzić testy.
- jeśli Twoja instytucja nie ma systemu klasy EZD, powinna:
- wyznaczyć osoby do testowania aplikacji e-Doręczeń,
- złożyć wniosek o dostęp do środowiska testowego,
- przeprowadzić testy.
- Przeanalizować wewnętrzne procedury, regulaminy, instrukcje kancelaryjne ze względu na integrację z systemem e-Doręczeń.
- Wprowdzić niezbędne zmiany np. opracuj wzory dokumentów wysyłanych za pośrednictwem e-Doręczeń.
- Zweryfikować, czy wszyscy pracownicy odpowiedzialni za podpisywanie dokumentów elektronicznych posiadają podpisy kwalifikowane.
- Zapoznać się z regulaminem i umową na świadczenie PURDE i PUH (dokument dostępny na stronie operatora wyznaczonego). Jeśli masz pytania lub chcesz modyfikować warunki umowy, skontaktuj się ze swoim opiekunem z Poczty Polskiej.
- Sprawdzić czy każdy pracownik zapoznał się ze stroną e-Doręczeń i zamieszczonymi tam materiałami.
Co przygotować przed złożeniem wniosku o adres do e-Doręczeń
- Dane podmiotu, którego wniosek dotyczy.
- Dane reprezentanta lub pełnomocnika wraz z dokumentem potwierdzającym reprezentację lub pełnomocnictwo podmiotu (przykładowy wzór pełnomocnictwa: projekt pełnomocnictwa w wersji word, lub projekt pełnomocnictwa w wersji pdf).
- Potwierdzenie opłaty za pełnomocnictwo (jeśli nie jesteś z niej zwolniony)
- Dane administratora/administratorów.
Żeby złożyć wniosek, trzeba mieć jeden ze środków potwierdzenia tożsamości w internecie: profil zaufany, e-dowód lub podpis kwalifikowany.