W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Najważniejsze informacje dla obywatela

Nie masz adresu do e-Doręczeń? Złóż wniosek

Czy wiesz, że już od 1 stycznia 2025 roku list polecony z urzędu będzie można odebrać przez internet? Bez awizo i kolejek na poczcie. Wyślesz też tak list do urzędu. Wystarczy, że założysz adres i skrzynkę na edoreczenia.gov.pl lub na mObywatel.gov.pl w zakładce Twoje skrzynki.  

Co to są e-Doręczenia

e-Doręczenia to elektroniczny odpowiednik tradycyjnych przesyłek listowych za potwierdzeniem odbioru. Dzięki nim możesz wysyłać i odbierać korespondencję od urzędów w Polsce – gdzie chcesz i kiedy chcesz. Oszczędzisz czas i koszty przesyłania dokumentów, ponieważ jest to bezpłatne. 

Co dają e-Doręczenia

  • Dzięki nim możesz wysyłać pisma urzędowe online. Wystarczy, że masz internet. Nie musisz czekać na listonosza czy iść na pocztę.  
  • O tym, że przyszła przesyłka, wiesz od razu i od razu możesz sprawdzić, kto jest jej nadawcą.  
  • Korespondencja będzie trafiać do Ciebie, nawet gdy zmienisz adres zamieszkania lub wyjedziesz.  
  • Dzięki szybszej wymianie informacji, skraca się czas załatwiania Twoich spraw urzędowych.   
  • e-Doręczenia są całkowicie bezpieczne, bo chronione zaawansowanymi metodami szyfrowania i sprawdzania tożsamości. 

System e-Doręczeń zastąpi korespondencję przez Elektroniczną Platformę Usług Administracji Publicznej (ePUAP). Obowiązek wysyłania i odbierania pism przez e-Doręczenia będzie dotyczył większości urzędów i innych instytucji publicznych od 1 stycznia 2025 roku. 

Ważność osobistej skrzynki do e-Doręczeń

Osobista skrzynka do e-Doręczeń obywatela jest ważna przez 3 lata. Przed upływem tego terminu otrzymasz powiadomienie, aby przedłużyć ważność skrzynki do e-Doręczeń: 

  • 14, 7 i 2 dni przed terminem dostaniesz powiadomienia na Twój adres e-mail – możesz go sprawdzić w ustawieniach skrzynki e-Doręczeń.

Jeśli nie przedłużysz ważności skrzynki, przejdzie ona w tryb zamknięty ‒ będzie tylko do odczytu i nie dostaniesz na nią nowych wiadomości. 

Jak przedłużyć ważność skrzynki

  • Jeśli korzystasz z usługi publicznej:

  1. zaloguj się na edoreczenia.gov.pl lub na mObywatel.gov.pl otwórz zakładkę Twoje skrzynki, 

  1. przejdź do skrzynki osobistej, 

  1. zapoznaj się z oświadczeniem i potwierdź, że przedłużasz ważność skrzynki do e-Doręczeń. 

  • Jeśli korzystasz z usług kwalifikowanego dostawcy – skontaktuj się z nim. 

{"register":{"columns":[]}}